Permalänk
Medlem

xbox filöverföring

jag skulle vilja ha lite hjälp med att flytta över filer från min dator till mitt xbox. jag har hört att man ska använda sig av ett ftp program och har inte riktigt begripit mig på något än. jag har ett smart XX chip i boxen och ett program som man kan connecta med andra datorer och boxar som heter XToolBoX

Tack på förhand /Bluexbox

Visa signatur

by: bluexbox

Permalänk

Fel forum, men kan hjälpa dig ändå
Du får gå in i nätverksinställningarna på xboxen och knappa in en fast ip, typ 192.168.0.2 eller motsvarande... Sen på datorn så FTPar du till den ip, med username/password "xbox/xbox" utan "" .. Detta förutsätter att du har en dashboard. Vet inte om det är samma lösenord på alla dashboards, men på XBMC är det dom lösenorden iallafall.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

asså vilket program ska jag använda mig av och hur? jag kan ju byta ip på boxen utan problem och så men jag har inte testat att connecta förut så det är väl inte så konstigt att det inte går...

Visa signatur

by: bluexbox

Permalänk

Använd vilket ftp-program som helst, rekommenderar dock FlashFXP om du ska överföra mycket småfiler, typ dashboards och liknande

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

men om jag ska skicka lite större filer då?

Visa signatur

by: bluexbox

Permalänk

Samma program

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

nu har jag kommit så långt att det fungerar ända fram till att det connectar och säger: Connection failed (No route to Host)

Visa signatur

by: bluexbox

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad & rensad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

du måste kolla upp IP adressen på din xbox..oftast står d i menyvalet system..efter du kollat upp IP adressen så skriver du in den i ditt FTP program(rekommernderar FlashFXP) o sedan skriver du som Pimmelmann sa xbox som username och password..om d ändå skulle krångla kanske det är din router som spökar (om du har någon) eller helt enkelt en fel TP (nätverkskabel) kommer inte riktigt ihåg om d ska vara en rak lr twisted TP när man ska connecta DATA-DATA lr DATA-XBOX osv

EDIT : thx hahaha missade...vet ej varför ja skrev så hahaha

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Det ska vara en korsad nätverkskabel för dator-dator eller dator-xbox.

Home|Roz... du skriver lite fel när du säger "inte" lite här o där

Men som sagt, direkt anslutning dator-xbox ska det vara korsad kabel. Vet inte hur din dashboard har det om du måste starta ett ftp-program eller om det är på hela tiden. Knappra in IPt till xboxen i ftp-programmet på datorn och sen username/password xbox/xbox ... tror jag... beror väl på antar jag.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

haha pimmpelmann så nu har ja fixxat till det =)...hmm back to the question..tror ett utav problemen löser sig om vi får reda på vilket dash han har men oftast så brukar d vara xbox/xbox (username/password) om han inte har någon konstig inställning lr råkat ändra på den själv

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

hur vet jag vad jag har för dashboard? (jag har korsad nätverkskabel så det fungerar iaf)
kan också lägga till att jag har kopplat ihop med andra boxar och skickat över filer och det har fungerat utan problem.

Visa signatur

by: bluexbox

Permalänk

Har du ens ett chippat xbox?

Permalänk
Medlem

ja det är ju klart... det är både moddat och chippat

Visa signatur

by: bluexbox