Permalänk

Aerogate fråga...

Fick precis hem en Aerogate II som jag beställt och monterade in den i datorn. När jag slår på strömmen så blinkar det rött runt kontrollen där man ställer in fläkthastigheten. Det går inte heller att byta färg på kontrollen. Det står ingenting om detta i manualen, som för övrigt suger något barnförbjudet. Någon som har någon lösning på detta?

Visa signatur

3570K@4.8Ghz|ASRock Z77 OC Formula
EVGA GTX 980 SC ACX 2.0|Kingston HyperX 1600 Mhz 16GB
Crucial m4 256GB|Caselabs Merlin SM8|Asus ROG Swift PG278Q
Zowie FK1|Ducky Shine 3|Asus Xonar U7

Permalänk

Ehum..... Sett till så att alla fläktarna är inkopplade, du måste ha en fläkt på varje kontakt, och den måste dem ha en 3-pins kontakt, för annars så känner den inte av varvtalet.... Uppfylls inte dessa så blinkar den rött..

Permalänk

Ok, trodde att den skulle funka lika bra oavsett om man hade nån fläkt ikopplad eller inte=) Tack för svaret!!

Visa signatur

3570K@4.8Ghz|ASRock Z77 OC Formula
EVGA GTX 980 SC ACX 2.0|Kingston HyperX 1600 Mhz 16GB
Crucial m4 256GB|Caselabs Merlin SM8|Asus ROG Swift PG278Q
Zowie FK1|Ducky Shine 3|Asus Xonar U7

Permalänk

Neee det tycker jag är väldigt dåligt, märker den att det inte sitter något på den så tycker jag personligen att den ska ignorera den kanalen, men icke sa nicke.. =/ så det blev jag lite besviken på..

Men förövrigt så sköter den sig bra..

Lite svårt å ställa in varvtalen oxå visserligen, men det är en vanesak.. Eftersom den sittter i servern så stänger jag aldrig av den så den håller kvar "settingsen" hela tidne

Permalänk
Medlem

min aerogate 2 funkade alldeles utmärkt med tre fläktar, den blinkade inte

Permalänk
Medlem

Måste sitta minst en temp givare och en fläkt på första kanalen vad jag minns för att den inte ska störa sig på saker

Permalänk

Tomten6:
"min aerogate 2 funkade alldeles utmärkt med tre fläktar, den blinkade inte"

Ehum.... drar jag ut en fläkt nu och en tempsensor nu så börjar d blinka som sat... =/

Permalänk
Medlem

Ja den varnar ju att en fläkt har stannat men det kan du ju stänga av

Permalänk
Medlem

jag har endast CPU fläkten och GPU fläkten inkopplad.. inga andra kablar är kopplade till Aerogaten heller och det funkar hur bra som helst, så att man måste ha 4 fläktar inkopplade är inte riktigt sant.
Kom på att jag har ju även fläkten som sitter i fläktkontrollen inkopplad oxå.

Har alla 4 tempmätarna inkopplade. 1 på CPU, 2st på HD och en för chassitemp.

Men jag hade problem med detta först jag med att den pep varje gång jag satte på datorn tills jag tryckte så det slutade, men nu fuinkar den som den ska iaf... inga varningspip etc.

Sen att manualen suger hårt är kosntaterat sen länge och alldeles ritktigt

Någon får gärna förklara så jag fattar hur jag ska sätta min CPU tempmätare så man får bra cpu temp, som stämemr överens någotlunda.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att det inte ska pipa varje gång man startar datorn? vill inte behöva trycka in knappen varje gång.
Funderar starkt på att sabba prylen som piper...

Permalänk
Medlem

Han piper bara en eller två gånger som normalt. Då måste det sitta en kabel på port 1 tror jag som är till cpu. Om det inte sitter någon där forsätter den pipa i all evighet

Permalänk
Medlem

Vet någon vars man ska sätta en sensor på den som man ska mäta case med ? alltså lådans temp? hur stoppar man in den? fattar inte med manualen.. är ju massa piggar.

HJälp here!!

Permalänk
Medlem

Case går på trean där fläkten till fläktkontrolen sitter på redan när man får den i kartong, om det nu va det du undrade... har jag för mig iaf.

Var du ska sätta den i chassit är väl där den inte påverkas av fläktar m.m som kan dra ner tempen.

Sen om du vill veta vart de tempsensorerna ska sitta i ordning på fläktkontrollen, så ser du om du kollar bak på fläktkontrollen en text= (1,2,3,4) alltså, ska försöka förklara men 1 är den som är närmast de 3 pinskontakterna till fläktstyrningen, sen 2, 3, 4... du sätter den givaren så den täcker de två första piggarna (om du ska ha CPU temp tex, eftersom den är nr.1. Men CASE ska alltså va på tredje raden då...

Vet att jag förklarar skitkasst men är fan inte lätt

Säg om du inte förstår så ska jag försöka förklara ytterligare.. eller om jag missuppfattat allt du ville veta

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

tror faktisk jag har förstått det ska testa det. återkommer

EDIT: Det funkade ! tack så mycke. men en till ska nu, vars ska man sätta den så att den får en rätt temp? just nu var den på 28c är det mycke för chassi temp?
Har ett Antec Plusview 10000

Permalänk
Medlem

nja jag ligger på allt mellan 26-30 i chassitemp i mbm5.. och min chassitemp på min kontroll visar 26 just nu medans den är 29 i mbm5..

Din temp är nog ingen fara... jag ligger allt som oftast på 28 (mbm5).

Föresten, jo sätt tempgivaren där den inte påverkas av fläktar eller dyligt, satte min bakom fläktkontrollen (fast inte direkt efter utan in en bit), under dvd brännarn..
Borde ju visa hyffsat bra tycker jag... men om du kan kan du ju sätta den mitt ute i chassit nånstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo, jag satte den i mitten ungefär