Vilket mobilabonnemang är bäst? Pris/Prestanda

Permalänk

Jag kan inte rikigt bestämma mig för vilket abonnemang jag ska köpa, jag bor i Stockholm men jag vill givetvis ha så bra täckning som möjligt när jag är i Dalarna och på Öland osv.. och abonnemanget ska fungera utomlands givetvis.

Hur ligger det till med comviqs kompis abonnemang är det något att ha?

Tacksam för åsikter och insikter!

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk

beror på hur mycket du ringer

Permalänk

3 samtal till mobiltelefoner om dagen och 7 till mobiltelefoner på kvällen och 3 till fasta telefoner kvällstid.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem

Djuice, men det säger jag enbart för att deras reklamfilmer är såå underbara

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Beror också på vilket abonnemang de du ofta ringer till har. Försök skaffa samma som dina kompisar och familj har så blir det billigare om du ringer ofta till dem.

Permalänk
Permalänk

post o telestyrelsen har en bra jämföring (som blev länkat till i inlägget ovan )

djuice och comviq.net ska vara ganska billiga

btw.. prestanda ? vilka som kopplar upp snabbast lr ?

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Tror han menar täckning när han säger prestanda. I så fall är väl Telia hetast.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Vodafone är rätt shyssta.. om du inte köper en telefon med å får massa extra månadskostnad.....

bra täckning utomlands... i england i alla fall...

Permalänk
Medlem

HaleBop säger jag. Har inte funnit nåra direkta nackdelar med dom än, haft det i 1 år nu.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ForseN
Tror han menar täckning när han säger prestanda. I så fall är väl Telia hetast.

Ja. Men inte inne i städer.

Telia är också överlägsna kapacitetmässigt. Om detta beror på så skyhöga priser att ingen vågar ringa eller en faktisk överkapacitet i nätet lämnar jag till någon kunnig person att svara på

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk

Telia är ju helt överlägsna nu!!
Bästa sändningen och man får 50 eller fria minuter + att man ringer gratis till alla som har telia eller halebop ! (uppkopplingsavgift 50 öre)

Extra sommarlycka

Telia Mobil 50 och Telia Mobil 100 är två av våra mest förmånliga abonnemang. För bara 50 kr extra kan du göra dem ännu förmånligare.

Genom att teckna vårt tilläggstjänst Extra ringer du obegränsat till alla nummer i Telias mobila nät - drygt 4 miljoner nummer. Du kan ringa varje dag, dygnet runt för 0 kr/minut. Det enda du betalar är öppningsavgiften på 50 öre/samtal, sedan är det bara att prata på. Tilläggstjänsten gäller fram tom 31 augusti 2005.

För 140:- i månaden ringer jag jävligt mkt!

;D

Telia är för övrigt det enda man kan ha i norrland ;P

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har Vodafone och är väldigt nöjd. Aldrig några problem och en kundtjänst som förtänar namnet. Har haft både Telia och Comviq innan. Telia var också väldigt bra men Comviq kunde ha lite problem med täckningen. Som nån före mig sa: Skaffa det som dina vänner har så ringer du billigast.
Jag har använt de tre ovan nämnda i utlandet (Kört lastbil utomlands i 6 år) under längre tid och det skiljer inte något mellan dem. Man använder samma operatör i utlandet oavsett vem man tecknat abbonemang hos. Priserna kan väl däremot skilja en del.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Intressant tråd! Jag hoppas in i debatten.

Jag går själv och funderar på hur jag ska göra. Jag har idag Djuice kontantkort (finns även som abbonemang) vilket egentligen är riktigt bra. 1,69 kr minuten vartsomhelst närsomhelst och 69 öre per SMS. För min del handlar det om några få samtal i veckan, oftast för att boka lunchträff eller något dylikt, och en del SMS:ande. På så vis är djuice väldigt passande för min del, men.... Alltid ett MEN! Mitt problem är deras täckning! Comviqs täckning är tyvärr inte den bästa och för mig innebär det att om jag ska skicka SMS så får den ingen kontakt typ varannan gång. Detta känns helt oacceptabelt. Dessutom är det riktigt svårt att höra vad folk säger när dom ringer (allt detta sker hemma i mitt hus med tjocka väggar). Hade Telia tidigare och då fanns inga av dessa problem. Därför går jag alltså i "byta-tankar".

Blev lite intresserad av Halebop, främst för att de ligger i Telias nät och är ganska billiga. I vissa trådar här talar alla om hur fantastiskt billigt det är med halebops SMS (19 öre) men om man börjar räkna på det så ska man messa en hel del för att spara några pengar. I vanliga fall kostar deras SMS 99 öre styck, ska man ha billiga SMS måste man köpa Vecko-SMS-tjänsten för 19 kronor per vecka. Jämfört med Djuice (eller comviq.net) så blir det alltså nästan 30 SMS i veckan som försvinner, bara i avgift. För att hamna på plus minus noll måste man alltså skicka nästan 40 SMS i veckan eller totalt 160 i månaden.

Skickar du 70 SMS i veckan (dvs 10 per dag eller cirka 300 i månaden) så sparar du 16 kronor i veckan på att använda Halebop jämfört med Djuice. Så många SMS skickar iaf inte jag, så Halebop är nog bara lönsamt för den som skriver extremt mycket SMS.

Med tanke på att Halebop dessutom kostar 5:50 i minuten för samtal mellan 7-19 så behöver man inte prata länge för att den lilla SMS-fördelen mot Djuice skall ätas upp.

Vad gör man då? Telias abbonemang är ju helt OK, exempelvis Telia Mobil 25 för 50 kr månaden, men deras fördelaktiga priser gäller ju endast i Telias nät! SMS:a exempelvis till någon av dina Comviq-kompisar och du betalar 1,25 kronor styck!

Det absolut bästa vore om man kunde få villkoren som Djuice och comviq.net har fast i Telias nät. Då skulle allting vara frid och fröjd. Tyvärr verkar det inte ske.

Kommentarer, tips, förslag, synpunkter?