Rekomendera mig Gamecube spel

Permalänk
Medlem

Rekomendera mig Gamecube spel

Jag är sugen på att köpa ett nytt gamecubespel men vet inte vilket.

Spel som jag gillar är:
Mario kart, Soul calibur 2, smash bros, med mera med mera. Det ska gärna vara ett färgglatt spel och gärna för 2 spelare samtidigt.

Permalänk
Medlem

Asså. Har du inte lirat igenom Metroid Prime så skall du göra det. Det är nästan för bra för att vara sant.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Asså. Har du inte lirat igenom Metroid Prime så skall du göra det. Det är nästan för bra för att vara sant.

njae, det spelet har jag provat, gillade det faktiskt inte :(. Gillade heller inte eternal darkness som alla sa var så bra. Spelade kanske 10-15 timmar sen tröttnade jag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

3 Warps to Neptune

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bozar
Paper Mario verkar tokbra:
http://www.gamespot.com/gamecube/rpg/papermario2/review.html

Pikmin 2 likaså (ettan var roande iaf):
http://www.gamespot.com/gamecube/strategy/pikmin2/review.html

Är papermario släppt i sverige än? Är det nysläppt isåfall eller borde det finnas i lager på närmsta spelaffär?

[edit] kollade lite nu, paper mario släpps dagen efter jag fyller år, över 1 månad kvar =(. Fast jag blev lite sugen på Donkey Konga som släpps den 15:e denna månad

Permalänk
Medlem

Det kommer i november enligt nintendo.se

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Beyond good and evil. MYCKET bra äventyrspel. Säger äventyr men du styr i tredjeperson och slåss också. Jag klarade det på 13 timmar men det känndes helt lagom. Finns ju billigt nu också.

Gladius. Ett taktik rollspel liknande lir. Jäkligt prisvärt spel. La ner säkert 100+ timmar på det här liret. Sjukt vanebildande att styra sina gladiatorer i turbaserad strid. Man kan spela flera samtidigt i det här liret också. Man delar upp kontrollen av de olika gladiatorerna typ.

Hmm finns ju fler bra spel men just nu kommer jag inte ihåg dem:)

Permalänk
Medlem

Legend of Zelda: The Wind Waker
Eternal Darkness
SUper Mario Sunshine

Det är typ dom spelen jag spelade när jag hade GC förr i tiden...

Eternal Darkness kanske verkar trist, men det är otroligt grymt när man väl fastnat för spelet...

Annars kan du köpa dig ett Xbox istället, och skaffa Fable

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joca2513
Beyond good and evil. MYCKET bra äventyrspel. Säger äventyr men du styr i tredjeperson och slåss också. Jag klarade det på 13 timmar men det känndes helt lagom. Finns ju billigt nu också.

Gladius. Ett taktik rollspel liknande lir. Jäkligt prisvärt spel. La ner säkert 100+ timmar på det här liret. Sjukt vanebildande att styra sina gladiatorer i turbaserad strid. Man kan spela flera samtidigt i det här liret också. Man delar upp kontrollen av de olika gladiatorerna typ.

Hmm finns ju fler bra spel men just nu kommer jag inte ihåg dem:)

NJae, jag vill helst ha spel som mario/donkey kong osv osv. Jag ska spela med flickvännen och hon är inte allt för smart ^^ (skojjar, men hon är dålig att lära sig nya spel)

Permalänk

Du har ju hela Resident Evil-serien!
Personligen fastnade jag aldrig för Metroid Prime, även om jag tyckte att Super Metroid var ett guldspel.
Starfox Adventures vet jag att både min lillebror och min flickvän lirat igenom och avgudat, så det kanske är nåt att kika på.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Du har ju hela Resident Evil-serien!
Personligen fastnade jag aldrig för Metroid Prime, även om jag tyckte att Super Metroid var ett guldspel.
Starfox Adventures vet jag att både min lillebror och min flickvän lirat igenom och avgudat, så det kanske är nåt att kika på.

Resident evil 4 kommer jag köpa sen, men just nu är jag ute efter ett spel som går att spela med flickvännen. Starfox adventures är helt solklart det bästa spelet jag lirat på gamecube än så länge, fan alltså det är bättre än zelda serien. Fast jag HATAR starfoxspelen i övrigt, bara adventures som jag gillat

[edit]
Ni behöver inte komma med fler tips för min del nu iaf. Jag har ringt o förbokat ett ex av donkey konga nu

Permalänk
Medlem

Donky konga.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Animal Crossing ska vara kul har jag hört

Permalänk

Metroid Prime 2 är värd att vänta på

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så kul med metroid? Spelade det lite var bara att det var en tjej som skulle klara diverse hinder och kasta typ bomber. Förklara mer för mig kanske inte spelade tillräckligt länge.

Permalänk

Metroidspelen har suverän atmosfär och spelkänsla. Det finns hela tiden något nytt att upptäcka och nya föremål att leta efter för att komma vidare. De har den där bara-lite-till-känslan.

Permalänk
Medlem

Tales Of Symphonia

Tales of Symphonia™, exclusive to the Nintendo GameCube, is Namcos latest chapter in the Tales universe. A fully immersive 3D experience comes to life as an adventure unfolds that will place the existence of two worlds in the balance. Featuring high-quality Anime cutscenes and character designs by renowned artist, Kosuke Fujishima, the real-time 3D battles, formation attacks and combos, and customization of character abilities round out a fabulous epic.

Billigaste pris: http://www.webhallen.com/prod.php?id=18629&ref=Pricerunner

Betyg på gamerankings.com: 86%

Recensioner - http://www.gamerankings.com/htmlpages4/561316.asp

Permalänk
Medlem

Phantasy Star Online, kul rpg som man kan spela två (eller fler) på.

Permalänk
Medlem

Zelda The Wind Waker, Resident Evil Remake ska du inte missa. Just nu tycker jag alla spel suger på kuben, så jag väntar bara tills Resident Evil 4 och nya Zelda kommer... Metroid Prime är också bra!

Permalänk

Viewtiful Joe kan jag varmt rekommendera, dock så är det bara singelplayer.
F-zero GX om du gillar racing.
Wario Ware Inc...skitkul att spela flera.

Permalänk
Medlem

Super Monkey Ball!!

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Samma dag som nya Zelda kommer, så köper ja nog ett nytt GC utan tvekan.. Fast helt utan tillbehör, inte ens minneskort, för ja ska spela spelet rätt igenom, utan avbrott

Eller så kanske ja inte gör det, men köpa ett nytt GC ska ja köpa iaf... Sålde mitt GC så fort ja klarat Zelda Wind Wanker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HTFFB
Phantasy Star Online, kul rpg som man kan spela två (eller fler) på.

Spelade 2spelare. Kom bara till ormen (som simmar i grönt vatten)

Tyckte spelet var extremt slött.

Permalänk

CO-OP för 2 spelare, det här är vad du letar efter

Edit: aha, ser nu att du köpt Konga, det är iofs också ett bra köp.

Visa signatur

MacBook (höst 2007) | iPhone 3GS 32GB | ALIX m0n0wall

Permalänk
Medlem

Paper Mario 2. Fick mig att damma av kuben efter Xbox inköpet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Animal Crossing är ett bra spel

Permalänk
Medlem

Tales Of Symphonia.

Det enda spelet som jag har orkat lägga ner mer än 1 timme på

Visa signatur

"Signatur"