Alternativ till Winamp?

Permalänk
Medlem

Alternativ till Winamp?

Hejsan. Jag har börjat tröttna på Winamp av den enkla anlendingen att den GUI som går snabbt att ladda osv är SKITFUL (stor betoning på det), och att det snygga GUIt tar lång tid att få upp.

Så jag behöver en alternativ spelare som följer följande kriterier:
Enkel GUI (playlist-bibliotek, spelar-kontroller och playlist på samma gång), snygg och enekel så det itne tar tid att få upp den från att man minimerat den.

Detta elelr något sätt att tweaka winamp.

EDIT: Hade vart okej om man i classic winamp kunde ändra storleken på kontroll-rutan.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lost_Kalle26023
www.foobar2000.org

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

dbpoweramp är oxå jävligt bra

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

På vilket sätt är foobar2000 ett bra val om det ska vara snyggt?
Annars skulle jag rekommendera det jag med.

Om starttiden inte spelar så stor roll (4-5 sek) så är iTunes att rekommendera här dock! Går väldigt fort att få upp från systray när det väl är igång.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
På vilket sätt är foobar2000 ett bra val om det ska vara snyggt?

Det är väl upp till var och en vad man tycker är snyggt. Jag använder Foobar2000 med Columns-UI, och det är imo otroligt snyggt och stilrent.

Winamp kommer inte i närheten av min dator igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte
Det är väl upp till var och en vad man tycker är snyggt. Jag använder Foobar2000 med Columns-UI, och det är imo otroligt snyggt och stilrent.

Winamp kommer inte i närheten av min dator igen.

Vart hittar man den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Vart hittar man den?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5268511...
+
http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=28647

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns det några dockningsfunktioner gömda i foobar?
EDIT: HAr itne foobar någon funktion för att höja och sänka volymen i programet?

Visa signatur

Permalänk

iTunes:)

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns det några dockningsfunktioner gömda i foobar?

Vad för något?

Citat:

HAr itne foobar någon funktion för att höja och sänka volymen i programet?

Nja, men det finns som plugin.
http://www.saunalahti.fi/cse/kode54/foo_uie_volume.zip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte
Vad för något?

Dockningsfunktion, så att alal del-fönster i programet dras till varandra om du drar dom nära varandra, och om du rör huvudfönstret så följer alal med.

EDIT: Hur laddar jag volymkontrollen?

Visa signatur

Permalänk

Kan du inte bara köra med ett gammalt skinn som inte tar så lång tid att starta och är snyggt ?

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Almostunreal
Kan du inte bara köra med ett gammalt skinn som inte tar så lång tid att starta och är snyggt ?

Skin till Winamp är ju bara att man färgat om det, det gamla interfacet till winamp är det som jag tycker är så jävla fult.

EDIT: Går QCD verkligen snabbt att ladda? Ser lika krångligt ut som Winamp nästan. (inte emnat något negativt mot looken, bara färgvalet jag itne är så hemskt förtjust i där, men den antar jag att man kan byta)
EDIT2: Fanns ju coola skins till QCD, går den verkligen fort att ladda? Lär nog rpöva den ialalfall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WMP

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Skin till Winamp är ju bara att man färgat om det, det gamla interfacet till winamp är det som jag tycker är så jävla fult.

EDIT: Går QCD verkligen snabbt att ladda? Ser lika krångligt ut som Winamp nästan. (inte emnat något negativt mot looken, bara färgvalet jag itne är så hemskt förtjust i där, men den antar jag att man kan byta)
EDIT2: Fanns ju coola skins till QCD, går den verkligen fort att ladda? Lär nog rpöva den ialalfall.

Jorå den går väl rätt snabbt att ladda. Standardskinnet är väl inte det snyggaste precis, själv använder jag BBX Mercury. Det står lite stilla i utvecklingen där just nu, vi har väntat ungefär ett år sedan senaste releasen, men Paul (han som skapat QCD) har sagt att nya QMP (QCD 5.0) ska komma närsomhelst, så vi sitter och väntar

Permalänk

Gammla Winamp 2.X är ju det enda rätta, snabbt att starta, försöker inte ta över alla media filer och sånt annat trams

Permalänk
Medlem

Gilalr QCD skarpt faktiskt.

Ett problem though, hur får jag fram ett bibliotek där jag kan lagra spelningslistor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Gilalr QCD skarpt faktiskt.

Ett problem though, hur får jag fram ett bibliotek där jag kan lagra spelningslistor?

Media Library finns inte som default just nu, men är nåt som ska komma i nästa release. Finns dock ett plugin som kanske kan hjälpa.

http://www.quinnware.com/list_plugins.php?plugin=26

Annars kan du ju spara spelningslistor som vanliga PLS eller M3U-filer också, direkt i spelaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
Media Library finns inte som default just nu, men är nåt som ska komma i nästa release. Finns dock ett plugin som kanske kan hjälpa.

http://www.quinnware.com/list_plugins.php?plugin=26

Annars kan du ju spara spelningslistor som vanliga PLS eller M3U-filer också, direkt i spelaren.

Laddade ner den redan, men jag får itne igång den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Laddade ner den redan, men jag får itne igång den.

Det verkar vara ett rätt gammalt plugin, kanske bara funkar till QCD 3.x. Har ingen användning av ett sånt plugin själv, så jag har inte så stor koll på det. Men titta runt på QCD-forumet så kanske det klarnar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
Det verkar vara ett rätt gammalt plugin, kanske bara funkar till QCD 3.x. Har ingen användning av ett sånt plugin själv, så jag har inte så stor koll på det. Men titta runt på QCD-forumet så kanske det klarnar

Aja, om en ny version kommer snart så antar jag att jag kan klara mig emd Open dir-grejen så länge. Har ju trots allt mina musikfiler väldigt väl organiserade (tycker jag själv ialalfall, music/audio/albums/albumnamn och music/audio/singles/singel namn om ni är nyfikna ).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Egentligen, vem bryr sig om hur media/musikspelaren ser ut? Jag sitter inte direkt och tittar på mitt Winamp när jag lyssnar på musik. Jag drar igång en fet playlist och minimerar det till trayen bara. Jag kör standardskin på version 2.81 - kan inte bli mycket bättre.

Testade foobar2000 förut, men jag orkade inte tagga om varenda album som jag hade för att det skulle se ordentligt ut.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Egentligen, vem bryr sig om hur media/musikspelaren ser ut? Jag sitter inte direkt och tittar på mitt Winamp när jag lyssnar på musik. Jag drar igång en fet playlist och minimerar det till trayen bara.

Agree! Såhär ser mitt WMP ut 99,9% av tiden det är igång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Egentligen, vem bryr sig om hur media/musikspelaren ser ut? Jag sitter inte direkt och tittar på mitt Winamp när jag lyssnar på musik. Jag drar igång en fet playlist och minimerar det till trayen bara. Jag kör standardskin på version 2.81 - kan inte bli mycket bättre.

Testade foobar2000 förut, men jag orkade inte tagga om varenda album som jag hade för att det skulle se ordentligt ut.

JAg bryr mig. Jag vill inte se en stor ful klump av fulhet varje gång jag byter låt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

JAg bryr mig. Jag vill inte se en stor ful klump av fulhet varje gång jag byter låt.

Håller med, för mig är en musikspelare 50% ögongodis och 50% funktionalitet