Blir som när nintendo 8-bitt pajar

Permalänk
Medlem

Blir som när nintendo 8-bitt pajar

Jag vet inte vad det är för fel på min dator, först så pajjar minnet och nu verkar det vara grafikkortet som keffar sig. Helt plöttsligt så kan bilden bli helt konstig. Ni vet hur det blev när man spelade nintendo 8-bitar och allt pajade så man fick blåsa i spelet för att få det att funka, så blir det för mig ibland fast lite värre.
Är det grafikkortet som börjar geupp "5månader gammlat" eller är det mitt moderkort som kanske äter upp det övriga komponenterna?
Min +3.3V ger bara 2.7V. Kan det ha något med det hela att göra?

tackar för svar

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

Om du menar att du får atrifakter, så har du troligtvis värme problem. Hmm blir lite sugen på att koppla in mitt nitendo 8-bitars nu. Minnas lite gamla minnen och kanske lägga in min Game Gain också så att man kan fuska. Någon som kört supermario 3 med fusket "hoppa i luften"? (kanske lite offtopic men men)

Permalänk
Medlem

Kan nog bero på nätagget, mät spännigarna med en multimeter och kolla hur stabila de är.

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Medlem

Med ett program så der jag vilka värden jag har och +3.3V varierar mellan 2.7V och 3.0V kan det har något med det att göra.
Jag tror inte det är värmeproblem häller för oftas blir det fel på bilden när jag presic startat den.

Har 3år garanti på kortet iaf. Får se om det blir nä värre poblem så får man ju ett nytt

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

Det låter ju som att det är lite för lågt så dina problem kan mycket väl bero på det. Men du ska inte lita för mycket på sånna där program, för mig visar de ca 8.2V på +5V men med en multimeter får jag fram det riktiga värdet som är +5.05V!

Visa signatur

AMD 64 3200+