Tja! Nintendo 8-bitars nintendo Problem!

Permalänk

Tja! Nintendo 8-bitars nintendo Problem!

Tjena! hittade mitt gamla nintendo 8-bitars som jag skulle testa, men fick inte igång det, eller joo igång det fick jag, men jag kunde inte använda kontrollen, har öppnat både kontroller å nintendo å kollat efter "dåliga" lödningar.. Men det fanns inga, men däremot hittade jag en flatkabel som satt på ena sidan med 3 men på andra 5, men eftersom det inte går några "lödspår" på den sidan där den satt på 3 så tror jag inte att den ska sitta fast där..... SÅ jag tänkte om ngn av er visste om detta problem ? Ifall ni haft några egna problem med detta??

Visste inte vart jag skulle löägga det så jag testa, gillas det inte av moderatorerna så flytta gärna!

Permalänk

Upp med bild så skall herr FotoBullen lösa ditt problem

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk

EN bild på hela nintendot utan skal

där är den kabeln jag pratade om..

Detta är inte ett europeiskt NIntendo, utan att importerat.. Mao har jag alltså Super Mario Bro 8 *skryt*

Permalänk
Medlem

Vad är SM bro 8?

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Vad är SM bro 8?

Ngt japan spel jag fick me när jag importerade nintendot

Permalänk
Medlem

Va? Super Mario 8? Är du säker på att du inte stavat fel?

Jag har aldrig ens hört talas om Super Mario 4.

Permalänk
Medlem

Uh har du nån ny modell eller , sådär ser INTE mitt nintendo ut innuti. Varifrån är det importerat?

Och ang supermario 4 och 8, är Super mario 4 är egentligen spelet Armadillo som aldrig släpptes i US eller EU, och super mario 8 är nått annat spel där mario springer omkring med en klubba. Vad orginalspelet heter har jag ingen aning om.

Permalänk

Famicom?

Permalänk
Medlem

Jävlar vad litet det såg ut inuti. Jag öppnade mitt nes för att rengöra och kontaktspraya lite, och där i var det en något större krets-macka än i det där.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Uh har du nån ny modell eller , sådär ser INTE mitt nintendo ut innuti. Varifrån är det importerat?

Och ang supermario 4 och 8, är Super mario 4 är egentligen spelet Armadillo som aldrig släpptes i US eller EU, och super mario 8 är nått annat spel där mario springer omkring med en klubba. Vad orginalspelet heter har jag ingen aning om.

OffT: Nej super mario 4 är inte armadillo. Däremot finns det en hackad version av just armadillo med Super Mario grafik:

http://www.nesplayer.com/pirates/rockroll.htm

OnT: Är det en Famicom du har? Isf har du kanske tur att någon kan hjälpa dig få igång den, jag har själv haft Famicom förut. Om det är en piratversion du har är det osannolikt att någon annan här skulle ha samma modell, tyvärr.

Har den fungerat tidigare? Har den isåfall fungerat bra eller varit glapp?

EDIT:

erba_knoff: Famicom betyder Family Computer, det som NES hette i Japan: http://www.myatari.net/issues/may2002/images/famicom.jpg

Permalänk
Medlem

Um ni tappade tråden lite.

kan du fixa en bättre bild så ska jag kolla om det ser lika dant ut på min... om jag hittar den

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol

OffT: Nej super mario 4 är inte armadillo. Däremot finns det en hackad version av just armadillo med Super Mario grafik:

http://www.nesplayer.com/pirates/rockroll.htm

OnT: Är det en Famicom du har? Isf har du kanske tur att någon kan hjälpa dig få igång den, jag har själv haft Famicom förut. Om det är en piratversion du har är det osannolikt att någon annan här skulle ha samma modell, tyvärr.

Har den fungerat tidigare? Har den isåfall fungerat bra eller varit glapp?

EDIT:

erba_knoff: Famicom betyder Family Computer, det som NES hette i Japan: http://www.myatari.net/issues/may2002/images/famicom.jpg

Sådär ser mina spel ut, typ... Men jag måste ha en extra "dosa" som gör så att spelen blir så långa som vanliga nes spel....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Um ni tappade tråden lite.

kan du fixa en bättre bild så ska jag kolla om det ser lika dant ut på min... om jag hittar den

Ska försöka fixa en bättre bild när jag kommer hem å även namnet... Men minns jag inte helt fel så stog det fanimej Nintendo entertaiment system på min enhet.... minns inte riktigt..

Och till den andra som undrade om d funkade innnan, JA, och utan glapp, hittade en lödning som hade släppt, och den är fixad, och har även kollat igenom resterande del av kortet och inte funnit några andra sånna lödningar förutom den kabeln.... Funderar på å löda tillbax den, det borde la inte ske någon större förändring då va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SanSao
Va? Super Mario 8? Är du säker på att du inte stavat fel?

Jag har aldrig ens hört talas om Super Mario 4.

Offtopic, men Super Mario Bros 4 är undertiteln till Super Mario World i Japan: http://www.goldenshop.com.hk/AI-trad/collect/big/sf_mario.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Offtopic, men Super Mario Bros 4 är undertiteln till Super Mario World i Japan: http://www.goldenshop.com.hk/AI-trad/collect/big/sf_mario.jpg

okej, men Super Mario Bros 5,6,7 och 8 som han nämnde längre upp då?

Permalänk

Kan vi återkomma till mitt problem, nintendo spel kan vi diskutera i en annan tråd, nu är det så att jag vill få ordning på min kontakt till kontrollen som inte funkar! =/

Permalänk
Medlem

jag importerade något skummt SMB 4 från japan när jag var liten, synd att jag inte hade kvar det spelet var välgjort men knappast samma utvecklare...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd

jag har Super Wonderful Mario bro's 5, importerad ifrån japan, dock så utspelar det sig samtidigt som super mario 2.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
jag har Super Wonderful Mario bro's 5, importerad ifrån japan, dock så utspelar det sig samtidigt som super mario 2.

Det är ju en piratkopia Även jag har det, dom har döpt om Mario till Merio och Koopa till Kuppa. Samt att man har 9 Continues.

Permalänk

Bilder på enheten ihopskruvad kommer här....

Framifrån

Överifrån

Hoppas ngn vet vad det kan vara för fel på spelet! För jag vill gärna använda det, saknar mina gamla spel...

Permalänk
Avstängd

vad står det på?
Turbo Fag?

btw så finns det även en piratkopierad version av NES, faktiskt.. klarar av samma spel osv, men bygg-kvalitén var långt sämre såklart. såldes för ett ANTAL år sedan nere i typ tailand och sånt...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Haha, det ser faktiskt ut som det står "Turbo Fag"

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Tja det är ju inget Nintendo har tillverkat iaf, så mycket är säkert

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
OffT: Nej super mario 4 är inte armadillo. Däremot finns det en hackad version av just armadillo med Super Mario grafik:

http://www.nesplayer.com/pirates/rockroll.htm

OnT: Är det en Famicom du har? Isf har du kanske tur att någon kan hjälpa dig få igång den, jag har själv haft Famicom förut. Om det är en piratversion du har är det osannolikt att någon annan här skulle ha samma modell, tyvärr.

Har den fungerat tidigare? Har den isåfall fungerat bra eller varit glapp?

EDIT:

erba_knoff: Famicom betyder Family Computer, det som NES hette i Japan: http://www.myatari.net/issues/may2002/images/famicom.jpg

Jo jag vet.
Slutade tillverkas bara för något år sedan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
vad står det på?
Turbo Fag?

btw så finns det även en piratkopierad version av NES, faktiskt.. klarar av samma spel osv, men bygg-kvalitén var långt sämre såklart. såldes för ett ANTAL år sedan nere i typ tailand och sånt...

Turbo Pad :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Haha, det ser faktiskt ut som det står "Turbo Fag"

Turbo pad :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Tja det är ju inget Nintendo har tillverkat iaf, så mycket är säkert

Ehum, ok.. ska jag känna mig hedrad då mao men jag vill fortfarande få ordning så skiten funkar igen!! =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
vad står det på?
Turbo Fag?

btw så finns det även en piratkopierad version av NES, faktiskt.. klarar av samma spel osv, men bygg-kvalitén var långt sämre såklart. såldes för ett ANTAL år sedan nere i typ tailand och sånt...

en? jag tror det finns betydligt fler än så.

här är en lista på 315 famicomkloner tex:
http://hawanja.com/famiclones.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _zapduden

Ehum, ok.. ska jag känna mig hedrad då mao men jag vill fortfarande få ordning så skiten funkar igen!! =/

Klart du skall känna dig hedrad, tänk att det är inte alls som har en "Turbo Pad"

Permalänk
Avstängd

om du vill ha en nes kan du väll köpa en begagnad på t.ex blocket.se?

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem

å så mycket nes.kloner det finns, nåja tekniekn på nesen är ju inte precis svår nuförtiden, gillar klonerna som ser ut som PS2or osv

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Klart du skall känna dig hedrad, tänk att det är inte alls som har en "Turbo Pad"

hehe, visserligen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemuz
om du vill ha en nes kan du väll köpa en begagnad på t.ex blocket.se?

Ehum, jag kan inte spela dem spel jag har.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _zapduden
Turbo pad :S

Whatever you say, chum.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.