Vilka märken av bärbara datorer är bäst

Permalänk
Medlem

Vilka märken av bärbara datorer är bäst

Tja funderar på att köpa en bärbar dator men undrar då vilka märken som har bäst kvalite.

Dell, Fijutsu, Compaq mm

Tacksam för svar!!!

Permalänk
Medlem

IBM har ruskigt fina.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att dom flesta gör bra maskiner, så jag rekommenderar att du kollar
vilken garanti tillverkare ger sina maskiner, dom flesta ger bara 1 års garanti.
Fujitsu Siemens, Toshiba, Amitech, Medion, Zepto ger 2 år garanti i sverige.

Permalänk
Medlem

Alienware

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Apple,IBM,Sony.

Permalänk
Medlem

gå till en datorbutik å köp deras egna burkar som är byggda på centrino då kan du oftats modda dem som du vill ha dem sen är det lite etstetiskt hur de ser ut...

för själva datorerna skiljer sig väldigt lite då centrino-notbooks har samma kretsar i sig det som kan diffa är farten på cpu samt vilken optisk enhet du stoppar i

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Dell datorerna är dem bra?

Visa signatur

[size="1"] Intel Pentium 2.54 Ghz- Geforce 4 Ti 4600-Soundblaster Live 2! 6.1- 120 GB Barracuda IV-256 PC2700 512 DDR-WinXP Home[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QwertyNisse
Dell datorerna är dem bra?

Dell gör OK datorer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

inte så stor skillnad längre på bärbara, förr i tiden va ju ibm helt totalt överlägsna men finns inga såna överlägsna märken längre, beroir lite på vad man är ute efter, design och sånt, men kvaliten är rätt jämn bland dom stora märkena

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem

Är Medion datorer av bra kvalitet eller är det bara billigt skit?

Permalänk
Medlem

De flesta har ju 2 års garanti förutom HP/Compaq så jag skulle passa mig för deras datorer, ofta andra året skiten börjar gå sönder

Permalänk
Medlem

Kan inte säga vilken som är bäst ^_^ Men kan säga att Compaq är långt ifrån bäst iaf

Visa signatur

[Water cooled CPU: AMD XP 2500+ @ 3400+ ][ Abit NF7 ][ 2x 256 MB DDR-Ram PC3200 Kingston ][ Radeon 9800 Pro 128 MB @ 9800XT ][ 160 GB HDD ][Aspire 500w]

Permalänk
Medlem

HP

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag tycekr inte du ska stirra dig blind på märke kolla istället på vad du stället för krav och köp den som uppfyller de krav du ställer.

t.ex. så har måga "dåliga" tangentbort där knapparna är ihoptryckta och inte motsvarar ett vanligt tangentbord return knappen mindre osv.

är också ganska varierande kvalitet på monitorer villket man bör vara uppmärksam om.

Sen vikt/bateritid är anda viktiga faktorer.

En lapptopp har man troligtivs längre än en stationär dator så det är ju bra om det går att få ta på delar till datorn om 2-3 år ifall man vill det (batteier blir sämmre efter hand). Kan vara svårt men någon noname dator.

Själv har jag en 4 år gammal Dell som funkat klocktent fram tills det nu var dags att pensionera den.

Nu har jag en 2 månader gammal HP som egentligen är en compaq (nx7010) välldigt nöjd med den.

många smarta små detaljer finns en knapp för att stänga av wlanet, en annan knapp för att stänga av touchpaden villket kan vara bra om man använde extern mus och inte vill komma på den när man skriver.
Små detaljer som man uppskattar i längden.

Permalänk
Medlem

IBM

.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Jag har en Asus med _3_ års garanti, fast det kanske är återförsäljaren som står för den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Jag har en Asus med _3_ års garanti, fast det kanske är återförsäljaren som står för den.

nej en åteförsäljare är just en återförsäljare och det är asus som står för den igentliga garantin, de vill oftast att man kontaktar dem först än att gå å härja med återförsäljaren så ni vet det.

sen till själva valet av dator:
skulle mer säga att centrino teknologin är rätt bra sen vilket märke det är är mer whatever

1 kolla vad du får i den
2 kolla vad batteriet kostar nu( det kommer felrdubblas om 6 år)
3 kolla garantivilkor
4 kolla supporten

en ibm hp dell whatever är oftast väldigt lika det som skiljer är några extra knappar här å där samt hur de är formgivan rent estetiskt.

stormaktstiden då det enbart är de stora konsernerna som gör bärbara är förbi nu finns det mycket bra notbooks som görs av åteförsläljaren själv.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

bra märke, bra support etc.= Apple
Sämst support och allt = Acer

Permalänk
Medlem

IBM är juh iof rätt bra, men dom brukar inte va så stiliga istället ^_^

Visa signatur

[Water cooled CPU: AMD XP 2500+ @ 3400+ ][ Abit NF7 ][ 2x 256 MB DDR-Ram PC3200 Kingston ][ Radeon 9800 Pro 128 MB @ 9800XT ][ 160 GB HDD ][Aspire 500w]

Permalänk
Medlem

Jag har en bärbar IBM R40 genom skolan. Älskar den! Jag är ingen designgalning (gillar faktiskt den svarta och lite kantiga looken). Sen uppskattar jag deras pekpinne istället för plattan (jag har iofs båda) och deras sköna tangentbord.

Permalänk
Medlem

En fördel med DELL är att du själv kan konfigurera din dator precis som du vill ha den via deras websida. Jag plockade själv bort sånt jag tyckte jag inte behövde, och la på sådant som jag tyckte var viktigt, t.ex. större skärm.

Permalänk

DELL och HP gillar jag.

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att DELL gör bara bärbara..

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

Dell har jättedyra tillbehör, ett gångärn pajjade för mig, var svindyrt att byta. Dell ville heller inte sälja tillbehöret till mig, var tvungen att lämna in. Dell är dåliga också pga att de inte använder sig av affärer som kan sköta servicen åt dig om ngt går sönder