Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

TV -> Monitor

Eftersom jag har en 15" TFT liggandes tänkte jag att den kunde användas som TV i sängkammaren istället för att stå och samla damm. Så nu undrar jag vad jag behöver för att lösa detta. En TV-mottagare av nåt slag behövs ju, men var hittar jag detta, och vilka priser ligger de på ungefär?

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Medlem

om du vill ha bra bild, mer än en 15" lcd-tv

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har idag en vanlig 14" TV, men tycker att det ser snyggare ut med en tunn sak ståendes på byrån. Och eftersom en 15" LCD kostar från 4000:- och uppåt så kanske man kunde spara en slant genom att köpa en dosa för att få ut TV-signalen till TFT'n istället. Men vad heter den dosa man behöver? Vet ju inte vad jag ska söka på. =/

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

www.direktronik.se
art nr 30-0211
Måste dock slänga in en gigantisk varning. Kvaliten blir aldrig lika bra som på TVn, många som köpt denna har lämnat tillbaka den för att dom trott att bilden skulle vara perfekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072179 eller liknande?

Det fanns ingen Text-TV på den, så den skippar jag. Text-TV är bra att ha ibland.
Däremot hittade jag denna som verkade lite mer funktionell och dessutom lite snyggare. Direktroniks prylar såg väldigt plastiga ut, så jag hoppar nog över deras utbud.

Ett stort tack för hjälpen, nu vet jag vad jag ska leta efter i alla fall.

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk

ta och bygg en projektor istället så får du genast större bild än 14"

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!