tips på hur man fäster fläktar i 5.25 platser....

Permalänk
Medlem

tips på hur man fäster fläktar i 5.25 platser....

Tänkte sätta lite flera hårddiskar i lådan och får börja tulla på 5.25 platserna ....
Har 6 st lediga platser i lådan.
Men vill ha kylning i fronten nån som har lite tips på hur man ska fästa fläktarna, har tänkt o sätta dit antingen 2 st 120 mm eller 3 st 80 mm fläktar.

Går det att lösa med att sätta dit 2 st "stag" som man sedan fäster fläktarna i på något sätt ?

Permalänk
Medlem

cm stacker 4in3 modul (med 12cm fläkt), har sett den på komplett, sök lite i forumet så hittar du nog

Permalänk
Medlem

ingen som har byggt själv ?
vill kunna välja fläktarna själv

Permalänk
Medlem

Fläktarna går ju att byta så det ska väl inte vara något större problem?

Visa signatur

// paran0id

Permalänk

Jag satte mina med buntband. funka kalas

Permalänk
Medlem

Jag har använt, och kommer att använda till nästa bygge, plexiglas som jag sågar och slipar till så det passar perfekt i det utrymme som är ledigt i fronten när man tagit bort onödiga täcklock. Skulle det visa sig att det inte sitter tillräckligt av sig självt kan man sätta dit några vilkeljärn och skruva dit det. I denna plexiglasbit kan du sedan göra ett hål för fläkten.
En fördel att göra på detta sätt är att du inte gör någon som helst åverkan på lådan om du skulle vilja återställa den någon dag.

Ett tidigare bygge: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=301...

Permalänk
Medlem

mitt galleri

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Blir nog en bit plexiglas