Permalänk

Vad hette spelet?

Finns det någon som kommer ihåg vad det gamla spelet hette, där man byggde ihop gamla bilar och racade med.
Man började spelet med att handla någon gammal bil ur en tidning och sen åkte man till en Hamburger bar och raggade upp någon och köra i tävling i mot.
Man kunde köpa nya delar och trimma upp bilen. Det fanns två spel och i det sista kunde man köpa en Corvette Stingray som var den värsta man kunde ha om jag inte minns fel.

Spelet är riktigt gamalt och jag det fanns väl under 286/386-tiden.

Snälla är det någon som kommer på vad det heter innan jag blir tokig. Det kanske är någon som till och med har det?

Mvh Rille

Permalänk
Avstängd

Kan det ha varit Street Rod [insert siffra]?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

ja street rod måste det vara han menar

Permalänk

JA!! Street Rod hette det ju.

Kanon!! Tack för hjälpen grabbar nu slipper jag gå o grubbla på det.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

[offtopic]

vad heter de nya spelet som ska komma ut nu, typ vampyrtema och hl2 liknande motor

Permalänk

street rod,ahh,vilken skön känsla det var att vinna över den där "king" eller vad han nu hette...körde hela tiden på pink slip så man fick bilarna man vann över:)

när vi ändå talar om amiga spel(nu kommer en utav mina berömda dåliga förklaringer igen)..man var en gubbe,man sprang omkring i en plattform milljö...hade lite indiana jones stuk..man kunde skjuta med en revolver om jag inte minns fel..tror man kunde svinga sej i lianer med...snubben man var hade en hatt och hade samma ytstyrsel som indiana jones..man skulle hoppa över gropar,se upp för andra gubbar som skjöt mot en....kommer inte ihåg nått utav namnet på spelet så jag kan ej ge nån ledtråd.....nån som känner igen det?det är inte rick dangerous jag menar

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

mangemani

pitfall?

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk

ska kolla upp det..tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mangemani, du menar inte Rick Dangerous? Underbar titelmelodi

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

b132, haha jo, det blev RUSKIGT oft :>
men för att bli ÄNNU mer oft, och besvara din fråga så heter det Vampire: masquerade (osäker på om det är hela, och på stavningen=). Står lite om det på www.halflife.nu´s nyheter en bit ner.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Rick Dangerous är ett så grymt bra spel! Älskar introna till varje level på 2an.
"Back in a flash and as dangerous as ever..."

EDIT: Får inte glöma en länk: http://www.deconstruction.f9.co.uk/rick/

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Pitfall! Grymt spel det var

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Här är trean iaf: http://www.streetrod3.com/sr3.php

gryyyymt testat demot.. fa ju skitkul fast lite halvbuggigt o inte den bästa grafiken eller så mycke urval av bilar o delar men de kommer förhoppningsvis mer

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

jag håller till min classicer street road 1

Någon som vet hur man får ljud i spelet..
Jag får inge ljud o jag kör xp..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

visserligen är det väl bara en alpha eller nåt av street rod 3 men jag tyckte det sög ganska hårt faktiskt, dem skullt hållt sig till 2d (=

Visa signatur

"Det var bättre förr"
Athlon t-bird 1400, , 768 ddr, geforce2 64 mx400

Permalänk
Medlem

det fins ett annat spel som hette garage eller nott där man kunde typ laga bilar, plocka isär motorn, köpa nya eller begagnade delar. sen kommer jag inte ihåg mer.
vet någon var, hur, när man kan få tag i det

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk

boney:det är väl street rod du menar?det där var en exakt beskrivning utav det.

fanns ju ett annat liknande "plocka-isär-sälja-bilen" spel....detroit hette det väl.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boney
det fins ett annat spel som hette garage eller nott där man kunde typ laga bilar, plocka isär motorn, köpa nya eller begagnade delar. sen kommer jag inte ihåg mer.
vet någon var, hur, när man kan få tag i det

Tror du tänker på Gearhead Garage?

Permalänk

tillbaka till topic; finns inte streetrod 1 eller 2 som flash eller liknande? vore kul att spela i webläsaren.

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD