Permalänk
Medlem

Klocka X850Xt hur mycket?

Hur högt kan ni klocka era X850XT kort med orginal kylaren?

Har själv ett Powercolor som klarar 600/610 när jag kör 3dMark05.
En kompis har samma kort och det går som max i 560/610.

Så posta gärna era resultatså vi kan jämföra lite.

Mvh

Permalänk
Medlem

Grafikkort är det olika på. Alla grafikkort klockar olika.

Permalänk

Licken han frågade hur mkt de som hade kortet har klockat, typ som "[grafikkorts] TRÅDEN OMG ULTIMAT ALLT " som finns för alla grafikkort.

Permalänk
Medlem

jaha ingen som har klockat X850XT eller?
Typ alla, kom igen nu posta eran max klockning nu, båda gpu och minne tack.
Spelar ingen roll vilket märke ni har på kortet.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har ett exakt likadant kort som SweSa fast med vivo på och jag klockar 563/610 i 3dmark

Visa signatur

p5ad2-e, p4 3,4@ 4.0, 2048 DDR2 hyperx, power color x850xt.

Permalänk
Medlem

Re: Klocka X850Xt hur mycket?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSA
Hur högt kan ni klocka era X850XT kort med orginal kylaren?

Har själv ett Powercolor som klarar 600/610 när jag kör 3dMark05.
En kompis har samma kort och det går som max i 560/610.

Så posta gärna era resultatså vi kan jämföra lite.

Mvh

Vad kör du med för kylning?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Originalkylning står det väl?

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert inom GPU klockning, men tror ni jag kan köra hårdare en detta? Kör somsakt HIS X850XT med Ice Q II Turbo kylning (AC kylare) på.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Du kan helt klart klocka mera. Som sagt har jag kört min Gpu som max i 600Mhz.
Kör dock 575/575 när jag spelar.
Dessutom är din fläkt bättre en den som sitter i powercolor korten.
Mvh

Permalänk
Medlem

HIS iTurbo klarar max 540 coreclock och 1174 på memoryclock. Kanske jag ska testa med ett annat program?

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Kanske jag ska testa med ett annat program?

Klart du ska.
ATI Tray tools klarar man sig inte utan. Det ultimata tweak/OC/övervakningsprogget för ATI-kort.
http://www.radeon2.ru/atitray/

Permalänk
Medlem

Jag har ett Sapphire X850XT PE och det klockar ungefär som era. 600/600 ungefär kan jag köra helt artefakt fritt i spel, 3dmark etc. tror det går att köra högre utan artefakter men jag vil lvara på säkra sidan. har kört igenom 01 med 619/610 utan artefakter men då va det ostabilt, 5 mhz mer och det gick inte

Permalänk
Medlem

Har ett 850 PE kort som jag med orginal kylning fick upp i 609/604, sedan när jag slängde på en zalman VF700 CU kunde klocka upp till 645/645 ( kallt på rummet) utan artifekter, men gav ingen prestanda ökning i 3dmark 05 över 626/609, så jag vet inte om de är min vanliga processor som begränsar eller om kortet helt enkelt inte ger mer efter det. En bit över 645/645 slog kortet bara ifrån efter ett tag. Värmen inget extremt, max 58grader. Beror de på att den får för lite ström?

Permalänk
Medlem

13128 3dmarks i version 03 nu, testade att klocka lite, riktigt najs!! Tror jag kan köra runt 600/600.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om ni har samma kort måste det ju klocka lika annars är det ju datorn det är fel på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
om ni har samma kort måste det ju klocka lika annars är det ju datorn det är fel på

Tyvärr är det inte så Har man tur får man tag på ett bra ex som klockar bra har man otur får man ett som klockar dåligt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Tydligen gör dom inte det.
Ser ut som om olika kort kan klockas olika mycket.

Permalänk
Citat:

Tydligen gör dom inte det.
Ser ut som om olika kort kan klockas olika mycket.

Precis tex mitt eget X800-XT undervoltar lite på gpun och tack vare det klockade det inte speciellt bra Men efter lite moddar 675/655 Iofs handlade tråden om X850XT

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Precis tex mitt eget X800-XT undervoltar lite på gpun och tack vare det klockade det inte speciellt bra Men efter lite moddar 675/655 Iofs handlade tråden om X850XT

Och med orginal fläkten!!!!
För du kör väl INTE med orginal fläkten ARNE ANKA, eller hur?

Mvh

Permalänk
Citat:

Och med orginal fläkten!!!!
För du kör väl INTE med orginal fläkten ARNE ANKA, eller hur?

Mvh

Nee Jag har slängt på en cpukylare på grafikkortet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Modell Större gissar jag( Typ bauta).