Permalänk
Medlem

Hdd kylare, funkar detta? Är det värt?

funderar på denna kylning: vad tror ni?
(sorry om bilderna e lite stora)

vad tror ni??

EDIT: Sry,jävla brinkster!! nu e det domaindlx som gäller
Nu funkar de för mig iaf!! för er??
SÅ vad tycker ni??

Permalänk
Medlem

ser ingen bild :/

Permalänk
Medlem

ne jag ser dock inte heller några bilder :S

Visa signatur

'-_-'

Permalänk
Medlem

nope inge bilder här inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra om man kontrollerar så bilderna funkar först innan man skapar tråden..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

hehe..
ser inte heller några bilder..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Skriv vad det är förngt, fixa bilderna också:(

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

http://www26.brinkster.com/tanndal/kylare1.jpg
Vi kommer aldrig få se dina bilder ifall du använder brinkster

Permalänk
Musikälskare

inga bilder... kolla att dom funkar innan du skapar en tråd

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Skriv vad det är förngt, fixa bilderna också:(

Till gOry eller AzzEX FX
Bra om du fixar en länk som fungerar:)

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600

Permalänk
Medlem

jag ser bilderna !!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Hdd kylare, funkar detta? Är det värt?

Kan inte se bilderna, men kan dock rekommendera dig denna hårddiskkylare om du är osäker, använder den själv

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=390&session=2805f83b14d...

Den fungerar väldigt bra för mig. Har tyvärr ingen aning om hur mycket svalare disken blir, så det är ingen mening att du frågar mig om det.. Men du kan alltid söka på Google efter produktjämförelser/tester där Titan Ultimate HDD Cooler ingår

Permalänk
Medlem

fortfarande inga bilder.
svårt att ge ett svar när man inte vet hur det ser ut

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt att ge svar när man inte ser några bilder, jag RECOMENDEREAR att titta på bilderna innan man skpar tråd!!

Heheheh

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.
borde alla känna till som använder brinkster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedman
Det är inte lätt att ge svar när man inte ser några bilder, jag RECOMENDEREAR att titta på bilderna innan man skpar tråd!!

Heheheh

eller hur ser ingenting!

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Avstängd

Jävligt cool ide cylinderformad hur har du tänkt att dämpa ljudet någon form av ljuddämpningsmatta och sedan in i någon cylinder som på bilderna och sedan 2st adda 14db i varje ända. Tror att det blir riktigt bra!

Visa signatur

:(

Permalänk
Medlem

Jag ser då bilderna om jag klickar på länkarna. Ser riktigt bra ut, förutom, vart ska kablarna gå? Antar att du tänkt bygga det själv, men då tycker jag att du ska köra med endast en fläkt och låta kablarna gå ut på andra sidan. En fläkt räcker gått och väl till mina 2 sat 10000rpm. De blir typ 30 grader när de jobbat max i nån timme. Har en 120mm på lågvarv.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Sorry allesammans!
Jäkla brinkster! brukar annvända det men denna gång funkade det inte....konstigt.....iaf...vad tycker ni??
Det är ju ett ganska billigt alternativ då allt som behövs är två 120mm fläktar och ett ca. 20 cm långt plast rör (kanske genomskinligt??) Sedan kan man ju lägga ner lite mer pengar och sätta in LED, vib. dämpare för fläktarna...

Jag funderar på att hänga upp de två hdd:arna i resår eller cykelslang (har för mig att någon nämde det).... kablarna tejpas förstås ihop för att luften ska flöda bättre....(självklart ligger fläktarna på 5v för låg ljudnivå)

Så några förbättringar eller?? tycker själv att det var en ganska bra lösning....det finns kanske redan liknande grejer....(hittade inga)....

(hoppas ni kan se bilderna nu!!:D)

Permalänk
Medlem

glöm inte kablaget till diskarna - de lär hindra en del luftflöde...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Snyggt, runda kablar och ut med dom igenom bottnen?

snyggt du gav mig just en ide till hur min filserver skall kylas

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Kul att den kan komma till annvändning!!
Satt bara och funderade på något kul att bygga och kom på det!!

Jag kom på lite förbättringar just!!

(har inte sketchup på denna dator så det blir den gamla metoden; att skriva...)

Jag funderar på att bygga in allt i en liten fin box, och placera fläktgaller på sidorna!

Sedan på något sätt permanent sätta in en sån här:

Varav två kan gå till hårddiskarna och en kan kopplas till en sån här (jag vet att det e fel men hittade inte rätt kabel, självklart en med 4pins i början):

och sedan till de två fläktarna!!

Då kan man försänka den kontakten som kopplas till nätagget (den längst till vänster på översta bilden)(jag förklarar inge bra så fråga om ni undrar nåt!!;))
Då får man en enda "enhet" som sedan kopplas till en kontakt till nätagget!!:D

Eller vad säger ni?? Det blir både snyggare och enklare så!!!Eller???

Permalänk
Medlem

funkar nog, men du måste göra hål i toppen typ för IDE-kablarna o molexkontakter...

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Musikälskare

Inga bilder

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så långa är ju inte hårddiskar.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Det du skulle kunna göra ifall kablarna skulle blockera luftflödet för mycket är att helt enkelt gör röret en aning större, då jag ser att du har plats att göra röret kanske 3-4cm bredare.

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda282
Det du skulle kunna göra ifall kablarna skulle blockera luftflödet för mycket är att helt enkelt gör röret en aning större, då jag ser att du har plats att göra röret kanske 3-4cm bredare.

både ja och nej......fläktarna ligger på en viss diameter...om jag gör röret större måste jag täta och hålla på och jag tror röret förlorar effekt att kunna transportera igenom luft...Då det blir 1-2 cm vall längst kanterna.....måste hitta större fläktar då...:D

Jag funderar på att börja bygget nu i veckan ev. helgen!!

Permalänk

ska det va en intern eller extern kylare?!