Tävla om valfri Komplett-PC!
Permalänk

BBB nere

Pratade precis med teknisk support då min server gick offline för 20min sedan och han sa att det är för närvarande ett rikstäckande problem.

Permalänk
Medlem

ok mitt var nere med.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Kom preis upp, låg ner i ca i 36min

Permalänk
Medlem

mitt me

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Jag tror inte att mitt har varit nere. Bor i Umeå.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

mitt var nere i några sekunder, icq sloknade, men var uppe snabbt, så här löste de problemet snabbt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nere igen iaf i Göteborg.. Vad sysslar dom med egentligen?

Permalänk
Medlem

går trögt här :I

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk

Har inte haft något problem här uppe.. är nog bara ni från skåne

Permalänk
Medlem

inga problem här :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Samma här bor i gbg

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Är det någon mer än jag som upplever att bbb går ner en gång i veckan ungefär? Gärna kvällstid, ibland bara data, ibland telefon, och ibland både och. Tycker driftsäkerheten på deras nät verkar jäkligt rackig, dessutom har dom dålig peering till bla comhem.

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Är det någon mer än jag som upplever att bbb går ner en gång i veckan ungefär? Gärna kvällstid, ibland bara data, ibland telefon, och ibland både och. Tycker driftsäkerheten på deras nät verkar jäkligt rackig, dessutom har dom dålig peering till bla comhem.

Jag har BBB 10/10 LAN och jag känner igen det. Sent på kvällen under helgen. Det har inte hänt på 2 veckor nu, men det brukade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt kopplade ner för en stundsen och kopplade upp nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tur att man inte har BBB =]

Permalänk
Medlem

Jag ringde upp BBB och frågade lite vad det var för problem de hade den här gången.
Svaret supporten gav mig var; "Vi hade ett mjukvaru-problem som orsakade störningarna, men det är nu åtgärdat och det bör inte längre vara några problem."

Hmm... Jag undrar om jag är ensam om att BBB har blivit sämre.

Visa signatur

Cartman: You seem a little irritable, Kyle. You got some sand in your vagina?
Kyle: There's no sand in my vagina!

Permalänk
Medlem

nej dom får fan skärpa sig nu.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Skulle tro att servrarna och linorna har problem med att klara av belastningen av trafik som sker dygnet runt. De har ju nekat många kunder ADSL på sistone så. Aja. De nedgångar jag haft har alltid varit på runt 10 sekunder, och bara en gång i veckan. Det är faktist fullt acceptabelt. Bättre än Bostream och Felia :).

Visa signatur

Permalänk

Personligen tycker jag det är rätt störande och ganska förvånande att man tillåter nätet att gå ner i 10 sekunder. Jag kan iofs acceptera det om det sker i samband med att man byter utrustning eller gör någt annat fundamentalt med nätet, men då borde det åtminståne noteras i en logg på nätet så man kan se i efterhand/förhand vad som är på g. Som det är just nu känns det bara billigt.

Dessutom kvarstår comhem-prestandaproblemet.. hur svårt får det vara att "fixa" det?

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk

Kan ju fylla på med lite mer fartproblem till USA då. Kollade imorse och då hade några polare med olika ISP:er i USA tankat med 3, 6 och 8KB var istället för som på gamla Bostream tiden 90KB då jag har 8/1.

Verkar som BBB har enorma problem med överbelastade routrar eller något mot USA. Varat i cirka 3 månader nu.

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |