Permalänk
Avstängd

Problemtråden

Detta är problemtråden där alla kan skriva vad de har för problem med sina gfx kort. Jag tyckte att denna tråden är nödvändig därför att då kan t.ex. ja bara titta in i tråden då och då och se hur andra fixar sina problem, de kan också hjälpa mig mycket:D . så, nu förklarar jag ProblemTråden öppnad . ENJOY!

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

ok?

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

Min skärm är suddig, vad gör jag ?

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk
Hedersmedlem

Köper en ny.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Men vad tycker sir_h ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Here we go... =)

Problem: Mitt 5200Ultra är lite slött...
Lösning: Köp nytt grafikkort....

Problem: Datorn hänger sig och ibland när man startar datorn står det "YOU HAVE NOT CONNECTED THE POWER EXTENSION CABLE TO YOUR RADEON 9800 VIDEO CARD
PLEASE REFER TO THE "GETTING STARTED GUIDE" FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION !!!"
Lösning: Se till att molexen inte är bränd och att det inte är glapp.

Problem: Ljudet hackar, knastrar å låter kass på mitt AC97/soundstorm på nForce2.
Lösning: Stäng av APIC i bios och formatera om.

Problem: Jag får artifacts när jag clockar över ***MHz.
Lösning: Klocka ner några MHz, eller skaffa bättre kylning.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Hedersmedlem

ohhhhh tack......:p

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2k
Men vad tycker sir_h ?

Jag tycker inget speciellt, ville bara göra en tråd där de flesta problem om graffekort osv är samlat. Och så vill jag också se hur lång en tråd verkligen kan bli, vill tävla med diabloII LOD tråden på spelavdelningen

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

Hehe, jo, det är nog det ända du kan göra med en sådan här tråd för det skulle bli ett sånt jävla koas...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hahahahahaha, du har rätt:D , men fortsätt skriva så tråden blir längre

Visa signatur

Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

Jo visst... !

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Då blir det bara spam och tråden stängs.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

jag vet inte villken platt säkrm jag ska köpa runt 2800kr??

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Radeon 9600XT men nu händer konstiga saker. Jag började med att spela Rome: Total War men när själva striden startade stannade datorn och skärmen blev svart (som när man drar ut sladden mellan skärmen och grafikkortet). Wtf tänkte jag, och testade igen, men samma sak hände igen. Sen gick jag vidare och spelade Call of Duty men samma sak hände där också. Wtf tänkte jag än en gång och testade med att spela Doom3.. som till min förvåning funkade felfritt. :S Jag har nu formaterat om datorn (behövdes ändå) och nu lyckas jag spela Call of Duty en rätt lång stund, men felmeddelanden om VGU recovery kom upp.

Jag har inte en aning om vad som kan vara felet, frågade någon som trodde att det var på grund av nätagget inte pallade, men jag hade ett 9800Pro innan (som pajade i en flygresa, men det är en annan historia )

Please help!

Visa signatur

^^

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla din tråd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Sorry, bara desperat.

Visa signatur

^^

Permalänk
Hedersmedlem

Du skall bara veta hur många med 9600 kort som har detta fel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Oh bollocks.. ska jag lämna tillbaka det?

Visa signatur

^^

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det ser inte bättre ut men testa att underklocka kortet för då kan du se om det är ett överhettnings problem.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Hur underklockar man sitt kort?

Ska be min farsa ta med sig mitt gamla G4 440MX kort, så jag får leva på det tills vidare.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Problem: Folk är dryga som fan
Lösning: Skjut dom i huvudet

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
Hur underklockar man sitt kort?

Ska be min farsa ta med sig mitt gamla G4 440MX kort, så jag får leva på det tills vidare.

det kortet aeger.....sitter på det nu :D.... det har ju bara stöd för DX7 efekter så man spelar ju alla spel utom dryga Doom3 så det är ett bra kort som endast kostar 500kr

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem

Fan vad alla spammar ner tråden, skärp er.

Jag har ett powercolor 9600PRO 256mb med original klockfrekvens 397/198. Får upp den i 459/216 sen får jag artifakter, tycker den klockningen suger, nån annan som lyckats bättre med samma kort?

Apskaft

Permalänk
Avstängd

tyst me dig o läs första inlägget!!!! de ska ju va så här apskaft

Visa signatur

Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
tyst me dig o läs första inlägget!!!! de ska ju va så här apskaft

"Ska va såhär?"

Ska vi fråga en moderator om man får spamma och dessutom helt onödiga inlägg.

Edit: jaha, denna trådens syfte är att du ska vara skaparen till den största tråden på sweclockers? Då förstår jag verkligen att du vill att vi ska spamma.

Permalänk
Avstängd

varför måste vissa klaga tills deras huvuden trillar av, stör detta er på något sätt?

Visa signatur

Jag e bra på matte!

Permalänk
Hedersmedlem

Det stör mig att det finns en tråd som är tänkt att spammas i. Det blir inget av med det

*låst*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor