Permalänk
Medlem

Sitter med en 3com OfficeConnect 3C857 och ett d-link 300i. Får typ 6.6 in och 0.7 ut. Får väll anses som hyffsat.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Avstängd

haha mina värden varierar som fhan, ena gången är den nere i 4.95mbit sedan kan den vara uppe och leka på 6.5mbit :P, men jag tankar ändå i samma fart från 10mbit users dc etc. Runt 760kb/s stannar den på!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yavar
Vad får du får hastigheter?

6,5-7Mbit nerströms. 0,8 uppåt..

Tankar mellan 830-850kB/s.

Permalänk
Medlem

Är rätt besviken på mitt :/

Har kört TPTEST och kan inte få över 5.35Mbit på någon av deras servers där.
Får ringa till Telia imorgon och kolla hur långt jag har till telestationen.
Verkar konstig då jag hade 2.0 mbit exakt innan då jag hade 2mbit.
Tankar max i 657kb/s från sweclockers filarkiv och då har jag använt TCPOptimizer.
Kan det ha något att göra med att jag har ett av dem första modemen som kom till ADSL?
Ett svar Nokia modem? eller att jag har en router som heter Alfa AIP204 ??
Ingen som har några tips ?

Visa signatur

Where there’s a risk, there’s a reason

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av default
Är rätt besviken på mitt :/

Har kört TPTEST och kan inte få över 5.35Mbit på någon av deras servers där.
Får ringa till Telia imorgon och kolla hur långt jag har till telestationen.
Verkar konstig då jag hade 2.0 mbit exakt innan då jag hade 2mbit.
Tankar max i 657kb/s från sweclockers filarkiv och då har jag använt TCPOptimizer.
Kan det ha något att göra med att jag har ett av dem första modemen som kom till ADSL?
Ett svar Nokia modem? eller att jag har en router som heter Alfa AIP204 ??
Ingen som har några tips ?

du kan inte låna nån polares modem och testa.. skulle tippa på att det är ditt modem som kluddar.. testa även utan router för o försäkra dig att det inte är den som stryper det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
du kan inte låna nån polares modem och testa.. skulle tippa på att det är ditt modem som kluddar.. testa även utan router för o försäkra dig att det inte är den som stryper det!

Jo tänkte testa en polares modem idag och se hur det går.
Återkommer med resultat över hur det lyckades ikväll

Visa signatur

Where there’s a risk, there’s a reason

Permalänk
Medlem

För mig funkar det utmärkt laddade från sweclockers i 11mbit men sen sjunk det till 7,8 mbit så det är helt ok även om jag inte får några superresultat i tptest sitter med en dl704p router

Visa signatur

p4 , 2,6ghz , 512 mb ram 128mb radeon 9800, dvdr rw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
DI804 har en max rate mot internet på 5mbit så köp en vettig router eller switch

Okej, kan du (eller nån annan^^) rekommendera en bra o billig router som pallar 8 mbit?

Visa signatur

E6750 | GA-P35-DS3 | 2*1024 PC2-6400 | 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schmyge
Okej, kan du (eller nån annan^^) rekommendera en bra o billig router som pallar 8 mbit?

Har haft en 604 rev D1 som inte styper alls (TP-test med och utan= ingen skillnad), B1 jag hade före blev för varm och trilskades för mycket för min smak.

Permalänk
Medlem

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
DI804 har en max rate mot internet på 5mbit så köp en vettig router eller switch
--------------------------------------------------------------------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av schmyge

Detta gäller Di-804 inte den nu aktuella Di-804HV. Mikrodatorn gav den fina omdömmen (bäst i test) när dom testade för ett tag sedan. http://sartryck.idg.se/Art/Brandvaggar_1_MD72004.html

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
citat:

Detta gäller Di-804 inte den nu aktuella Di-804HV. Mikrodatorn gav den fina omdömmen (bäst i test) när dom testade för ett tag sedan. http://sartryck.idg.se/Art/Brandvaggar_1_MD72004.html

/H

Ajdå my fault!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ajdå my fault!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3580576...

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Avstängd

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man kollar upp avståndet till den närmaste telestationen?

Permalänk
Medlem

Suck.. Fick mitt 8mbit idag och blev lite besviken! Tankar ifrån swec med ~550kb/s. med Tptest får jag:
TCP, Up ~70kb/s - Down ~3,6mbit
UDP, Up ~70kb/s - Down ~4mbit

Blir så trött.. aja det gå iaf fortare än med 0,5Mbit

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaba
nån som vet hur man kollar upp avståndet till den närmaste telestationen?

Jag ringde telia och dem berätta avståndet för mig som låg på 2600m.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har bbb vdsl och ligger nån kilometer från telestationen och laddar ner 3dmark03 på 838 kb/s är det bra??

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Verkar inte som telia fått ordning på nätet ännu.. heh.. hoppas har fått det när jag beställer

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
har bbb vdsl och ligger nån kilometer från telestationen och laddar ner 3dmark03 på 838 kb/s är det bra??

hiih tankar snabbare än dig då *host*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transportören
File / Restore Windows Default settings

Prova kolla i programmet

När man öppnar programmet sen efter omstarten är det ju standard inställningarna?

Sen ser jag inget "File / Restore Windows Default settings" där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Är det även Dlink 804hv som bara pallar 5Mbit?

Nej den klarar minst 40MBit.

Permalänk
Medlem

Pytonorm, hur fixade du det då? Först sa du ju att det bara gick 200, och nu 900. SÄG! :D¨

Hur fungerar en tcp optimizer? Och vad är det som blir bättre när man använder den?

Permalänk
Medlem

Nu har jag också 8Mbit/s, uuuunderbart

Tog 10 minuter att få det efter jag hade ringt. Men det blev nåt skit med att mitt nätverkskort slutade fungera så jag fick aktivera det igen, eller det blev bara avaktiverat. Hoppas det håller sig problemfritt bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addee
Pytonorm, hur fixade du det då? Först sa du ju att det bara gick 200, och nu 900. SÄG! :D¨

Hur fungerar en tcp optimizer? Och vad är det som blir bättre när man använder den?

Har man hyffsad koll på sina grejer så behövs inget 3:e parts program.....

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Har man hyffsad koll på sina grejer så behövs inget 3:e parts program.....

Skadar aldrig att optimera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag satt med en D-link 804 när jag uppgraderade till Telia 8000 och fick dl 5.12 mb/s i TPtest. Jag tyckte det var lite långsamt och installerade TCPOptimizer och kom upp i hela 5.30mb/s. Eftersom jag har lite långt till stationen och telekabeln är lite sådär ibland, så tänkte jag att det får man väl vara nöjd med. Ända tills jag läste denna tråden på SweClockers

Jag sprang till butiken och köpte en D-link 804Hv. Efter installationen sitter jag med dl 6.97mb/s och detta är med TCPOptimizer. Jag tankar från Sunet på över 800kb/s

Tack för all hjälpsam info i denna tråden. Jag hade aldrig en tanke på att just den modellen jag använde förr hade en 5mb/s limit.

PS: Till alla som har eller funderar att köpa en 804Hv undvik firmwaren v1.36 den är instabil. Finns en ny hos D-link Taiwan v1.38 som funkar mycket bättre. http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download/Internet+Gateways?o...

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Medlem

klart att TCPoptimizer funkar gjorde för mig

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.