Permalänk
Medlem

Okey. STabilisera Clocknings Help

tjennare..
Jag har under en tid försökt komma över 166 fsb.. ^^ Och nu efter att ha köpt en ny cpu kylare så var det möjligt. Så nu har jag 166 fsb och 1.7 på v-core . Det är en amd athlon xp -2100+ som jag har clockat..

Den startar upp totalt fint och i windows funkar allt fint.. SEn när jag kör stress test på prime 95 så får jag 1 error.. VAd är det jag ska chystera då? V-coren? =P Eller vad ska jag göra för att den inte ska klaga i det testet? Tacksam för help.. ;D // jeppe

Permalänk

Du kan ju alltid testa att ändra volten. Ta lite mer bara. Men annars så kanske det är minnena som strular. Testa tested som inte testar minnena nåt och sen testar du det som testar minnena mkt och ser. Jag och min bror har exakt samma processor och moderkort (abit nf7-s och amd xp 2500+) och min är klockad till 3200+ med 1.725 volt och hans funkar inte att klocka så mkt, även om man höjer volten lite till. Vi köpte sammtidigt från samma ställe o allt, men vissa processorer går bara inte lika bra.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Aha.. Ska prova med att inte stessa minnena o se vad jag får fram.. tack för tipset!

Permalänk

Om det inte fungerar med testet med mkt minne och funkar med det utan minne så vet jag inte vad du ska göra. Min bror har inte fått till sin dator riktigt iaf. Om han har den klockad så kan den hänga sig ibland, även om den får mkt mer volt än nödvändigt. Vissa processorer klockar helt nekelt inte så bra. Men det skulle ju kunna vara värmen också. Förut minns jag att han dator brukade hänga sig när den blev 60 grader. Men o andra sidan så blev den som mest 60 grader, och det efter att man spelat ett tag, så om den hängde sig efter 30 minuter eller mer så var den ju hursomhelst 60.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |