Permalänk

1. Någon som har koll på om det kommer nå linux till den?

2. Vad ligger batteritiden på om man skuttar runt å lyssnar på mp3?

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

Kbattery 1.0.3

Nån som har endast .CAB-filen till Kbattery programmet? Har Mac så exe-filer är inte till mycket nytta här.

Några nackdelar med programmet. Skymmer den missade samtal etc i listen?

om ni har själva CAB-filen så kan ni ju maila den till jani(at)ibook.se

tack på förhu... hand

Permalänk
Medlem

KBattery lägger bara till en liten ikon som visar hur många % batteriet har. Skymmer inte missade samtal. Om man trycker på ikonen så kommer d fram 3 staplar som visar: Device Memory, Storage Card och Storage. Hur många mb som är lediga och hur många som är använda.

http://pocketpcfreewares.com/en/index.php?soft=1279

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk

Tyvärr ger länken en exe-fil vilket är oanvändbart för mig pga att jag sitter med en Mac. Behöver en CAB-fil... =/

Permalänk
Medlem

Hur är den att ha som mp3-spelare? Jag gillar allt-i-ett prylar så det vore inte helt fel om det var bra ljud i den?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag måste ha någon form av skydd till min s100. Den är så glansig och fin liksom, och man vill ju inte sabba det genom att repa sönder den.

Såg något som heter FlexiSkin, som är ett siliconfodral som man har telefonen i. Verkar riktigt smart, och gör att man (förhoppningsvis) kan ha telefonen i fickan utan att det ser helknäppt ut. Tyvärr hittade jag den bara på http://www.boxwave.com för $29.95. Någon som vet om en liknande produkt går att få tag på i sverige?

Permalänk

Varför inte ha den i fodralet som följde med?
Tycker det skyddar den bra, smidigt att ha i bältet med.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beda1
Någon som vet om en liknande produkt går att få tag på i sverige?

En kondom, är gjord i ett liknande material, latex och den tar väldigt lite plats, finns i många färger och former;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
Varför inte ha den i fodralet som följde med?
Tycker det skyddar den bra, smidigt att ha i bältet med.

Det hade varit okej för 10 år sedan när mobiltelefoner var för stora för att ha i fickan(iofs är min Qtek 9090 inte allt för liten den heller..) och man kallade dom för juppinalle, men inte 2005..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

kondom is the shit!

Annan fråga. Någon med telia som lyckats få tv i mobilen att fungera? Jag klarar bara inte av det liksom. Finns det någon länk till en ström som man skriver in i mediaplayer eller hur funkar det? Jag kommer bara in via surfport, klickar på tv i mobilen, men där står det bara lite om vad dom olika kanalerna innehåller. Ingen glad musik eller något sådant...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Det hade varit okej för 10 år sedan när mobiltelefoner var för stora för att ha i fickan(iofs är min Qtek 9090 inte allt för liten den heller..) och man kallade dom för juppinalle, men inte 2005..

Jag ser absolut inga som helst problem med att ha den i en bältesväska. Tar inte upp någon plats i fickorna, skyddar bra och är lagom behändig att tas upp när den behövs. Att det eventuellt ser fult är en petitess, vare sig det är någon latexvariant som sätts på eller fuskläder så ser de helt horribla ut, men de gör sitt jobb.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av beda1
Annan fråga. Någon med telia som lyckats få tv i mobilen att fungera? Jag klarar bara inte av det liksom. Finns det någon länk till en ström som man skriver in i mediaplayer eller hur funkar det? Jag kommer bara in via surfport, klickar på tv i mobilen, men där står det bara lite om vad dom olika kanalerna innehåller. Ingen glad musik eller något sådant...

Jag tvivlar på att Telia använder WMV format då det skall fungera till alla "vanliga" mobiltelefoner. Qtek S100 har inget stöd för streamande 3GP video och såldels kan du inte se ett skvatt. Däremot har du sidor som www.pocketpcmedia.com som fungerar utmärkt som dessutom har ett mycket större utbud än telia.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beda1
Jag känner att jag måste ha någon form av skydd till min s100. Den är så glansig och fin liksom, och man vill ju inte sabba det genom att repa sönder den.

Såg något som heter FlexiSkin, som är ett siliconfodral som man har telefonen i. Verkar riktigt smart, och gör att man (förhoppningsvis) kan ha telefonen i fickan utan att det ser helknäppt ut. Tyvärr hittade jag den bara på http://www.boxwave.com för $29.95. Någon som vet om en liknande produkt går att få tag på i sverige?

Expansys.se säljer rätt mycket prylar till S100, eller i-Mate Jam som den också heter... Dustin verkar också ha en del prylar men nästan inget på lager.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte lyckats göra _ på min S100 !

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag tvivlar på att Telia använder WMV format då det skall fungera till alla "vanliga" mobiltelefoner. Qtek S100 har inget stöd för streamande 3GP video och såldels kan du inte se ett skvatt.

Det finns förmodligen program som kan streama 3GP-video, inte direkt en stor bedrift. Den som är intresserad hittar säkert.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan nån säga hur jag gör underline med S100:an ?

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Tack för länken till Expansys, verkar lovande

rekan, om du använder letter recognizer som jag gör så får du nog trycka på @$* -knappen och välja _ ur listan. Tror inte det går att göra med pennan så att säga (kan ha fel)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Kan nån säga hur jag gör underline med S100:an ?

Kör man med "Large keys" verkar den inte finnas, men med "Small keys" finns den med brevid "Enter".

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Har beställt ett silicon skin och screenprotectors nu. Tror jag kommer känna mig lite bekvämare med telefonen då. Som det är nu oroar jag mig konstant för att tappa den...

Har någon gjort en hard reset på sin telefon? Sugen på att göra det, men vet inte hur det blir. Förstår att allt som jag lagrat försvinner och så. Men hur blir det med grejerna telia har smällt in? Antar att dom också försvinner eller? Hoppas nästan lite på det, jag gillar inte att det står telia när det startar och så. Känns smutsigt
Frågan är om det kommer gå bra med alla inställningar, mms, gprs och sånt. Är det bara att skriva av det som står nu och fylla i det sen igen eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beda1
Har beställt ett silicon skin och screenprotectors nu. Tror jag kommer känna mig lite bekvämare med telefonen då. Som det är nu oroar jag mig konstant för att tappa den...

Har någon gjort en hard reset på sin telefon? Sugen på att göra det, men vet inte hur det blir. Förstår att allt som jag lagrat försvinner och så. Men hur blir det med grejerna telia har smällt in? Antar att dom också försvinner eller? Hoppas nästan lite på det, jag gillar inte att det står telia när det startar och så. Känns smutsigt
Frågan är om det kommer gå bra med alla inställningar, mms, gprs och sånt. Är det bara att skriva av det som står nu och fylla i det sen igen eller?

Tvivlar att det försvinner när du gör en hardreset, däremot så försvinner det garanterat när du flashar in ny mjukvara i den. Inställningarna skall inte vara något problem, går utmärkt att lägga in dem igen senare.

Permalänk
Medlem

Först vill jag bara säga att jag inte har några av problemen ni har

Sen så undrar jag om det finns andra im-klienter, alltså msn fast inte det man får med.
för det jag skulle vilja är att kunna ta imot filer från andra som sitter tex vid sina datorer, och så vill jag kunna skicka, och gärna också att man kan se alla msn bilder, förstår ni vad jag menar?

En fråga: vilka minneskort fungerar till s100? sorter alltså, ge gärna tips på vad man ska kolla efter och bra ställen att köpa på.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Hm. Fick min vackra S100 igår.
Jag fixade precis svenskt tangentbord, från en tidigare länk här, å tänkte att det kanske skulle fungera då. Men jag kan fortfarande inte göra å, ä eller ö med varken Transcribern eller Character Recognizern.

Har kollat hur man ska göra (är ett litet frågetecken i hörnet på skrivytan där man kan kolla hur man ska skriva), å jag gör rätt. Men den hinner liksom skriva ut "o" innan man hinner göra prickarna över ö:t.
Jag lyckas inte heller göra t ex ê eller á. :/

Något tips?

Walkhome: Jag har kollat på Kingston Secure Digital 1GB, men så såg jag Kingston Secure Digital 1GB Elite Pro och undrar hur 1337 den är
Ingen koll på minneskort, Kingston kanske inte är så bra på sånna?
Och hur stora minnen klarar S100:an?

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N3FF
Jag har kollat på Kingston Secure Digital 1GB, men så såg jag Kingston Secure Digital 1GB Elite Pro och undrar hur 1337 den är

Jag har också kollat på dom, men jag kan inte riktigt se skillnaden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av N3FF
Och hur stora minnen klarar S100:an?

Hur stora som helst? alltså i minne. 2 Gb är väl störst nu?

Citat:

Citat Webhallen
Compact Flash

Memory Stick

Memory Stick Duo

Mini SD

MMC

MMC Mobile

MMC Plus

MMC RS

Secure Digital

Smartmedia

TransFlash

xD-card

Min fråga gällde mera vilka av dom här korten får man in i en s100?
Och vad ska man kolla efter, jag vill ju kunna titta på en film eller lyssna på musik utan att de hackar, satt "reading speed" osv är ju viktigt, men vad ska man leta efter?
Skulle vilja köpa ett kort snart så jag kan ha lite musik och kanske en film, för om man har en stor film, och så drar du ner upplösningen tills så stor som s100´s skärm, d blir en full film typ 300MB istället för typ 1,4GB

Hjälp mig nu

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

S100 tar Secure Digital. Man behöver nog inte oroa sig för hastigheten, jag har aldrig haft sådana problem med min PDA och SD.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
S100 tar Secure Digital. Man behöver nog inte oroa sig för hastigheten, jag har aldrig haft sådana problem med min PDA och SD.

endast secure digital?

Och sen undrar jag, borde det inte finnas en liten omkopplare, alltså att man trycker i ett liknande secure digital kort, men på ovansidan så finns det en liten sladd typ 2 cm, och på ändan av den sladden sitter två minneskort läsare till, förstår ni? satt man kan ha flera kort isatta sammtidigt. med lite tur då kan man ju komma upp i iaf 6 gb.

[edit] Då satsar jag nog på att köpa 3 sånna här.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=38078

men det kortet har bara "data transfer rate: 2MB/s average" kan man slå på en film då utan några som helst problem?
För om jag lägger till 100 kr på varje kort, alltså 300kr.

då får jag detta kort istället:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=35688

Lika stort men "Read:min 6MB/sec, Write:min4.8MB/sec", betydligt värt 100kr, om det nu är så att man känner skillnaden.

tips nu?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då satsar jag nog på att köpa 3 sånna här.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=38078

men det kortet har bara "data transfer rate: 2MB/s average" kan man slå på en film då utan några som helst problem?
För om jag lägger till 100 kr på varje kort, alltså 300kr.

då får jag detta kort istället:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=35688

Lika stort men "Read:min 6MB/sec, Write:min4.8MB/sec", betydligt värt 100kr, om det nu är så att man känner skillnaden.

tips nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Den klarar tydligen MMC också:
http://www.qtek.se/default.asp?nc=467&id=97&element=0

MMC/SDIO card slot - japp men MMC har ingen hög minneskapasitet. *stavning?*

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N3FF
Hm. Fick min vackra S100 igår.
Jag fixade precis svenskt tangentbord, från en tidigare länk här, å tänkte att det kanske skulle fungera då. Men jag kan fortfarande inte göra å, ä eller ö med varken Transcribern eller Character Recognizern.

Har kollat hur man ska göra (är ett litet frågetecken i hörnet på skrivytan där man kan kolla hur man ska skriva), å jag gör rätt. Men den hinner liksom skriva ut "o" innan man hinner göra prickarna över ö:t.
Jag lyckas inte heller göra t ex ê eller á. :/

Något tips?

Skriv snabbare och var mer stadig på handen. Jag har själv inga som helst problem att skriva där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome

endast secure digital?

Och sen undrar jag, borde det inte finnas en liten omkopplare, alltså att man trycker i ett liknande secure digital kort, men på ovansidan så finns det en liten sladd typ 2 cm, och på ändan av den sladden sitter två minneskort läsare till, förstår ni? satt man kan ha flera kort isatta sammtidigt. med lite tur då kan man ju komma upp i iaf 6 gb.

[/B]

Secure Digital samt Multimediacards (MMC). Hastigheten spelar ingen större roll egentligen, då det inte alls krävs någon större bandbredd för att titta på rörliga bilder i färg. En sådan omkopplare finns säkerligen, men då det skulle vara på tok för klumpigt så är det relativt ovanligt. Det finns ändå MMC kort med upp till 4 Gigabyte, så utrymmet är nog inga större problem.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Secure Digital samt Multimediacards (MMC). Hastigheten spelar ingen större roll egentligen, då det inte alls krävs någon större bandbredd för att titta på rörliga bilder i färg. En sådan omkopplare finns säkerligen, men då det skulle vara på tok för klumpigt så är det relativt ovanligt. Det finns ändå MMC kort med upp till 4 Gigabyte, så utrymmet är nog inga större problem. [/B]

"rörliga bilder i färg?" avi/mpeg filmer, musik, snes/nes spel.

Jag tror också att en sån omkopplare finns, men vad ska man söka på? och var ska man leta?

Det skulle ej vara klumpit för mig, bara ha ett snyggt fäste på batteri luckan, bara modda lite.

Och sen undrar jag var hittar du MMC som är 4 gb? och vad kostar dom jämt i mot 4 st 1 GB?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Skriv snabbare och var mer stadig på handen. Jag har själv inga som helst problem att skriva där.

Om man ska göra bokstaven t, så gör man först ett l, sen drar man strecket. När man gjort l-delen så är det en liten skugga kvar, så har man någon sekund på sig att fylla i med strecket, om man nu ska ha ett t.
Så blir det inte för mig när jag gör a eller o... Tycker att det bör bli det.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja ha svar nu angående minneskort, och sen, finns det bordställ till s100?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N3FF
Om man ska göra bokstaven t, så gör man först ett l, sen drar man strecket. När man gjort l-delen så är det en liten skugga kvar, så har man någon sekund på sig att fylla i med strecket, om man nu ska ha ett t.
Så blir det inte för mig när jag gör a eller o... Tycker att det bör bli det.

Det är troligtvis för att det är en såpass liten minoritet som behöver skriva å,ä och ö så MS har inte direkt brytt sig om att göra mjukvaran helt anpassad. Mitt tips är att skicka ett Email till MS eller Qtek/HTC i Sverige och fårga ifall det finns någon fix.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
skulle gärna vilja ha svar nu angående minneskort, och sen, finns det bordställ till s100?

Ta det lungt, alla sitter inte som hökar och uppdaterar forumen konstant. Är du dessutom såpass kåt på information så är det bara att söka runt på lite sökmotorer.
Hursomhelst när det kommer till minneskortet på 4gb så finns de lite varstans.

Leta runt på Ebay och kolla runt lite varstans så skall du hitta något. När det gäller bordställ så finns det till S100, dock inget officiellt. Nu minns jag dock inte vad den hette, men jag är helt säker på att det finns.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum