2GHz G5 emulerar win XP som 533MHz

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Re: 2GHz G5 emulerar win XP som 533MHz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabbert
Verkar det som.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=86948&page=10&pp...

Hade jag pengarna till en Dual G5 så!

Permalänk
Medlem

Undra hur mycekt bättre Windows funkar på min powerbook då, skulle vilja lira Diablo(ettan alltså), musen flyter inte perfekt med VPC 6.

Permalänk
Medlem

Sidde: Varför tusan kör du inte Mac-versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Sidde: Varför tusan kör du inte Mac-versionen?

Skulle gissa på att classic-versionen inte gillar CDn eller något sådant, samma med Starcraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Sidde: Varför tusan kör du inte Mac-versionen?

Som Neco sa, funkar inte att köra det i classic läge, och det finns ingen native osx...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Som Neco sa, funkar inte att köra det i classic läge, och det finns ingen native osx...

Boota om i 9 då? Gå'nte de?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Boota om i 9 då? Gå'nte de?

Nepp, inget stöd för det på Albook Rev B.

Permalänk
Medlem

Aha... har för mig att jag lirade Diablo i classic, men det kanske var Diablo II...

Permalänk
Medlem

Re: 2GHz G5 emulerar win XP som 533MHz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabbert
Verkar det som.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=86948&page=10&pp...

Nu var det ju Dual G5 det handlade om. Om emulatorn utnyttjar SMP fullt ut så borde det innebära att varje CPU emulerar en ~300MHz PC, eller?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Hedersmedlem

Sidde: Finns ingenting som agerar på samma sätt som kompatibiltetsshittet i OSX då? Något program/patch eller liknande menar jag.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Sidde: Finns ingenting som agerar på samma sätt som kompatibiltetsshittet i OSX då? Något program/patch eller liknande menar jag.

Nepp, att lira diablo ett över VPC eller få någon att installera det i OS9 och skicka över det installerade till min och sedan kör jag det i classic. Det med OS9 delen vet jag inte om det kommer funka.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: 2GHz G5 emulerar win XP som 533MHz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Nu var det ju Dual G5 det handlade om. Om emulatorn utnyttjar SMP fullt ut så borde det innebära att varje CPU emulerar en ~300MHz PC, eller?

Jo, om det är så. Jag tror dock inte det. Jag har inte läst nånstans hur det är, men en 800Mhz G4 var typ som en 200-300Mhz PC, så det låter som om det inte är SMP.

Permalänk
Medlem

Re: Re: 2GHz G5 emulerar win XP som 533MHz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Nu var det ju Dual G5 det handlade om. Om emulatorn utnyttjar SMP fullt ut så borde det innebära att varje CPU emulerar en ~300MHz PC, eller?

Det gör den verkligen inte. Däremot tror jag den försöker köra lite grafik på ena procen medan den andra får ägna sig åt att emulera.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Varför vill man överhuvudtaget emulera XP på en G5a? Vill man använda den som element?

Permalänk

VPC är värdelöst.. duger som nödlösning om det är något enstaka program man måste köra i PC-miljö.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulfly
Varför vill man överhuvudtaget emulera XP på en G5a? Vill man använda den som element?

För mig är det en cool grej. "Kolla, min dator emulerar DIN dator mjukvarumässigt med ok hastighet! Kan din det?". Kukmätning typ. Nu har jag inte en G5, men vill ha...

Permalänk
Medlem

Jag vettetusan om XP på en dator motsvarande 533 MHz kan kallas "ok hastighet"...

Permalänk
Medlem

VPC 7 på min PowerBook 1.25GHz, som ni ser så är cpu emuleringen riktigt OK, men eftersom grafikkort och ljudkort etc, också är emulerade, så blir program som samtidigt använder cpu:n, ritar upp grafik, och spelar upp ljud, väldigt tröga.

vpc.png