Permalänk

3s, e616 mobil och xvid ?

Går det ?

Hur mkt tar en film på 240 x 176 pixlar kodad i xvid
och hur mkt tar mpeg4 i låt oss säga en 5 in film ?

Någon som kan kolla det ?

Permalänk
Medlem

Borde funka om det bara finns nåt program för det. Jag kan iaf kolla divx på min handdator.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Köpte en e616 idag.

Härlig telefon... jobbigt att den är så rörig bara...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Hur mycket minne är det i telefonen?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

19MB internt, sen kan man köpa till 128MB Memory Stick DUO

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Har man 128 mb extra så borde det väl inte vara några problem att få in en fil på det. Men det värsta är väl formatet. Vet att många pratade om att de kollade på film på sina handdatorer när de åkte på bussen och så. De vara ganska små de filmerna vet jag.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

När jag har spelat in en film via tvkortet och gjort om den till xvid så ser det ut såhär =

Film: Dödligt spel - tv4

x Bredd - 704
x Höjd - 576

x 49 min
x Bithastighet - 128 kb/s
x Ljudformat - mpeg layer 3
x Bildrutehastighet - 25 per sekund
x Data hastighet - 87 kbit/s
x Videosamplingsstorlek - 12 bitar
x Videokomprimering - XVID

Totalt = 252 MB

Ska testa att göra den till typ 240 x 176 (eller så nära det går, utan att förvränga bilden) och se hur mkt den tar...
återkommer med resultat nästa vecka nån gång

Permalänk
Medlem

Gör så och skicka över filmen sen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bör den inte bli typ ~80 MB?

Måste ju dra massor med ström att glo på film så

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExXo
bör den inte bli typ ~80 MB?

Måste ju dra massor med ström att glo på film så

Jo det drar en hel del, men forhoppningsvis kan man köpa dom nya högkapasitetsbatterierna till telefonen snart

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7905&sid=1

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7908&sid=1

Om man kollar på utvecklingen av batterier så verkar det hända mkt just nu

Permalänk
Hedersmedlem

616an klarar väl inte av xvid filer, utan 3gp o mp4

Permalänk
Medlem

Nej, e616 klarar inte av XViD-kodade filer utan som sagt endast MP4-kodade (kanske också 3gp - ingen aning), men om man kodar en film till detta format så borde den fungera.

Permalänk
Medlem

Verkar inte klara av 3gp kodade filmer...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PC-mjukvaran (File Transfer v1.2) för NEC e616 klarar inte hantera filer större än 5MB . Det går dock naturligtvis utmärkt att använda ett splitter-program för att dela upp filerna innan man kodar om dem (och då lämpligen till ett antal wmv-filer för bästa kvalitet). Filstorlek är dock inget bekymmer om man använder duo-minne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robman
PC-mjukvaran (File Transfer v1.2) för NEC e616 klarar inte hantera filer större än 5MB . Det går dock naturligtvis utmärkt att använda ett splitter-program för att dela upp filerna innan man kodar om dem (och då lämpligen till ett antal wmv-filer för bästa kvalitet). Filstorlek är dock inget bekymmer om man använder duo-minne.

Man kan ju skaffa en kortläsare för datorn för att föra över filerna också. Låter enklare

Permalänk
Medlem

>>Filstorlek är dock inget bekymmer om man använder duo-minne.

>Man kan ju skaffa en kortläsare för datorn för att föra över filerna också. Låter enklare.

Ja, just det. Precis vad jag skrev.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robman
>>Filstorlek är dock inget bekymmer om man använder duo-minne.

>Man kan ju skaffa en kortläsare för datorn för att föra över filerna också. Låter enklare.

Ja, just det. Precis vad jag skrev.

Tål att upprepas

Permalänk
Medlem

Symbian 6 mobiler så som N-Gage och Nokia 6600 klara xvid fint.
Dessa filer är skapade i ett program som heter smartmovie från lonleycatgames.
Vanliga bitrates är 80kbps för video och 24kbps för ljud "som ligger i mp3 format."
Man använder ca 12 bilder per sekund då detta är lite av en gräns för vad mobilen klarar att spela upp.
Man använder endast 16khz för ljudet då 6600 downsamplar filer med högre hz.
Filmerna hamnar som sagt runt 80mb och det finns grupper som släpper filmer på
internet.
T.ex Fight.Club.1999.DVDRip.XviD.Symbian-XiMOV
Symbian 7 mobiler så som P900 klarar också att spelar xvid med samma program som för S60 mobilderna, dock en annan version för just S70 mobiler.
Endat sättet att få plats med dom är att köpa ett 128mb mmc eller större.
Det är också rekomenderat att köpa en mmc läsare då BT enheten i Nokias mobiler är ruskigt slö och håller inta alls 1mbit som standarden säger.
Det är inte heller rekomenderat att köpa större är 128 då desse kort drar mer ström och kan börja förlora data när batteriet snart är slut.

Hoppas detta svarade på din fråga.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cribbe
Symbian 6 mobiler så som N-Gage och Nokia 6600 klara xvid fint.

Är NEC e616 uppbyggt på Symbian 6 då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nope, det är NEC's egna OS...

Permalänk
Medlem

Lånar denna e616 tråd lite, är det sant att man inte kan skicka filer "på vanligt sätt" med e616'ans bluetooth? Måste man anväda NECs egna program för att överföra filer? Om det nu är så, tror ni att nec kommer fixxa till det till en senare mjukvaru uppdatering, för det låter ju helt befängt att utelämna en sådan funktion.

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd
Lånar denna e616 tråd lite, är det sant att man inte kan skicka filer "på vanligt sätt" med e616'ans bluetooth? Måste man anväda NECs egna program för att överföra filer? Om det nu är så, tror ni att nec kommer fixxa till det till en senare mjukvaru uppdatering, för det låter ju helt befängt att utelämna en sådan funktion.

tyvärr är det så och ja en uppgradering pratas det om.
PC control moch såna bör j inte funka nu eller?

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Man kan ju skaffa en kortläsare för datorn för att föra över filerna också. Låter enklare

Enligt vad jag har hört så ska det inte gå att göra så. Telefonen klarar inte att spela upp dessa filmer. Men det är bara vad jag hört

Visa signatur

//Nicke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nickep0jken
Enligt vad jag har hört så ska det inte gå att göra så. Telefonen klarar inte att spela upp dessa filmer. Men det är bara vad jag hört

Det är klart att du kan föra över filerna, men nej, e616 klarar inte av att spela upp XViD.