Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Samt läste jag att PSP skulle vara 1-2000.kr dyrare än DS för att den är mycket dyrare att bygga.

PSP kosta 19.800 Yen(ca 1300kr) i Japan, och kommer förmodligen ligga mellan 1600kr-1800kr(bara spekulationer) när den kommer till Sverige. Om PSP kommer att kosta 1-2000kr mer är DS är BS. DS kostar runt 1300kr(lik-sang) och då kan den inte vara 1-2000kr billigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Damm "innanför" skärmen, döda pixlar

Ingenting ovanligt för en sådan skärm och DS lider av samma problem - men det är få som råkar ut för det.

[QUOTE]Samt läste jag att PSP skulle vara 1-2000.kr dyrare än DS för att den är mycket dyrare att bygga.[/QUOTE]Gamla spekulationer.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Vill bara klargöra angående 1-2000.kr dyrare var före dom säntke beloppet till det nuvarande som finns för tillfället om inte priserna ändras igen. Det var meningen att den skulle gå på 4000.kr redan i första början men sedan ändrades det ganska drastiskt och sedan sjönk.

Angående damm o döda pixlar så är det nästan självklart före dom förfinat processen och tillverkningen blir mer stabil möjligtvis. Men att spelen låser sig m.m är ju buggar som jag tycker kunde ha klarats av redan i första skede.

Det värsta anser jag är att den inte är tänkt som en konsol att ta med sig ut o spela för det är något som jag vill ha.

Jag tar heller lite sämre grafik mot en längre batteritid flera gånger om. Speciellt om det är bra spelkänsla.

Som det verkar nu så är det bara uppföljare eller konverterade spel från PS2 som finns/släpps till PSP i dagsläget och dom spelen spelar jag hellre på PS2 på en stor tv. Och då spelar jag antingen på en 32" eller på en 50" och det är nog ganska mycket mer skoj.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Det värsta anser jag är att den inte är tänkt som en konsol att ta med sig ut o spela för det är något som jag vill ha.

Så gör den till det du vill då? Batteritiden ligger ju bevisligen inte alls så lågt som vissa tror och PSP har, till skillnad från Nintendo DS, ett batteri som är gjort för att bytas ut. Konsolen går t.o.m automatiskt in i sleep mode när batteriet dör, så bekymra dig inte över att förlora nå speldata.

Jag förstår inte varför man "gnäller" så över Sonys uttalande - vem bryr sig? Alla skaffar väl ändå ett eller flera extra batterier till prylar som är bärbara...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

JAG HAR EN PSP

Kopte en PSP for ett par dar sen har i singapore! Priset blev 2800kr! En ganska skojig grej! Kan lagga upp lite bilder pa den sewn nar jag kommer hem till sverige igen! (15 januari)!

Permalänk

Re: JAG HAR EN PSP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
Kopte en PSP for ett par dar sen har i singapore! Priset blev 2800kr! En ganska skojig grej! Kan lagga upp lite bilder pa den sewn nar jag kommer hem till sverige igen! (15 januari)!

Vad har du för spel?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

PSP-Spel

Kopte ridgeracer och dinasty....nanting! Ingen ide att kopa dem andra spelen da alla e pa japanska...till o med menyn hehe! Fattar inte ens hur man startar ett spel pa Dinasty!

Permalänk

HAHAHA okej. Är de så bra grafik som bilderna i böran på dne häör tråden visar?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Så gör den till det du vill då? Batteritiden ligger ju bevisligen inte alls så lågt som vissa tror och PSP har, till skillnad från Nintendo DS, ett batteri som är gjort för att bytas ut. Konsolen går t.o.m automatiskt in i sleep mode när batteriet dör, så bekymra dig inte över att förlora nå speldata.

Jag förstår inte varför man "gnäller" så över Sonys uttalande - vem bryr sig? Alla skaffar väl ändå ett eller flera extra batterier till prylar som är bärbara...

Batteritid är en viktig komponent när det kommer till bärbara applikationer. Jag äger handatorer, mp3spelare, bärbara spelkonsoler, Bärbara datorer etc som jag inte har ett enda extra batteri till. Skulle jag hosta upp de riksdaler som krävs till det så snackar vi direkt om en större summa pengar. Enheten är dessutom såpass stor idag att man inte vill ha den i fickan, lägg sedan till ett extra batteri. PSP kommer att bli dyr för vanligt folk trots att den kommer att kosta runt 1500. Släng in ett memorystick på 256 mb och det kostar väl runt 400-600 spänn, extra batteri: 500 spänn extra etc. Spelen verkar mig veterligen bli dyrare än DS, men å andra sidan rymmer de rätt så mycket mer data. Själv hoppas jag att de kommer att göra något speciellt till USA/EU lanseringen, allra helst ett fett super batteri som håller ett par timmar eller release släppa en bunt Online spel. Jag har tillat på båda enheterna och man kan säga det direkt, PSP är riktigt jävla sexig och skärmen är ingenting att leka med jämfört med DS. Dock ligger DS högre till listan än vad PSP gör, mestadels utav den anledningen att det är Nintendo som har utvecklat den, har sina exlusiva spelserier och för att de ligger mig närmare hjärtat än vad Sony gör. Blir dock intressant att se hur det hela kommer att sluta...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

"Den stora jätten Amazon.com har frånomed idag börjat tagit emot Beställningar på den engelska versionen av PSP.

Det ligger ju inget konstigt i det, men till skillnad från andra beställnings/spel sidor har Amazon lagt upp på priset och releasedatumet på PSP'n.
Amazon kommer ta ungefär £179.99 (strax över 2300 kronor) för maskinen och att den släpps den 18:e mars.
Sony själva har inte gått ut med något releasedatum, så om amazon har chansat eller fått information om detta vet vi inte. Dock kan vi konstatera att maskinen kommer kosta drygt 2500kr här hemma."

-Megaman, www.goodgame.se

Så.. vad säger ni?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Bi99uy

Håller med dig angående batteri i allt sådant i alla fall. Sen angående grafik så har ju Nintendo för länge sedan talat officiellt om det då dom sagt att dom inte tävlar om "bästa" grafik för bärbara konsoler utan spelkänsla/spel/möjligheter/Nytänkande m.m men självklart har även DS väldigt bra grafik.

Men som sagt om jag vill ha riktigt bra grafik så spelar jag på en konsol som GameCube eller PS2 på en stor tv, då spelen blir så mycket roligare med en större skärm.

Xbox tar jag avstånd ifrån men det är en annan femma.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Jag äger handatorer, mp3spelare, bärbara spelkonsoler, Bärbara datorer etc som jag inte har ett enda extra batteri till. Skulle jag hosta upp de riksdaler som krävs till det så snackar vi direkt om en större summa pengar.

Bärbara datorer vet jag har dyra batterier, men till PSP kostar ett batteri ca: 40$. Min handdator kan jag nog inte ens byta batteri på och min GBA har ett 24H WinBattery (Googla).

Citat:

Enheten är dessutom såpass stor idag att man inte vill ha den i fickan, lägg sedan till ett extra batteri.

Personligen bär jag inte på konsoler i fickan, dels för att jag tycker att de är snäppet för tunga och obekväma, och dels för att jag föredrar att ha dem i något skyddande fodral - gärna en liten väska så att jag även får plats med spel och eventuella tillbehör (såsom just ett extra batteri).

Citat:

PSP kommer att bli dyr för vanligt folk trots att den kommer att kosta runt 1500.

Så vanligt folk har alltså råd med en Nintendo DS för drygt 1000kr men inte en PSP som kostar 1300kr (officiella priser från såväl Nintendo som Sony: 149.99$ respektive 18.900 Yen)? Intressant resonemang.

Citat:

extra batteri: 500 spänn

Priset ligger som sagt runt 40$ för ett extra batteri till PSP.

Citat:

allra helst ett fett super batteri som håller ett par timmar

Detta är jag ganska så säker på att vi kommer få se från tredjepartstillverkare. Men även om så inte är fallet så kommer åtminstone jag att klara mig med max ett extra batteri, eftersom jag av egen erfarenhet vet att jag väldigt sällan befinner mig ifrån ett eluttag längre än 3 timmar - och det är om jag tar tåget mellan Gbg och Sthml.

Citat:

...har sina exklusiva spelserier...

Du säger väl ändå inte att Sony inte har några exklusiva spelserier? Eller vad menade du där egentligen?? Definiera "exklusiv spelserie".

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
"Den stora jätten Amazon.com har frånomed idag börjat tagit emot Beställningar på den engelska versionen av PSP.

Det ligger ju inget konstigt i det, men till skillnad från andra beställnings/spel sidor har Amazon lagt upp på priset och releasedatumet på PSP'n.
Amazon kommer ta ungefär £179.99 (strax över 2300 kronor) för maskinen och att den släpps den 18:e mars.
Sony själva har inte gått ut med något releasedatum, så om amazon har chansat eller fått information om detta vet vi inte. Dock kan vi konstatera att maskinen kommer kosta drygt 2500kr här hemma."

-Megaman, www.goodgame.se

Så.. vad säger ni?

Bara för att Amazon tar runt 2300 kr för de första enheterna kan man väl inte dra någon slutsats över att det slutliga, priset i butik blir så högt. Sony har ju inte uttalat sig ännu. Men man skulle ju kunna tänka sig att priset för Value Pack skulle kunna nå upp mot 2300 kr till en början.. Jag väntar dock tills den ligger under 2000 kr för value pack

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Kan man spela upp filmer från minneskortet eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DevilDuck
Kan man spela upp filmer från minneskortet eller?

Jupp, film och musik (mp3/atrac), och troligen även egna applikationer (kanske inte officiellt då av sony).

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Öjj grymt:D

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Bärbara datorer vet jag har dyra batterier, men till PSP kostar ett batteri ca: 40$. Min handdator kan jag nog inte ens byta batteri på och min GBA har ett 24H WinBattery (Googla).

Ser man på, så farligt dyrt var det inte. Dock känns det fortfarande onödigt att bära på ett extra batteri, tycker personligen att de borde ha optimerat den mer.

Personligen bär jag inte på konsoler i fickan, dels för att jag tycker att de är snäppet för tunga och obekväma, och dels för att jag föredrar att ha dem i något skyddande fodral - gärna en liten väska så att jag även får plats med spel och eventuella tillbehör (såsom just ett extra batteri).

Sant, men de väskor jag har som kan sättas på skärpet börjar bli farligt många. PSP och DS är dock båda för stora för att ha slängandes längs midjan. Förvisso går det att ha i en ryggsäck men det känns för bökigt för att ta fram det för att sitta och spela i 2 minuter i väntan på bussen.

Så vanligt folk har alltså råd med en Nintendo DS för drygt 1000kr men inte en PSP som kostar 1300kr (officiella priser från såväl Nintendo som Sony: 149.99$ respektive 18.900 Yen)? Intressant resonemang.

Som jag sade tidigare, lägg till extra batteri, ett lagom stort minneskort etc och du får en kostnad närmare 2 papp. Observera att "Vanligt Folk" inte är som vi och importerar konsoler och köper minneskort från tex Ebay för en billig penning.

Priset ligger som sagt runt 40$ för ett extra batteri till PSP.

Detta är jag ganska så säker på att vi kommer få se från tredjepartstillverkare. Men även om så inte är fallet så kommer åtminstone jag att klara mig med max ett extra batteri, eftersom jag av egen erfarenhet vet att jag väldigt sällan befinner mig ifrån ett eluttag längre än 3 timmar - och det är om jag tar tåget mellan Gbg och Sthml.

Det får vi säkert och det hoppas jag. Jag spenderar dagligen närmare 3 h på bussen varje dag. Lägg sedan till alla småstunder man dra upp och tex lirar i en kvart under lunchen och man har förbrukat batteriet relativt snabbt. Det känns lite fånigt att ta med sig en strömadapter och springa och leta eluttag under en föreläsning tex. Det är dock helt och hållet individuellt, finns säkert många som inte spelar 3 h om dagen.

Du säger väl ändå inte att Sony inte har några exklusiva spelserier? Eller vad menade du där egentligen?? Definiera "exklusiv spelserie".

Nejdå, det är klart att sony har exlusiva spelserier till sina system. Det jag syftade på var att jag själv fördedrar Metroid, Zelda, Mario etc framför Grand Turismo, Wipeout mfl.

EDIT: Förfinade mina svar med en fin kursiv stil för att underlätta läsning.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Bi99uy

Det värsta som jag anser när det gäller spel är att det är mest samma spel som finns till PS2 redan eller uppföljare som också kommer att finnas på PS2.

Så det är samma spel men med sämre grafik och en sämre skärm, samt "mycket" mindre skärm som verkligen hämmar upplevelsen. Samt sämre ljud som hämmar mycket om man har ett bra system till tv`n.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Bi99uy

Det värsta som jag anser när det gäller spel är att det är mest samma spel som finns till PS2 redan eller uppföljare som också kommer att finnas på PS2.

Så det är samma spel men med sämre grafik och en sämre skärm, samt "mycket" mindre skärm som verkligen hämmar upplevelsen. Samt sämre ljud som hämmar mycket om man har ett bra system till tv`n.

Tja, där ligger ju nog DS närmare farozonen då de redan har portat Mario 64, håller på att porta Final Fantasy 3 och nästan garanterat kommer att porta Zelda: OOT. Förvisso är det bättre grafik och bättre ljud, men det har mest att göra med att N64 är hyfsat mycket äldre än PS2. Det gäller dock att väga nackdelarna mot fördelarna. Det är ju trots allt en bärbar konsol och det finns en hel del titlar som nog funkar alldeles utmärkt. Dock håller jag med dig, hellre ett rent och fräscht spel än en upphottad variant utav ett gammalt (Mario 64 DS). Sony har mig veterligen inte uppgett några titlar som är raka portningar utav PS2 spel. Metal Gear Acid är en turordningsbaserad spinoff på MGS serien, Grand Turismo kommer förhoppningsvis att vara nytt, Ridge Racer är helt nytt, Lumines och Vampïre Chronicles finns mig veterligen inte till PS2 och kommer nog inte att komma dit heller.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge

Det värsta som jag anser när det gäller spel är att det är mest samma spel som finns till PS2 redan eller uppföljare som också kommer att finnas på PS2.

Så det är samma spel men med sämre grafik och en sämre skärm, samt "mycket" mindre skärm som verkligen hämmar upplevelsen. Samt sämre ljud som hämmar mycket om man har ett bra system till tv`n.

Att tillverkarna gör spelserier som redan är stora och som de vet säljer till en release av en ny konsol är ju självklart. Att det kommer komma nya spel till PSP är även det lika självklart, men att det satsas på etablerade spelserier till releasen kan man ju räkna ut med arslet, de vill ha ut spel som de vet säljer.

Och att ens jämföra med en tv:s bild och ljud... det är en portabel konsol vilket alla (förhoppningsvis) vet när de köper den och då köper man den för att man skall kunna ta med sig den överallt. Jag tror de flesta som vill spela GT4 "överallt" hellre släpar runt på en PSP med sämre grafik än släpar runt på en 32"wide med tillhörande surroundsystem + portabelt elverk.....

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Aha,
nu har webhallen satt priset 2349 kr för att förhandsboka en PSP.
Lutar nog mot att priset kommer att ligga där någonstans, åtminstone för de allra första enheterna...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=29357

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

^ det är för dyrt, de måste ner till runt 1.500 för att det ska bli intressant för icke hardcore gamers. för det priset (2.400) kan man ju nästan få två ps2 konsoler.

och Camridge, dina kommentarer är vad man skulle kunna kalla för kvalificerat skitprat. vi vet att du är en nintendo fanboy och visst, alla har rätt att vädra sina åsikter men vad fan...att insinuera att sony med psp är "dåliga" för att de kommer att ta tillfället i akt att kränga etablerade spelserier samtidigt som du prisar nintendo och deras spelserier i var och var annan post får mig att må riktigt illa. man kan ju fråga sig hur många människor som hade köpt en nintendo ds om inte zelda/mario/metroid hade släppts till den?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
^ det är för dyrt, de måste ner till runt 1.500 för att det ska bli intressant för icke hardcore gamers. för det priset (2.400) kan man ju nästan få två ps2 konsoler.

Mest irriterande är väl att den gick för drygt 1300/1500 kr i Japan.. det är ju 1000 kr mer här!
Kommer definitivt att vänta...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

man kan ju alltid beställa från usa...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
man kan ju alltid beställa från usa...

Frågan är bara hur det blir med regionsfriheten. Som det är nu så finns den funktionen men den används ej för dagens spel. Det är alltså spelutvecklaren som ansvarar för ifall de vill ha den regionsksyddad eller ej och i värsta fall så kommer det att tillämpas. Sedan så tippar jag på att EU versionen kommer att vara mer förfinad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Sedan så tippar jag på att EU versionen kommer att vara mer förfinad

kanske...men alla nyproducerade enheter kommer förmodligen att vara *bättre* än de första 200.000 som släpptes i japan. jag tror nog att jag ska vänta med att köpa en psp till efter sommaren: fler spel kommer att vara ute, den kommer (förhoppningsvis) att vara billigare, barnsjukdomarna kommer att vara ett minne blott.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk

beställer man från USA och den pajjar så blir det bara krångel.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
beställer man från USA och den pajjar så blir det bara krångel.

Nah, inte mer än ifall man köpte den ifrån en svensk internetbutik. Det enda som skiljer sig är att det kostar lite mer i porto samt att det tar längre tid.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Okej. Finns det svenska sidor som säljer från USA?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

sassafras

Tycker du det?

Jag kan saxxa ungefär samma sak ifrån artiklar på nätet och speltidningar där dom sagt samma sak. Och mycket av det jag säger har jag läst.

Jag spelar på alla maskiner förutom Xbox, jag tycker om Nintendo och Sony lika mycket annars. Då vi har GameCube och PlayStation 2, vi har lika många spel till bägge enheterna. Om inte mer till PlayStation faktiskt.
Playstation blev jag kör i först o sedan kom nin64. PS2 har jag haft "Många" härliga speltimmar framför och att jag somnat till den otaligt många gånger gör ju inte saken värre

Jag har inte haft någon bärbar konsol sedan första GameBoy, och jag har bara spelat på nyare bärbara konsoler men inte ägt någon. Så det är inte fören nu jag är intresserad av en bärbar konsol ordentligt tillsammans med min brorsa som är ett PS 2 "Freak"

Det var min brorsa som vill köpa en bärbar konsol mest och det var han som antydde och sa DS först och därefter har jag börjat läsa väldigt mycket om dessa konsoler överallt.

Angående spel så kommer jag själv/vi inhandla spel som vi inte redan äger till nintendo/playstation. För varför ska man spela på en bärbar konsol vare sig DS/PSP o spela samma spel som man kan göra på en riktig utrustning.

Så mitt val eller vårat val kommer att gå till den bärbara konsol som har störst urval av spel och bäst batteritid. Och självklart så kollar man vad för nya tekniker/egenskaper varje konsol erbjuder.
Jag är riktigt nyfiken på den dubbla displayen på Ds och allt det extra den kan erbjuda i spel o allt därtill. Det är nytänkande och att försöka komma på något nytt och inte fastna i en o samma bana hela tiden. Om det blir ett lyckat moment eller inte vet jag själv inte, men PSP har inget nytt att komma med verkar det som, men jag kan ha fel. Men än så länge har inte vi bestämt oss för vilken konsol det ska bli men det lutar mer åt DS för tillfället.

Jag bryr mig inte ett skvatt om man kan lyssna på musik på dom, eftersom då använder jag en mp3 spelare som är dedikerat med eget minne/batteri.
Film ser jag uteslutet på bio eller på min egen hemmabio då jag är kräsen när det gäller bild/ljud. Större bild ger bättre upplevelse och samma med bättre utrustning för ljudet.

Mp3 lyssnar jag enbart på datorn då jag inte tänker tvinga på min utrustning sådant tjafs. Allt under 192Kbit/s är inte så roligt att lyssna på annars så kör jag helst med 320Kbit/s i så fall.

Angående andra människor så kan jag inte tala för dom, men jag kan förstå att det lockar. Men som tur var så blir det spel från Nin64 o äldre enheter med bättre bild/ljud? Och många har inte sina nintendo/Super nintendo kvar så då förstår jag att det kan bli väldigt roligt att spela på en bärbar, speciellt om man släpper klassiker.

Sen måste jag påpeka att jag inte skriver så ofta anser jag som du verkligen försöker påstå. Så kvalificerat skitprat kanske du trivs med också? Speciellt då jag verkligen försöker förklara det jag skriver ordentligt o så bra jag kan.

Ännu en sak som förstärker DS position för mitt tycke är detta i alla fall "såg detta alldeles nyss"

Mer än 100 spelföretag har undertecknat kontrakt för att skapa spel till Nintendo DS samtidigt som Nintendo är i full gång med att producera 20 egna titlar till systemet

Nintendo DS klarar dessutom av att spela alla titlar som redan finns till Game Boy Advance SP. Med andra ord kommer köpare av Nintendo DS att ha tillgång till långt över 550 spel redan från början.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge