club3d 9800 pro lr geForce för bäst CS spelande?

Permalänk
Medlem

club3d 9800 pro lr geForce för bäst CS spelande?

Jag ska lämna in mitt defekta 9800 pro 128 mb (club3d) och funderar på att byta det mot ett Geforce av ngt slag, för min polare har geforce 3 t200 128 mb , och med det kan han undvika de förslöade spreyar osv osv jag får med mitt 9800 pro. om ni vet hur man konfar rätt, eller kan tipsa om vad jag bör göra, så var vänlig messa. lirar i princip bara CS och Wc3: FT ///mvh Jonathan

Permalänk
Medlem

nVIDIA kort är helt överlägsna ATi kort i OpenGL. Och eftersom HL/CS använder OpenGL så ja... Om du är inbiten CS spelare är det nVIDIA som gäller

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Kommer HL2 att använda opengl ?

Permalänk
Medlem

HL2 lär inte använda opengl.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk

HL2 är Direct3D, Doom3 däremot kommer använda OpenGL.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
HL2 är Direct3D, Doom3 däremot kommer använda OpenGL.

Så då kommer nvidia korten vara bättre än ati's i doom3 ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
nVIDIA kort är helt överlägsna ATi kort i OpenGL. Och eftersom HL/CS använder OpenGL så ja... Om du är inbiten CS spelare är det nVIDIA som gäller

Nu tar du väl ändå i så du spricker?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Allså vilket kort ska man ta om man vill lira spel som kommer i framtiden ? typ CS2 och HL2

Permalänk
Inaktiv

Svårt att säga, men det som framkommit hittills är att ATi är bättre än nVidia. Dock ska man ta dessa med en nypa salt då HL2 inte gått Gold ännu. Man köper inte ett kort för att lira framtidens spel, man köper för att lira det som finns idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Svårt att säga, men det som framkommit hittills är att ATi är bättre än nVidia. Dock ska man ta dessa med en nypa salt då HL2 inte gått Gold ännu. Man köper inte ett kort för att lira framtidens spel, man köper för att lira det som finns idag.

Man köper ju värkligen ett X800pro för att köra BF vietnam, fjoll CS och Max Payne 2....
Och varför klagar folk på att ati inte har stöd för Direct X 9.0c, om det inte finns något spel...
Ett dåligare argument för att lura folk att köpa ett FX får man leta efter...

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
nVIDIA kort är helt överlägsna ATi kort i OpenGL. Och eftersom HL/CS använder OpenGL så ja... Om du är inbiten CS spelare är det nVIDIA som gäller

Nvidia är inte alls överlägsena i OpenGL. I alla fall inte så gammal OpenGL motor som HL använder. Bästa kombinationen för CS är ATI 9800 PRO och en snabb CPU.

Om du bara ska spela CS kan du lika gärna byta mot geforce 3/4. Men byter du mot ett GF FX så känar du inget. Du förlorar istället.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
nVIDIA kort är helt överlägsna ATi kort i OpenGL. Och eftersom HL/CS använder OpenGL så ja... Om du är inbiten CS spelare är det nVIDIA som gäller

BS, sånt där har jag fått nog av.. för nån vecka sen bytte jag från geforce 3 till radeon 9800 pro, efter att ha läst så mycket skitsnack som du skriver även från andra personer så vart man ju lite skrajj att cs inte skulle fungera fint med mitt nya monsterkort jämnfört med geforce 3. Nu när jag vet saninngen så är det ju att 9800pro är mycket bättre än mitt nvidia kort iom att jag nu har 99 i fps(fps_max 99 har jag) hela tiden även med en massa smoke, granater och fiender. Så kom inte hit med dessa skitsnack om du inte har provat både märkena visst finns det måndags ex med jag tror/VET att de flesta ati kort fungerar jätte fint med cs.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

nvidia är inte överlägsen i opengl men bättre är de.
ati är inte överlägsna i direct3d men bättre är de.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Alla nya kort klarar CS lätt som en plätt. Däremot får vissa problem med att komma upp i 99 fps konstant (om det nu e så viktig) men det e långt ifrån alla.
Själv hade jag också det problemet men det har löst sej.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman

Man köper ju värkligen ett X800pro för att köra BF vietnam, fjoll CS och Max Payne 2....
Och varför klagar folk på att ati inte har stöd för Direct X 9.0c, om det inte finns något spel...
Ett dåligare argument för att lura folk att köpa ett FX får man leta efter...

Verkligen
Sämre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager

Nvidia är inte alls överlägsena i OpenGL. I alla fall inte så gammal OpenGL motor som HL använder. Bästa kombinationen för CS är ATI 9800 PRO och en snabb CPU.

Om du bara ska spela CS kan du lika gärna byta mot geforce 3/4. Men byter du mot ett GF FX så känar du inget. Du förlorar istället.

Ett Geforce 4 TI 4XXX är bäst för CS. PUNKTslut. Jag är guru
Själv tycker jag 4200 är bäst. Som resten av folket på jorden.
GF4 + Snabb CPU = 100 FPS
R 9800 Pro + Snabb CPU = 100 FPS

Men med GF4 får man FPSdropp i 10 smokes. I alla fall jag.
Men hur ofta händer det.
Måste vara att nVIDIA har sämre shaders.
9800pro är ett nyare kort.
9800pro har inte EN chans i 1.5 iaf. Det är en sak som är säker.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodisen
Verkligen
Sämre

Ett Geforce 4 TI 4XXX är bäst för CS. PUNKTslut. Jag är guru
Själv tycker jag 4200 är bäst. Som resten av folket på jorden.
GF4 + Snabb CPU = 100 FPS
R 9800 Pro + Snabb CPU = 100 FPS

Men med GF4 får man FPSdropp i 10 smokes. I alla fall jag.
Men hur ofta händer det.
Måste vara att nVIDIA har sämre shaders.
9800pro är ett nyare kort.
9800pro har inte EN chans i 1.5 iaf. Det är en sak som är säker.

ehh?? läs lite längre upp det jag skrev + att jag kör/SPELAR 1.5

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

98p funkar bra i cs, skulle nog köpa ati idag pga cs2 som kmr ungefär samtidigt som hl2.

far cry stöder directx 9.0c

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodisen
Men med GF4 får man FPSdropp i 10 smokes. I alla fall jag.
Men hur ofta händer det.
Måste vara att nVIDIA har sämre shaders.
9800pro är ett nyare kort.
9800pro har inte EN chans i 1.5 iaf. Det är en sak som är säker.

CS använder inte shaders.

Permalänk
Medlem

My bad ^^
Inte en enda shader? Det spelet som är så nytt.
Vad beror det på? Kan 9800pro hantera 1-2 polygoner mer?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
BS, sånt där har jag fått nog av.. för nån vecka sen bytte jag från geforce 3 till radeon 9800 pro, efter att ha läst så mycket skitsnack som du skriver även från andra personer så vart man ju lite skrajj att cs inte skulle fungera fint med mitt nya monsterkort jämnfört med geforce 3. Nu när jag vet saninngen så är det ju att 9800pro är mycket bättre än mitt nvidia kort iom att jag nu har 99 i fps(fps_max 99 har jag) hela tiden även med en massa smoke, granater och fiender. Så kom inte hit med dessa skitsnack om du inte har provat både märkena visst finns det måndags ex med jag tror/VET att de flesta ati kort fungerar jätte fint med cs.

Jag har 99 fps hela tiden med ett GF3 som kostar ca 200 spänn att köpa, vad kostade ditt 9800 pro? Ursäkta... kunde inte låta bli. Att nvidia är bättre på Open GL är ju fakta. Samma som att ATI är bättre på D3d. Du kan ju alltid spana in alla tusentals tester som finns på nätet så ser du själv.

Skall man spela OpenGL spel som DOOM3 osv köp Nvidia, skall man spela D3d spel som HL2/CS-Source köp ATI (Nvidia fixar garanterat fixar bättre drivisar snart och då har dom säkert liknande prestanda i D3d)

Xviz: "98p funkar bra i cs, skulle nog köpa ati idag pga cs2 som kmr ungefär samtidigt som hl2."

jasså??? var har du hört det?? vad jag har läst är det CS-Source som kommer med HL2... Gammla CS med Source motorn.. CS-Source är INTE CS2.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag har 99 fps hela tiden med ett GF3 som kostar ca 200 spänn att köpa, vad kostade ditt 9800 pro? Ursäkta... kunde inte låta bli. Att nvidia är bättre på Open GL är ju fakta. Samma som att ATI är bättre på D3d. Du kan ju alltid spana in alla tusentals tester som finns på nätet så ser du själv.

Skall man spela OpenGL spel som DOOM3 osv köp Nvidia, skall man spela D3d spel som HL2/CS-Source köp ATI (Nvidia fixar garanterat fixar bättre drivisar snart och då har dom säkert liknande prestanda i D3d)

Xviz: "98p funkar bra i cs, skulle nog köpa ati idag pga cs2 som kmr ungefär samtidigt som hl2."

jasså??? var har du hört det?? vad jag har läst är det CS-Source som kommer med HL2... Gammla CS med Source motorn.. CS-Source är INTE CS2.

Jag skiter i vad alla recentioner visar på nätet, jag går efter enligt min rigg och vad den visar...

visa mig där du köper geforce 3 nytt för 200 spänn??

mitt r9800pro kostade 1975:- OCH NEJ du har inte 99 i fps stabilt, garanterat att du får drops när det är smoke, många fiender mm...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Alla tror man bara kan fixa ett bra grafikkort och sen e de fixat... men man måste ha en bra CPU till CS också.

Köper man ett 9800 Pro så kräver det mycket mer av processorn är vad ett sletet G4 Ti4200 gör. Därför tror folk att ATi är sämre. Sluta köra snålt å bara köpa vissa saker. Uppgradera allt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Inaktiv

Precis, grejen är den att i CS så är inte grafikkortet begränsande, utan det är i princip nästan bara CPU. iaf med dagens grafikkort. har sett flera tester på internet där GFFX, ATI9600/9800PRO, GF4TI osv haft ganska exakt samma fps +-2%, det säger som sagt allt.

Permalänk
Medlem

Hl2 lär ju prestera bäst på ATi-kort eftersom att Valve och ATi samarbetar.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

men gud...vart man än läser klagar folk på fps i cs...bara det flyter på bra så att man kan spela spelet överhuvudtaget så är det bra ju

Visa signatur

Abit AN7 uGuru | XP-M 2600+ 45w @ 2.8Ghz (prime stabil), mer kommer =) | Corsair TwinX1024 - 3200XL 2-2-2-5(sync) | 200GB Maxtor | XFX Geforce 6600GT @ 650/1280 Vmod| Maze4 Cpu

Permalänk
Avstängd

GF2 MX duger till CS

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Alla tror man bara kan fixa ett bra grafikkort och sen e de fixat... men man måste ha en bra CPU till CS också.

Köper man ett 9800 Pro så kräver det mycket mer av processorn är vad ett sletet G4 Ti4200 gör. Därför tror folk att ATi är sämre. Sluta köra snålt å bara köpa vissa saker. Uppgradera allt.

Med mitt FÖRRA R9800Pro. Då kunde jag stå i 40 Smokes utan drop.
Ja, det var i 1.6.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag har 99 fps hela tiden med ett GF3 som kostar ca 200 spänn att köpa, vad kostade ditt 9800 pro? Ursäkta... kunde inte låta bli. Att nvidia är bättre på Open GL är ju fakta. Samma som att ATI är bättre på D3d. Du kan ju alltid spana in alla tusentals tester som finns på nätet så ser du själv.

Skall man spela OpenGL spel som DOOM3 osv köp Nvidia, skall man spela D3d spel som HL2/CS-Source köp ATI (Nvidia fixar garanterat fixar bättre drivisar snart och då har dom säkert liknande prestanda i D3d)

Xviz: "98p funkar bra i cs, skulle nog köpa ati idag pga cs2 som kmr ungefär samtidigt som hl2."

jasså??? var har du hört det?? vad jag har läst är det CS-Source som kommer med HL2... Gammla CS med Source motorn.. CS-Source är INTE CS2.

Du har också å andra sidan en 3.3Ghz processor och snabba minnen. Då fps ofta är beroende på CPU'n så finns förklaringen till att du klarar dig med ett GF3.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag får drops med mitt FX5600. I Condition Zero.. Ska byta till ett 9600 snart. För att FX5600 är inte bättre i någon elnligt min rigg.

Edit* Jo jag har provat 9600 o det fungerar bättre i allt, det e inte min dator som e konstig.

Permalänk
Medlem

min sign så är iaf mitt Creative fx5900 400/700 400poäng mindre i 3dmark än ett dyrare 9800pro. köpte mitt kort för 1495:- klarar bla farcry i 1280*1024 4xaa 4xaf och allt på medium.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB