Permalänk

BitComet

hejsan!
Jag har en liten fundering
Varför går mitt BitComet så segt?
Jag har 2mbit uppkoppling men tankar ändå bara i 30-40kb/s
jag har öppnat upp de portar som ska vara öppna...men det vill ändå inte :/

Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Det ska alltid vara mera Seed än peers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verbcal
Det ska alltid vara mera Seed än peers.

vad är det för skit du hittar på ?

det funkar fin fint för mig

har du Win xp ?
UnpN på ?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Angående Sweclockers regler så får man inte skriva om piratkopiering i forumet och ändå gör folk det ! LÄS REGLERNA

Visa signatur

Signatur raderad. Max 3 rader i upplösningen 1024*768 /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eyy0
Angående Sweclockers regler så får man inte skriva om piratkopiering i forumet och ändå gör folk det ! LÄS REGLERNA

Varför måste användande av Bitcomet/andra p2p program innebära piratkopiering?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Eyy0 vilken jävla signatur du har alldeles för mycke

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Eyy0 :: Dom snacka inte om piratkopiering! Torrent program är inte olagliga och det finns MÅNGA lagliga filer som man måste ladda ner med torrent program!

Jag har samma problem, går väldigt segt för mig och jag har 8 Mbit och jag har öppnat den porten jag vill ha!

kriller007 :: Jag har Windows Xp Pro och vad är UnpN?

Permalänk
Medlem

Det kanske inte finns så många eller bra seeds ansluta till den torrenten?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmmf..vem är det som ska läsa reglerna igentligen?..jo du. Som tidigare sagt så finns det mycket lagliga torrent filer. T.ex: http://www.legaltorrents.com/

SlimeBall: Vad får du för hastighet med nån av dessa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Det kanske inte finns så många eller bra seeds ansluta till den torrenten?

Jupp, håller med om det du skrev. Använder själv bitcomet och det funkar perfa.

Får man en dålig torrent så går det verkligen ap sakta.

Testa en annan torrent så kan du ju utesluta ifall det är dettsa som är fel.

Jag kör med BC som sagt, och telia 8k ligger på omkring 800-900KB/s med bra torrents.

Permalänk
Medlem
Citat:

Säger killen med massor med dyr mjukvara listad i sin långa regelbrytande signatur.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

När du ändå är inne på området.
Kan du inte ta en bild på dina licenser du har i din sign?

Permalänk
Citat:

bitcomet har inget med piratkopiering att göra
visst kan det användas till att tanka ner warez men det e inte till för bara det..
du borde nog läsa reglerna du med... du har för många rader i din sign

Permalänk
Citat:

Fan vad du är störande. Man blir mörkrädd!

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk

1. Portmappa upp en port i NAT (om du har), och öppna i brandväggen.
2. Tanka inte från skittrackers.
3. Varför drar alla parallellen Warez till Torrent? Finns massor med lagliga filer och program som givs ut på torrent.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Shit vad han blev hatad Jag ska iaf testa och köra men något annat torrent program! Men jag tror det inte är dåliga seeders om det är ca 600 personer som gör det, eller?

Permalänk
Medlem

men... hastigheten är nätsan bara beroende av hur många som delar ut filen/filerna ju... om det nu råkar vara 30-40 nån gång så är det ju för att inga bra eller itne tillräkligt mågna delar ut filen/filerna! innget me din uppkoppling o inge me portarna. hare bra

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

hiphop_orre :: men om det är 1400 personer som seedar och man tankar endå bara i 60 kb/s så menar du att det inte är tillräckligt många eller att dom inte är bra! ?

Permalänk

Ingo_ATI: Jag tankade i 200kb/s på dom där...+ att jag hade en annan aktivitet som drog ca 80kb/s sammtidigt

kriller007: Hur fixar man UnPn???

Permalänk
Medlem

Ingo_ATI :: hehe jag har ju samma problem som han och jag tankade i 250 kb/s där ! Har ju 8 Mbit så det bordej u gått snabbare men det gick ju 200 kb snabbare än vanligt!

Jag undrar oxå hur man fixar UnpN !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimeBall
Ingo_ATI: Jag tankade i 200kb/s på dom där...+ att jag hade en annan aktivitet som drog ca 80kb/s sammtidigt

kriller007: Hur fixar man UnPn???

unpn finns inbyggt i dom flesta routrar jag vet inte om du har en men om inte så finns det lite grejer inbyggt i programet

Visa signatur

Permalänk

Jag kan välja följande alternativ för UnPn:
Aktivera UnPn port Mapping

Sen kan man välja:
Aktivera NAT/Brandväggskonfiguration i ICS/ICF

Ta bort port på NAT/Brandvägg

Permalänk
Medlem

du ska ha allt på om du inte har router eller om du har windows brandvägg på

Visa signatur

Permalänk

Jag ligger som dmz i routern så den blir ajg inte påverkad av
och jag har windowsbrandväggen avstängd

Permalänk
Medlem

DMZ vet du vad det är `??

ne tror inte det

DMZ = ingen brandvägg

men stämmer allt det du har sagt är det nog en hit&run torrent

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta någon unpn meny eller knapp eller vad som hellst när jag går in på routern! men det finns ju en sak man kan avbocka i windows brandväggen som heter unpn men jag har ju win brandväggen avstängd så det är ju ingen idé

Permalänk
Medlem

du bör inte använda dig av bitcomet pga:

Citat:

I do not pretend to understand this but when other sites are banning the client I start to listen.

I aslo checked my stats in Bitcomet and it showed 800 + peers on a torrent I was seeding but on this site it showed (107 seeder(s), 218 leecher(s) = 325 peer(s) total), others have mentioned that there was a problem but it was dismissed, also lack of upload data has also been reported. Not sure if this is anything to do with this issue.

But I think I will stop using it for now.

Citat:

BitComet broadcasts peer data to anybody it connects to!
It doesn't matter how much you like it, it's a fucked up client and it will destroy our communities.

If you use BitComet, anybody can download our torrents through you, without connecting to the tracker. This means any damn leecher can leech the files and never worry about any restrictions or penalties.
All they would need is a torrent file for a release you have open and connect to you as peer. (which can be easily obtained, through an endless link of BitComet users, even on different torrents)

If you still think BitComet is uber and whatever, find some goddamn leech tracker and stay there. There you can freely exchange your peer data with anybody you want.

Citat:

Posted: 2005-03-11 08:04:26 GMT
--------------------------------------------------------------------------------
Banned Clients.

As of today we're going to ban the Bitcomet client and the G3 client because of their get_peers/peers extention. This extention removes the need for trackers beyond a single connection. (this means, if a tracker goes down, your transfers continue at full speed without issue) AND share peers between clients *without* the necessity for them to be registered.

I recommend everyone to get Azureus/BitTornado, also read forums about this topic.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

patcha bitcomet

Permalänk
Medlem

jadu.. tror inte det är nåt fel med själva bitcomet.
den bästa torrent klienten jag testat hitils.

SJälv tankar jag i runt 4-800kb/sec i bitcomet om det finns fler seeds än leechers.

tex är det 200 seeds och 4000 som leechar från dem är det ju inte speciellt konstigt att det går sakta

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

blaze101 :: förklara lite mer tack