Vilket köp är bäst oklockat?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

2an solklart.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

6800GT är klart bäst. Ingen tvekan.

Permalänk
Avstängd

Varför köpa gt med 128mb?!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

ok.. då blir det väl 6800GT då...

varför 128mb är för plånboken inte mår så bra å det är lite akut med ett nytt kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Varför köpa gt med 128mb?!

för att det har bra prisprestanda och 128 meg mer minne ger så lite mer prestanda om man inte kör i mer än 1024/768.även i högre ger det inte så mycket så att det är värt pengarna?
vill man vara värst tar man väl ultra i sli eller så annar vill man väl ha mest för vettig peng eller?

http://www.guru3d.com/article/Videocards/169/12/

lite jämförelset mella 6600/6800 medfler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Satan vi har ju gf6800GT 256mb prestanda på våra NU/LE Fraggel

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

jepp om inte mer "gt core 350" vi mycket mer och ,coren ger mer mos än minnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är jag också med i LE/NU@GT klubben?

Permalänk
Medlem

jepp ditt kort piskar ett gt om det är standardklockat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fraggel ditt kort borde vara lika snabbt som ett Ulta fast med 128 mb minne.

Edit: Hur får man så frekvenserna sparas i xpertool? jobbigt o ändra det varje gång man startar datorn.

Permalänk
Medlem

jag editerar min bios i nibitor så den botar 400/950= bred marginal om den buggar.
inne i win "egenskaper grafikort......." går jag in på klockfrekvenser"ta hem coolbits" regpatch så öppnas den fuktionen.

sedan klockar jag vidare i expertool som inte testar vad kortet klarar"behöver samma coolbits"

när jag är nöjd testar jag att bencha om jag tycker det är stabilt bockar jag i en ruta i "egenskaper.........." som säger typ starta upp men nuvarande klockning nästa gång".

klart......

men testa först hur högt du kan klocka innan du flashar in någon galen frekvens i bioset.

ett litet tilläg innan jag höjde mina hz i bios så kunde jag inte klocka lika högt staplarna gick i botten.

Visa signatur

Permalänk

Varför inte starta 6800LE@16/6 Klubben? Liten kopia av 1000Klubben@Fragbite kanske..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
jepp ditt kort piskar ett gt om det är standardklockat.

hahhahaha..jag tror _INTE_ att den "piskar" ett GT, LOL! den kanske är lite bättre, men piskar?! nä nä..

Permalänk
Medlem

om två bilar tävlar så vinner"piskar man loosaren" även om det bara är med en meter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv så tycker jag att man borde tänka såhär:

Om man nu klockar det GTet lika mycket som ni har klockat era LEn så ser vi vem som vinner... men de e bara min åsikt om de hela... båda borde ju ha samma förutsättningar eller ?

Visst, ni skrev att det skulle vara standard klock men åndå...

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk

Mjo, Precis.
LE/NU-ägarna skryter om att de sparat pengar och kör sina kort med lika pipor som GT-korten.
GT-ägarna skryter om att de har sparat pengar genom att just köpa gt och piska ultra efter lite klockning.
Ultraägarna skryter om att de piskar allt annat efter lite klockning.
XT PE ägarna står på toppen och njuter av den fria luften i täten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Mjo, Precis.
LE/NU-ägarna skryter om att de sparat pengar och kör sina kort med lika pipor som GT-korten.
GT-ägarna skryter om att de har sparat pengar genom att just köpa gt och piska ultra efter lite klockning.

Perfa..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Mjo, Precis.

Jo de är ju så men vem har fått mest prestanda per krona??:cool:

Permalänk
Medlem

En som köper ett beggat GeForce 3 Ti 500 for 50 spänn ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt ärligt skulle jag inte köpa nån.

Om man ska sätta den i ett annat sammanhang är den ena en folkvagn med turbo, lädersits och fet stereo.
Och den andra en 1.4 liters jaguar, med paj luft konditionering.
Kanske inga bra exempel, men ska man köpa 6600 gt ska man köpa ett för under 2000 utan krusiduller, och ett 6800 gt för 3500+ med 256 mb ram och ddr3. Annars kan man enligt min mening lika gärna köpa ett 6800 och klocka. Men av dom 2, 6800gt, lätt.

Visa signatur

nämen tjenare