vilken är bäst hyndaiq, benq eller samsung?alla på 8ms

Permalänk
Avstängd

vilken är bäst hyndaiq, benq eller samsung?alla på 8ms

vilken är bäst tycker ni?

Hyundaiq L90D+
http://www.hyundaiq.com/pro_l90d+.asp

Benq FP937s+
http://nordic.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=506

Samsung 913N
http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/913n.asp

Alla skärmar har:
700:1 kontrast
300 nit
0,294 dotpitch

Det verkar som att hyndaiqen är bäst. Den har dvi och 16,7 miljoner färger. samsungen verkar sämst eftersom den har analog sladd och 16,2 miljoner färger. Benqen har dvi men bara 16,2 miljoner färger.

Har jag rätt i att hyundaiqen är bäst?
Skriv vad du tycker!

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk
Medlem

Hyundaien lätt, den ligger ju i samma prisklass som dom andra också

Visa signatur

Livet är hårt, hitills har ingen överlevt.

Permalänk
Medlem

Om du kan, åk och prova dem. Helt klart det enklaste sättet att se vilken du vill ha.

Stirra dig inte blind på tillverkarnas uppgifter dem skall tas med en nypa salt. Läs isf hellre recensioner från opartiska siter / folk.

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Avstängd

Någon som vet var man kan hitta recensioner på dessa skärmar?

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk

Hyundai:en är bäst

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att titta på dom själv o bilda en personlig uppfattning, det är en så personlig grej. Stirra dig inte blind på specifikationer.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Fp937s+ istället för Hyndai:en trots att BenQ:en har sämre specar. Detta efter att jag sett dem sida vid sida och upptäckte att jag tyckte bilden var mycket bättre på BenQ:en. Hyndai:en var oskarp och lite orolig jämfört med BenQ. Dessutom skulle betraktningsvinkeln vara bättre på Hyndai:en jämfört med BenQ:en, men jag tyckte det var precis tvärtom när jag jämförde!

Därför skall du inte lita på specarna, utan titta istället och jämför själv!

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk

vart i Gbg kan man jämföra dessa 3 skärmar? vilken butik/affär?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpaceAce
Jag köpte en Fp937s+ istället för Hyndai:en trots att BenQ:en har sämre specar. Detta efter att jag sett dem sida vid sida och upptäckte att jag tyckte bilden var mycket bättre på BenQ:en. Hyndai:en var oskarp och lite orolig jämfört med BenQ. Dessutom skulle betraktningsvinkeln vara bättre på Hyndai:en jämfört med BenQ:en, men jag tyckte det var precis tvärtom när jag jämförde!

Därför skall du inte lita på specarna, utan titta istället och jämför själv!

Testade du med samma grafikkort till bägge skärmarna?

Visa signatur

//Linus

Permalänk
Medlem

hur kan man säga att den ena är bättre än den andra när ingen av oss har sett de brevid varandra. Varför alla säger att Hyndai skall vara bäst är att den har DVI jämfört med Samsung och Benq är specad sämre ...
Jag vet inte hur de andra är men min 913N slår min gamla 959nf i allt förutom upplösning ... Är det någon som vill jämföra Hunday eller Benq och finns i Gbg så kan vi träffas och jämföra de i action

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

dom körde säkert Hyundaien på analoga anslutningen, då kan det blir sämmre om den är optimerad för DVI.... speciellt om butiken ej konfat skärmarna rätt.... dom kan med vilje konfa en skärm som sålt bra dålig för att kunna sälja andra skärmar som dom har mycket av...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MightyToni
hur kan man säga att den ena är bättre än den andra när ingen av oss har sett de brevid varandra. Varför alla säger att Hyndai skall vara bäst är att den har DVI jämfört med Samsung och Benq är specad sämre ...
Jag vet inte hur de andra är men min 913N slår min gamla 959nf i allt förutom upplösning ... Är det någon som vill jämföra Hunday eller Benq och finns i Gbg så kan vi träffas och jämföra de i action

Varför jag skulle välja Hyundaien framför din Samsung skärm är på grund av att din har 16.2 milj färger medans Hyundai skärmen har 16.7 milj färger, inte bara det, Hyundais DVI anslutning är också ett stort plus, bildens kvalite förbätras säkert med DVI. Samsung skärmen har lite bättre betraktningsvinkel men eftersom jag sitter normalt framför skärmen ska det inte vara något problem med Hyundai. Enligt mig är Hyundai skärmen ett ganska självklart val idag.
Skulle vara kul om ni kunde jämföra skärmarna men få har fått sin Hyundai, vi sitter och väntar

Permalänk
Medlem

Jag satt med skärmarna jämte varandra, körde med samma grafikkort och använde DVI på både BenQ och Hyndai:en. BenQ var klart bättre på allt jag jämförde med, därför var den för mig ett givet köp.

De lovar så mycket på specarna på Hyndai:en. Inte mycket av dessa önskemål uppfylls!

Jag har sagt det förut och säger det igen. Jämför skärmarna själv, stirra er inte blinda på specarna!

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem

bra SpaceAce, om du bara kunde jämföra mot 913N också Jag tror nämligen att 913N även utan DVI slår Hyndai:en i bildkvalite men kan inte bevisa det ännu ... Jag har bara jämfört med min 959nf vilken borde vara bland de bästa CRT skärmarna, aldrig mer CRT ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk

Jag har en äldre Hyundai och den är jag väldigt nöjd med. Inga döda pixlar och den är över ett år gammal nu.

Visa signatur

Soltek Qbic 3705 | XP2800+ | 1024DDR333 | MSI NX 6600GT | Maxtor 160 gb | Hyundai Q17S

Permalänk

Har också en hyundai skärm, riktigt nöjd. Väldigt bra och billiga

Visa signatur

_-=TorskPimp=-_

Permalänk
Medlem

var finns dessa Hyundai i lager? fick ni ere utan döda pixlar?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Hyundaien verkar ju vara en riktigt trevlig skärm men har någon sett vilken responstid den har? Kollade på länken ovan men såg inget om det. Är jag blind, eller?

edit: pinsamt!!! läste nyss rubriken på tråden.