2 MMORPG, vilket ska man ta?

Permalänk
Medlem

Anarchy Online, det är ganska hög inlärningskurva på det. Men när man hajjar så är det helt underbart..och beroendeframkallande
Skulle kunna tänka mig att det är högre medelålder på spelarna i AO än i WoW, dom flesta är mellan 20-30år.
Just ja...det finns en gratisversion av AO för er som inte visste det.
Jag började med den, men har nu köpt expansionerna.
www.anarchy-online.com

Ultima Online skulle jag ha sagt för något år sen, men har inte spelat det på ett tag och jag har hört att det är skräp nu.

WoW är bara stort för att det är Blizzard så har gjort det.

EQ2...finns det PvP där än?

Visa signatur

.: The sun's not yellow it's chicken :.

Permalänk

Det enda roliga mmorpgspelet är world of warcraft..men det blir oxå tråkigt med jämna mellanrum (då menar jag..det är roligt ibland vid vissa lvlar..typ lvl 40 när man får mount och är skitglad för det men 1-2 lvlar efter det är det skittråkigt igen) så ..med andra ord: world of warcraft eller inget - star wars galaxies har jag spelar oxå..det är riktigt tråkigt och enformigt..!

Permalänk
Medlem

WoW är roligast av de två tycker jag, fast det är väldigt repetivt. Kan annars rekommendera EVE som är mycket trevligt speciellt om man gillar PvP. Det är visserligen också "långtråkigt" så att säga men skillnaden är att det är mycket mer chillat och man inte behöver ha sån total fokus hela tiden

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

1 VIKTIG FRÅGA
ni som röstar på WoW har ni provat SWG ?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
1 VIKTIG FRÅGA
ni som röstar på WoW har ni provat SWG ?

Ja och det var ingen höjdare. WoW für life!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Vilket som helst förutom:

Dark Ages of Camelot
&
Star Wars: Galaxies

Dom suger nämligen pung båda två.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat många MMORPG (de flesta stora titlar, dock inte City of Heroes - spandex-karaktärer med superkrafter - nej tack).

Dagens MMORPG:

Linage2: Är kul.. om du är korean som tycker om PvP... jag är inte korean.
SWG: Oslagbart i crafting, hus och stadsbygge och economy growth. Skillsystemet är/var innovativt. Ofta en äldre spelarbas. Spelade SWG enormt mycket, oslagbart på ovanstående.
WoW: Mer singlespel, lite enklare spel med en lägre medelålder. PvP finnes för de som tycker om det. Inte så stora krav på dator. Tyvärr lite "manga-typ" men vissa tycker om det.
EQ2: Krävande för din dator. Otrolig grafik och mer "rollspelande". Lite äldre spelarbas. Betydligt svårare spel och inget singlespel direkt (det går men är inget kul och räkna med rejält med bögel i så fall). Ingen PvP bara adventuring (som jag tycker är bra, då slipper man alla 14åringar som gnäller och mycket exploiters).
KAL-online. Gratisspel i L2 stil. Helt ok.
Guildwars: Kommande (fans i beta i höstas). Mycket instance, lite för mycket. Nästan så man undrar om det är MMORPG eller ett vanligt Multiplayerspel (?). Snyggt och inte särskilt krävande för din dator. Kan kanske bli något om de jobbar på det, betan var nästan som att spela ett vanligt multiplayerspel, du träffade aldrig någon ute i det vilda, förutom ditt party. Lite trist.

Kör själv EQ2 nu.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Vilket som helst förutom:

Dark Ages of Camelot
&
Star Wars: Galaxies

Dom suger nämligen pung båda två.

Tippar på att du inte lirade Daoc så länge, blev förmodligen inte lvl 50.

Det är kul när man har en char med equipment osv, hade gärna rekommenderat det, men det är tyvärr ingen höjdare att komma in i som ny spelare nu om man inte känner några som kan hjälpa med powerlvling och equipment. Av vad jag har hört av SWG och WoW, så är WoW det bättre, jag gillade dock inte det alls, men jag tror det är svårt att få berättat för sig vilket mmorpg man gillar, ska nog helst testas.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Tippar på att du inte lirade Daoc så länge, blev förmodligen inte lvl 50.

Det är kul när man har en char med equipment osv, hade gärna rekommenderat det, men det är tyvärr ingen höjdare att komma in i som ny spelare nu om man inte känner några som kan hjälpa med powerlvling och equipment. Av vad jag har hört av SWG och WoW, så är WoW det bättre, jag gillade dock inte det alls, men jag tror det är svårt att få berättat för sig vilket mmorpg man gillar, ska nog helst testas.

Du får väl tippa bäst du vill. Spelet blir inte bättre för det.

Permalänk
Medlem

Knight Online är kul om du spelar Hardcore länge. Du måste vara top 15 för att det ska vara kul, då får du leka Gud på ett roligt sätt. (:

WOW funkar väll men SÅ kul tycker jag inte att det är.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

80% av dem som röstat har garanterat inte spelat swg alternativt spelat det på senaste tiden. Jag skulle inte heller rekomendera det i dagsläget pga att det är så öde numera. Under första/andra året var det dock helt fantastiskt!

Ett myller av människor i varje stad, grupp jakter, bra pvp, superb crafting, grymt bra progress/skill-system samt en härlig känsla. Ruggiga dathomir var ingen lek att överleva på obuffad med kass ubese armor Känslan var ett mkt mer vuxet spel än ex wow (som är bra på sitt sätt men sjukt mkt sämre än swg i fornstora dar) I dagsläget är det bara en skugga av sitt forna jag