Permalänk
Medlem

Bästa fightspelet?

kör på min lista eller om du har eget skriv!!

Finns fler jag vet.. Men dessa tror jag är mest omtalade..

Själv röstar jag på Soul calibur

Permalänk
Medlem

tekken är utan tvekan bäst!

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem

soul calibur

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Medlem

Tekken, har inte spelat så många andra.

Permalänk
Medlem

Jag valde eget och säger att Last Blade 2 är bäst.

Själv tycker jag att Tekken är ett riktigt, riktigt dåligt Fightingspel, faktiskt. Jag tycker att det är för mycket juggling i det spelet. Hela spelet går ut på att få combos. Den som vinner är den som kan memorera längst kombination, vilket är trist, tycker jag.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Soul Calibur 2. Street Fighter 2 är också bra.

Permalänk
Medlem

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp?ra...

Soul Calibur är det näst bästa spelet som gjorts.. så.. jag säger Soul Calibur. Lirat massa också, klart bäst. Fint med rejäla tillhyggen att slå varandra med.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

virtua fighter, så härlig känsla i det på DC, annars är det MK på sega 16-bit som regerar

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

rösta på street fighter. finns nog inte ett fighting lir jag har lirat så mycket som den spelserien

mmm, sweet memorys. DAN is going down!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tekken är underbart:up:

Permalänk
Medlem

Som jag tycker

tekken
Mycket stelt.. som Big_PHat säger..

DoA
Guppigupp man bara slåss för att få mindre kläder

Soul calibur 2
Det är inte bara fighting man kan vinna så mycket nya vapen kläder banor och det finns äventyr

Glömde säga Super SmashBrothers med i menyn.. det är satans kul

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är Tekken bra för att det krävs skillz för att vinna.
D.v.s. den som är bäst vinner. I Soul Calibur t.ex. så kan man trycka lite på random och ändå vinna mot någon som har betydligt mer erfarenhet.

Permalänk

Street fighter 3 alfa
Soul Calibur 2 är jäkligt roligt med det finns för mycket abuse attacker i det.

Permalänk
Medlem

Soul Calibur 2.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

röstade på punch out, grymt kul spel.
tycker dock att smash bros borde vara med i röstningen.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

MK är ju guld. Dock så är väl soul calibur det bättre av de nyare spelen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

En annan sak i Tekken som jag personligen inte gillar är den extremt långa (nu är det ju självklart relativt) tid det tar mellan att man trycker på en sparkknapp exempelvis till att den faktiskt träffar motståndaren.

Sen så i Soul Calibur så är det även här mycket hammring på knapparna för att vinna, men dock inte i samma utsträckning som i Tekken. Med detta menar jag att nån som aldrig spelat spelet kan komma och bara hammra på kontrollen och vinna ändå.

Detta funkar inte alls lika bra i DoA (om jag minns rätt). Detta är för att man kan kontra slag i detta spel. Alltså kan en erfaren spelare bara ta emot slag för att sedan kontra en attack, ta emot slag, kontra osv.

Men som sagt så tycker jag att Last Blade 2 till Neo-Geo är absolut bäst. Detta är för att det är balanserat, tekniskt och framförallt så _KAN_ man inte få ihjäl en motståndare på en combo oavsett hur lång den är. Detta är för att man inte ska kunna utnyttja spelet för att köra just "första slaget vinner". Det är så att spelet har ett system som hindrar för stor utnyttjning av Juggling genom att varje slag i en combo tar mindre skada än slaget innan. Så rätt snart kommer man upp i den nivå på antal slag där man inte längre gör någon skada på motståndaren. Men detta förekommer aldrig när man spelar mot någon. För motståndaren kan alltsom oftast trycka på pareringsknappen för att göra air-recoverys så att man kan utgå med attacker från luften efter att man blivit jugglad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Röstade på punch out, men mk, sf och tekken är kul det också.
Det borde verkligen införas tilt, som i pinball, på beat'em'up-spel så att folk inte kan sitta och trycka som idioter på allting!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Röstade på punch out, men mk, sf och tekken är kul det också.
Det borde verkligen införas tilt, som i pinball, på beat'em'up-spel så att folk inte kan sitta och trycka som idioter på allting!

Där sa du nåt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Soul Calibur eller Tekken, röstade på Tekken för det har jag spelat mest

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Soul Calibur 1 till Dreamcast, enda fightingspelet man behöver

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

mortal kombat

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut som om vi hammrar på kontrollerna.. men vad tusan för att göra en bra combo måste man ju

ner+a +up+vänster+b+ner+....

så blir det fint

Permalänk
Medlem

meen, du har ju inte med King of Fighters-serien eller Samurai Showdown.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
meen, du har ju inte med King of Fighters-serien eller Samurai Showdown.

10 är MAX =(

Permalänk
Medlem

Street Fighter 2 till SNES, har aldrig haft så kul med något fightingspel som det. Diggar alla karaktärer stort också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Det ser ju ut som om vi hammrar på kontrollerna.. men vad tusan för att göra en bra combo måste man ju

ner+a +up+vänster+b+ner+....

så blir det fint

Skillnad mellan att hamra korrekt på kontrollen och att hamra slumpmässigt på kontrollen

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Soul Calibur till DC är det bästa. Vad gäller Soul Calibur 2 så kommer det inte ens i närheten utav 1:an.
Marvel Vs Capcom 2 är oxå grymt bra.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

bästa 3D spelet är Tekken, dock ska det vara ntcs versionen, inte pal som är seeeeeg.

som bästa 2D får Street Fighter och Guilty Gear X2 dela på förstaplatsen.
http://www.gamespot.com/ps2/action/guiltygearx2/index.html

Permalänk
Medlem

MORTAL KOMBAT!!!! HIYA!!!

Visa signatur

Pirate! YAR HAR HAR!