Permalänk
Medlem

Power off??

Hej!

Jag har en gamal dator som jag kör som mp3 spelare. Jag har min Palm vx kopplat till den så jag kan styra winamp från den. Så själva dator lådan står undan gömd. Min fråga är hur jag ska kunna lösa problemet med att starta och stänga av datorn. Eller starta datorn är ju ganska lätt, bara att sätta power on knappen där jag kan nå den, men hur fixar jag så att jag kan stänga av datorn???

Edit: Helst skulle jag vilja kunna starta och stänga datorn via min Palm vx.. tror jag har hittat ett program till palmen där jag kan stänga av datorn.. men jag kan inte köra det programet sammtidigt som jag kör programet för att kontrolera winamp..

Permalänk
Medlem

http://diba.hotbox.ru/comctrl/functions.html
En Winampplugin som har inbyggda funktioner "Shut down" "Reeboot" etc. Dock är denna till en COM-port kontroll, inte till palm vx, men nån annan kanske känner till nåt liknande program som kan samma sak.

Permalänk
Medlem

Är det en ATX burk du har så stänger väl datorn av sig om du trycker på ON-knappen igen, eller är det jag som är ute och cyklar?
I sånna fall hade det räckt med att bara dra fram On-knappen till en momentan brytare.