Permalänk
Medlem

GPS program till A920?

Undrar om det finns fler sätt att använda GPS än Guru (3:s tjänst) Kanske något lite bättre program? Till Motorola A920

Ni får gärna tipsa om andra kul program som finns till denna mobil...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

eftersom det är a-gps modul som använder sig utav masterna är du tvungen att använda tre´s tjänster...de vill ju tjäna pengar, därför har de inte lagt in riktig gps kret...sen drar de satans mycket el åxå...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Jaha Suck.

Ingen som vet något annat kul man kan ladda ner?

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

det mesta som fungerar till p800 & p900 ska ju fungera, det är ju samma uiq symbian os...

kolla efter ideér´´tíll program på www.my-symbian.com
finns jääääkligt mycket program, spel & tillbehör...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Det finns ju programmet Wayfinder som 3 själva säljer
borde finnas något liknande i gratisverison eller demo.

Permalänk
Medlem

http://www.emappz.com

de har för palm..och pocket pc just nu tror jag, det skall dyka up för uiq mot hösten.
helt gratis, baserar sig på sponsring direkt på kartan, verkar dessutom bli i 3d, verkar mycket bra.

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
eftersom det är a-gps modul som använder sig utav masterna är du tvungen att använda tre´s tjänster...de vill ju tjäna pengar, därför har de inte lagt in riktig gps kret...sen drar de satans mycket el åxå...

I A920 är det inte a-gps, utan en riktig gps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DaHa, vad är din källa?
lycka till att köra program med den integrerade agps:en...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

DaHa, vad är din källa?

Hittar ingen källa nu....

Program som fungerar med A920:

WayFinder http://www.wayfinder.se/
AGPS http://3gforum.dk/download.php?id=3&sid=f1d438ea44adcce7003f9...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GPSen som finns i A920 kan användas av alla program som skrivs för a920, det ingår i SDKn och där finns till och med en emulator för GPS navigeringen.

Angående om det är "riktig" GPS eller inte i A920...
Gammalt mail ifrån tre:
"GPS kommer att fungera under hösten och den fungera med så kallad Assisted GPS, det innebär att man laddar sin geografiska position ner från nätet till 90% och den återstående 10% från satelit, det gör att det går lite snabbare och att det inte tar så mycket batterikapacitet."

DaHa:
vad var det för AGPS program du länka till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis

DaHa:
vad var det för AGPS program du länka till? [/B]

Det visar positionen man befinner sig på, heading och hastighet.

Kan man inte alla jordens kordinater så är det inte till så stor nytta... det man ser då är åt vilket håll man är på väg, och hur fort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
GPSen som finns i A920 kan användas av alla program som skrivs för a920, det ingår i SDKn och där finns till och med en emulator för GPS navigeringen.

Angående om det är "riktig" GPS eller inte i A920...
Gammalt mail ifrån tre:
"GPS kommer att fungera under hösten och den fungera med så kallad Assisted GPS, det innebär att man laddar sin geografiska position ner från nätet till 90% och den återstående 10% från satelit, det gör att det går lite snabbare och att det inte tar så mycket batterikapacitet."

DaHa:
vad var det för AGPS program du länka till?

För dey första skulle jag ta allt som 3 sa från början med en stor nypa salt.
Hur många kommer ihåg när 3 offentiligt sa att det inte fanns Bluetooth samt att IR-fönstret var tomt, vilket många proklamera att det visst fanns men att Hitchkinson (3s ägare) spärrat dessa funktioner?

Har ett minne från ett amerikanskt forum med ett inlägg skrivet av, enligt honom själv dock, en motorolatekniker att det var riktig GPS.

Han kan haft fel, och jag likaså. Men varför sitter det då uttag för RF-antenn bak på telefonen och det inte finns ett "äkta" GPS-chip?

Är väldigt öppen för disskusion för jag har egentligen ingen aning själv

Visa signatur

client: p4 2.53, 512 DDR, Gf4 Ti4600, WinXP Pro

server: p3 600, 384 SD, Kyro2 64, Win2k Server

Permalänk
Medlem

Jag vågar ju inte svära på nåt, och angående det du säger med extern antenn så stämmer ju det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inga problem, här e ett gratisprogram för det

http://per.nitro.dk/