Permalänk

Nylackat Antec 1080 AMG! [BILDER]

Hejhopp!

Äger ett Antec 1080 AMG som många sweclockersmedlemmar säkerligen känner igen.
De flesta vet också att det endast finns i silvrig/gråfärg, med svarta handtag och fötter. Jag ansåg det lite trist att alla 1080 skulle se ut såhär, så jag fick för mig att lacka om datorn.
Sagt och gjort, jag monterade ner datorn och öste in den i mitt gamla Chieftec fulltower (god bless hddrack och cd-slädar! )

Sen började mitt 9 dagar långa projekt med diverse jobb. Mycket problem och elände har jag fått stått ut med på vägen.

Min kisse måste ju övervaka jag gör allt rätt!

Chassit strippat...

Lite riktlinjer efter hur jag ska såga för ventilationskåpan.

En del av min verktyg jag hade.

Utsågat! Dock en hel del repor, men vad gör det?

Tack och lov man hade slipmaskin, annars hade detta vart mycket jobbigt!

Annan vy över "taket".

Diverse detaljer som lackats vita.

En tvätt av delarna, för att få bort allt slipdamm.

Första lagret rödfärg på chassit lagt! Ser lite ferrarriaktigt ut va?

Front och lucka fått en omgång av sandpappren...

.... ovacker utan spackel... *sjunga*

Och så lite fönsterlist!

Ännu mer Plastic Pudding.

Vi börjar närma oss....

Hdd-racken fått sig några lacker färg.

Sidan utan plexit och med vita fläktgallret jag senare tog bort.

Fläkthållarna.

Hddhållarna monterade.

Snart så...

Nu är vi ganska nära slutresultatet!

Så blev det till slut!

En till snarlik bild på resultatet!

Enjoy.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Som jag sa i IRC; väldigt fint. Speciellt fönstrena. Snyggt med lite diskreta mindre fönster, och att ha flera små runda blev ju mycket bra

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem

I med lite glitter och julgransbelysning, så har du ett perfa julchassi :).

Permalänk
Medlem

snyggt, fast jag skulle valt annat "galler" i toppen, men annars fint..
bra finish på lacken för att vara spray burkar faktiskt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR

I med lite glitter och julgransbelysning, så har du ett perfa julchassi :).

hehe.. .har reflekterat över det också
En överraskning kommer närmare julen.

God jul förresten! *öppnar lucka 1 i chokladkalendern*

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |

Permalänk
Medlem

Delarium . Mycket fint jobb. Gillar den färgen som fan. Tyckte du gjode mycket fint jobba. Alltså gillar den mycket pga färgen + dom ringarna och den luftintaget på toppen.
Huh skulle själv vilja ha en sån... Kan du tipsa mig lite om färgen lite. Var köpte du den, vad heter den, och vilken kod den har isf om det är nåt speciellt.
Till slut grattis till ett verkligen lyckat projekt. Snyggt var det ju verkligen.

Permalänk
Medlem

blev mycket bra! vad har du använt för färg? kollar svaret imorn! gonatt

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Delarium . Mycket fint jobb. Gillar den färgen som fan. Tyckte du gjode mycket fint jobba. Alltså gillar den mycket pga färgen + dom ringarna och den luftintaget på toppen.
Huh skulle själv vilja ha en sån... Kan du tipsa mig lite om färgen lite. Var köpte du den, vad heter den, och vilken kod den har isf om det är nåt speciellt.
Till slut grattis till ett verkligen lyckat projekt. Snyggt var det ju verkligen.

Tackar.
Färgen är Plastic Padding röd blank. Sen är det klarlack på det.
Ett lyft som jag själv ser det är intaget på sidan, som innan var utstansat i i typ sexkantsjox, och det blev inte så vackert imho när fönstrena var runda.

Såhär såg det ut innan omlackning och spackling av fläkthålet.

Visa signatur

Permalänk

nåt snällt ^_^

nejmen seriöst... det blev bra. Stilrent men ändå inte mainstream.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Tackar.
Färgen är Plastic Padding röd blank. Sen är det klarlack på det.
Ett lyft som jag själv ser det är intaget på sidan, som innan var utstansat i i typ sexkantsjox, och det blev inte så vackert imho när fönstrena var runda.

Såhär såg det ut innan omlackning och spackling av fläkthålet.
http://delarium.se/projects/omlackning/old.jpg

Säger bara 10/10 för den är så läcker precis som du nämnde Ferrari snygg. Skall försöka dra runt i Gbg och försöka hitta den färgen sen får jag väl måla om lägenheten hehehe. Tycker att den vita färgen satt så bra ihop med den röda.

Permalänk
Inaktiv

Kääär

Skit snyggt!

Permalänk
Medlem

Tjusigt!

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Hjälpsam

Korsning av ferarri, coca cola och bjällerklang... 3 mycket goda ting

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Man ser helt klart på bild 1 att din katt var lite fundersam kring bygget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Speciellt med den röda färgen och dom runda vita fönsterkarmarna.

Visa signatur

Dator:
DFI Lanparty NF4 Ultra-D, AMD64 3000+ med zalman 7700-CU, Twinmos speed premier 2x512mb, HIS 800XL IceQ II, Bzerk 500w, Thermaltake sViking,

Permalänk
Medlem

Hur jävla snyggt som helst ville ha samma färg på mitt chassi så att den skulle passa min vardagsrum matta från IKEA =]

Visa signatur

Xbox: 1.4 --- SmartXX --- 200Gb --- 110 Spel.

Dator: CPU: Amd 2200+ RAM: 1024 DDR HDD: 610GB

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt, såg ballt ut med gallret upepå med

Permalänk
Medlem

den är röd grabbar, RÖD!

Permalänk
Avstängd

fan vad nice det blev , exakt så ska jag lacka mitt med , tack för tipset

Visa signatur

#1 EPoX EP-8RDA+ | AMD - 2320 Mhz (210 x 11) | 2 x 512 DDR 333 PC 2700 (2-2-2-11) | Powercolor 9800 Pro 378/337,5@438,75/362,25 | 120+160 GB Seagate | SB Live 5.1 Digital | 3dmark 03 - 6176 | Aquamark - 43876 |
#2 - AMD Duron 1200 mhz | 512 sdram | Geforce MX 440 | IBM 120 GB | Linux |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Challe_16
fan vad nice det blev , exakt så ska jag lacka mitt med , tack för tipset

Why you little...!! *hutta med handen*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kändes först lite udda med Rött och Vitt, men det blev riktigt nice ju

Den röda färgen är såå nice, samma som jag använde på mitt tangentbord.

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Avstängd

tycker seriöst att du borde hänga på lite julpynt på den

Permalänk

den va ruggit fin:) vit/rött är som en smäck tillsammans! stiligt!:)

Permalänk
Medlem

hehe såg ditt galler och insåg att jag själv har stått och hållt i ett sånt galler på ett bygg lager och tänkt " detta skulle ju vara fett nice till en dator" nice work

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk

Jag tycker du har gjort ett bra jobb.. det blev fint. MEN du valde gräsliga färger.. inte för att rött är fult, snarare tvärtom. Bara det att du tog fel nyanser av det.. Och Vitt? nae snella nån, det passar typ aldrig.

Hade du tagit en mörkare nyans så perfa. nu blire bara bra jobbat men fel färger.

Föresten, hur sprejjade du det, vilka färger osv? skriv gärna lite kort om hur du gjorde det för jag funderar på att kanske göra det med på mitt (Grymt fint chassival du gjort föresten, jag gjorde samma)
Både hur du gjorde med sidorna (metallen) och fronten (plast).. vore grymt schysst..

BTW: Jag gillade Ventilations hålet. va gott det måste vara när det pyser ut varm luft där. perfa för kalla händer. Hjälpte dfet nått angående chassi tempen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen
Jag tycker du har gjort ett bra jobb.. det blev fint. MEN du valde gräsliga färger.. inte för att rött är fult, snarare tvärtom. Bara det att du tog fel nyanser av det.. Och Vitt? nae snella nån, det passar typ aldrig.

Hade du tagit en mörkare nyans så perfa. nu blire bara bra jobbat men fel färger.

Föresten, hur sprejjade du det, vilka färger osv? skriv gärna lite kort om hur du gjorde det för jag funderar på att kanske göra det med på mitt (Grymt fint chassival du gjort föresten, jag gjorde samma)
Både hur du gjorde med sidorna (metallen) och fronten (plast).. vore grymt schysst..

BTW: Jag gillade Ventilations hålet. va gott det måste vara när det pyser ut varm luft där. perfa för kalla händer. Hjälpte dfet nått angående chassi tempen?

VAAAA!!! det är ju den mest ultimata Jul nyansen av rött som jag sett så sluta klaga

Permalänk
Medlem

Håller med terroristen... Den vita färgen skär sig mot den röda, sedan är den röda för RÖD... ^^

Men som sagt, alla gillar inte allt. Bra jobbat.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Håller inte med, färgen är ju inte exakt så ljus i RL och kontrasten är ju troligtvis lite lägre om han inte har en jäkla massa ljus på. Rött och vitt funkar prima, den vita ska dock inte vara för blank och ABSOLUT inte cream. Wow jag till och med gillar dina fönster vilkett är en kontrast mot vad jag normalt tycker om fönster. Fin katt, lite mere finish, t.ex. runt ventilgallret där uppe och du hade fått 5/5.

P.S. Loggan på dörren måste bort.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt, tummen upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
God jul förresten! *öppnar lucka 1 i chokladkalendern*

Bra att du påminde mig! *drar av plasten och öppnar första luckan* Smarrigt värre.

God jul! Fint chassi. Fixa någon som gör ett snyggt Coca-Cola/Ferrari-motiv! Billigt och så.

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.