RPG med bra story sökes.

Permalänk
Medlem

RPG med bra story sökes.

Jag vill känna den trevliga känslan av ett RPG med bra story och levande karaktärer igen, som Baldurs Gate1/2 alltså.
Har testat NWN, icewind dale och temple of elemental evil, men det blir aldrig några diskussioner mellan de olika karaktärerna
(vem kunde tro att man skulle sakna Jaheiras moraltjat?)
Jag är öppen för det mesta, det behöver inte vara D&D, men det ska helst inte vara action RPG/hack'n'slash i stil med Diablo.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Morrowind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTuSoPPaReN
Morrowind

Morrowind kör man väl "ensam"? Det ska alltså vara ett spel med ett "gäng" (party).

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Star Wars: Knights of the old republic 1&2

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTuSoPPaReN
Morrowind

Morrowind har ju inte mycket till story.

Jag drar till med Arcanum.

Permalänk
Medlem

Fallout 1 & 2 har riktigt riktigt bra story och karaktärer (dock är man ju i princip ensam med ganska ointressanta followers, men det spelar ingen roll för det andra i spelen är tokbra).

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Morrowind har ju inte mycket till story.

Jag drar till med Arcanum.

Intressantaste förslaget hittils, men hur är det med det kritiska, är npc:erna som hänger med en smarta nog att konversera etc? Har de personlighet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du gillar console-RPG så,
Chrono Trigger
Xenogears
Xenosaga

Alla har helt underbar story och karaktärer.

Permalänk
Medlem

Crono trigger

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Ett tips är NWN online på seriösa roleplaying-servrar.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Låter som du skulle kunna tycka om Star Wars: Knights of the Old Republic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleached
Guild Wars
http://www.guildwars.com

Jag har registrerat mej efter att ha tankat client versionen men man måste ha en cd-key ? Är detta inte beta versionen som är gratis ?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Jag har registrerat mej efter att ha tankat client versionen men man måste ha en cd-key ? Är detta inte beta versionen som är gratis ?

Beta testningen är slut och spelet släpps på torsdag. Om du förhandsbokar kan du börja spela på onsdag. Vad jag vet har den också aldrig varit öppen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Beta testningen är slut och spelet släpps på torsdag. Om du förhandsbokar kan du börja spela på onsdag. Vad jag vet har den också aldrig varit öppen.

Är det så de ligger till okej kommer det kosta en viss summa varjje månad att spela som WoW ?

Edit: Såg på webhallen att det är månads avgift. Vad tråkigt

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Nej, du betalar ingen månadsavgift för att spela. Läs om, läs rätt.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

u mer consol spel. Chrono cross

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Den enda konsolen jag äger är ett NES, så det är nog ganska kört
Vanlig sci-fi i stil med star wars är inte direkt något för mig det heller, som ni märker är jag väldigt kräsen, tyvärr.
Är might&magic-spelen något att ha?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du testat Planescape Torment? Det är ju på gränsen att vara bätre en BG serien men i samma universum.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Planescape Torment har lätt bäst story i ett RPG.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Finns många moduler till NWN som är riktigt bra! Rekommenderar Adam Millers moduler!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Den enda konsolen jag äger är ett NES, så det är nog ganska kört
Vanlig sci-fi i stil med star wars är inte direkt något för mig det heller, som ni märker är jag väldigt kräsen, tyvärr.
Är might&magic-spelen något att ha?

Tycker ändå du ska spela Knights of the Old Republic. Det är långt, långt, LÅÅÅÅÅÅNNNGT från vanlig sci-fi. Det är ett ÄKTA rollspel. Du kommer ångra dig nåt grymt om du inte spelar det. Skitbra story i båda spelen.

Sen är Planescape : Torment och Baldur's Gate inte alls i samma spelvärld. BG är i Forgotten Realms Faerun, Torment är i Planescape världen. De är väldigt olika. Enda de har gemensamt är spelmotor och att de kör på AD&D reglerna.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Uhh är det därför det finnes grejer från bland annat staden Baldurs Gate i spelet och det finns massor av referat att den staden man är i har portar till massor av världar, bl.a. Faerun?

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Är det så de ligger till okej kommer det kosta en viss summa varjje månad att spela som WoW ?

Edit: Såg på webhallen att det är månads avgift. Vad tråkigt

hahaha blind?

Permalänk

kan inte förstå att ingen nämnt final fantasy än

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall