Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
vad i denna forumsrubrik är det du inte förstår "Microsofts operativsystem"
trådskaparen ville ha ett förslag på program inte ett nytt operativsystem...
[metafor]"Jag vill ha en ny ratt till min volvo"[/metafor]
"KÖP EN SAAB DEN ÄR BRA!!!!"
Okej, det var kanske dumt av mig att tipsa om ett annat operativsystem, särskilt i det här forumet - men det är en bra lösning om man vill slippa virus och spyware. Operativsystem är också program
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wise_Idiot
Om jag inte missminner mig alldeles så frågade han efter antiviNrusprogram, brandvägg och spyware, inte vilket OS som får minst spyware, för övrigt måste jag hålla med Mr_Lazy tråden är postad i "Microsofts Operativsystem", exakt vad har det med Linux att göra?
*drar en djup suck*
Jag får ursäkta mig igen
För att bidra med något till tråden har jag forskat lite i ämnet och här är några alternativ du kanske är intresserad av:
Norton Internet Security -
I det här paketet ingår:
Norton AntiVirus - skyddar mot virus, maskar och trojaner, söker igenom e-post samt tar bort spyware och adware.
Norton Personal Firewall - mot intrång.
Norton Privacy Control - ska skydda mot att privat information skickas ut utan att du märker det genom e-post, IM-program, Microsoft Office-produkter och webbformulär.
Norton AntiSpam - filtrerar bort spam riktat mot din inkorg.
Norton Parental Control - blockera sidor som inte är barnvänliga.
Kostnaden (från http://www.symantecstore.com) är $69,95 (ca 490 SEK). Jag hittar ingen information om vad det kostar per månad. Förvisso är det inte ett enda program, men det är en samling produkter från Norton. Jag har en kompis som använder det här på sin dator och han tycker det funkar helt OK.
McAfee Internet security suit -
I det här paketet ingår:
McAfee VirusScan 2005 - skyddar mot virus, maskar och trojaner.
McAfee Personal Firewall Plus 2005 - mot intrång.
McAfee Privacy Service - motverkar spridning av privat information.
McAfee SpamKiller 2005 - filtrerar bort spam riktat mot din inkorg.
Kostnaden är $69,99 (ca 490 SEK) om man beställer från McAfees sida, vill man inte ladda hem det utan vill ha det i en box kostar det dock $79,99 (ca 560 SEK). Jag hittar ingen information om hur mycket det kostar per månad. Återigen är inte detta ett enda program, utan en samling av produkter. Detta paket har jag ingen information om, men jag använder McAfee VirusScan på min dator och jag tycker det funkar finfint i kombination med Windows Xp:s inbyggda brandvägg i SP2.
Panda Platinum Internet Security 2005 -
Detta paket skyddar mot virus, intrång, spam, spyware. Dessutom ingår mjukvara som ska hindra oönskad e-post från bl.a. lurendrejeriföretag att nå inkorgen.
Det här paketet kostar €49,95 (ca 450 SEK) för ett halvår med gratis dagliga uppdateringar, 24/7 tillgång till support via e-post eller Internet. Samma tjänster för ett helt år kostar €79,95 (ca 730 SEK).