Permalänk
Medlem

Jasså så den hängde sig för dig med?

Stabilt jobbat... skoj med ett instabilt uppdateringsprogram..
SOm gjort för att få problem allså..

aja skickar den idag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PriNcO
Jag köpte min s100 för 2 veckor sen snart, jag fick en kass pixel på min.
Nån annan här som fått det?? för engströms telecom som har hand om qtek servicen säger det ska vara 5 pixlar för det ska gå på garantin.. låter lite galet tycker jag.. e det nån som har nåt förslag? för ja betalar inte 2300:- bara för o fixa det när den e så ny...

Jag har också en död pixel på min s100 och Stedevil skrev följande i ett inlägg i en annan tråd 2005-01-25 02:00

Citat:

[i]
Du kan även läsa på
http://graphics.tomshardware.com/display/20030319/lcd_pixels-...
att om den är en klass 2 skärm (vilket de flesta är) så får där vara max 2 döda pixlar per 1 miljon pixlar på skärmen.

2 x 320x240 / 1.000.000 -> Max 2 x 0,0768 = 0,1536 döda pixlar på din skärm. 1 död pixel får jag till > 0.1536

MAO, säg åt dem på stället du köpte din telefon att du kräver att de följer ISO standarden och att de därför ska byta skärmen. Ska de hitta på egna regler så måste de vara väldigt tydliga innan man köper deras prylar med att de vägrar följa internationell standard för kvalitetsgaratier på LCDer.

Om jag får gissa så har du fått ett svar av en icke läskunnig person som bara sett "2pixlar är ok, 3 för många" men helt missat att det gäller per 1.000.000pixlar på skärmen (vilket är betydligt högre än din 320x240 LCD har). 1 död pixel på en 320x240 skärm = 13 döda px/1.000.000 [/B]

Enligt ovanstående resonemang borde vi kunna få apparaten utbytt, för det är onekligen riktigt uruselt att en sån liten skärm ska ha ett sådant "stort" fel, en pixel på en 19-tummare gör kanske inte så mycket (även om det säkert också är irriterande) men en pixel på 320x240 syns jättebra

Visa signatur

[Eee PC™ 1000H] [ThinkPad X60] [Philips 190s5cs]

Permalänk
Medlem

Kolla med butiken ni köpte den i. Ibland byter dom direkt.

Permalänk
Medlem

Har testat ett program som heter "SPB GPRS monitor", ett kanonbra program som ger en liten plugin i todayskärmen (eller ny GPRS ikon i övre listen) med tex en räknare över hur mycket data som sänts/tagits emot.

Min har jag ställt in så att den visar kostnaden för surfen - och det funkar riktigt bra. En synkning OTA kostar mig te.x. 29 öre och förbrukade 16kb.

Haken är att det är ett dyrt litet program, 19.99 USD villd e ha för det. Någon som vet om det finns ngt liknande freeware? GPRS statistik alltså...

Permalänk
Medlem

Kan man förresten ta bort: No tasks, No upcoming appointments och owner ?

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Kan man förresten ta bort: No tasks, No upcoming appointments och owner ?

Självklart. Start>>settings>>today>>items>bocka av

Mindstorm: Har också provat gprs monitor. Grymt program. Det verkar bara finns det på marknaden=(

Permalänk
Medlem

Hur fixar man så att man kan surfa via bluetooth ?

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Hur fixar man så att man kan surfa via bluetooth ?

Du ser till att du är ansluten via Activesync över BT och har internet utdelat i Active Sync.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Funkar som vanligt inte !!!

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Hur pass dyrt är det att köra med säg tomtom och andra positioneringsprogram på en mobil? eller finns det kanske gps på s100:an, Är riktigt sugen på att införskaffa en.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

S100 har väll bluetooth? då borde man ju kunna köpa till en gps modul o sen köra nått pocketpc kartprogram, eller?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Eller kan man köpa en sdio modul. Modulen kostar 800kr eller 1300kr (om du vill ha 256mb minne i samma sticka). Programmet vet jag odkc inte vad det kostar.

Permalänk
Medlem

Tips på program är.

BatteryTime: Den visar när du senast stoppade i laddaren i telefonen, och hur många % av batteriet som är kvar. extremt bra!
Den lägger sig på todayskärmn och är allmnt liten och stilren, man kan även klicka på den, och där ifrån komma till alarmclock, running programs osv.
extremt bra! den får 5 bullar av 5 möjliga.

Close Menu: Closes the popup menu. Or just tap anywhere else other than the popup menu will close it too.
Reset uptime. Sets the current uptime value to zero
Today Plugins: This will open the Today Plugin setting control panel
Alarm Clock: Opens the Clock-Alarm setting control panel
Backlight Brightness: Opens the backlight brightness setting panel (probably only works on some iPaq PPCs)
Hardware Buttons: Opens the Program Buttons setting panel
Infrared Connection: Opens Bean setting panel
Power Control: Opens the Power setting panel
Running Programs: Show current running programs

Detta kan man komma vidare till med ett lätt klick på pluginet.

Kan också tilläga att det är en freeware, därför lite extra poäng.
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=14591

***

Kan man på nått sätt fixa sina kontakter med bilder osv i ett enkelt och bra program i datorn, och sen skcika till sin s100? alltså lägga till emailadress, bild, ringsignal osv. man för in alla bilder i programet som man vill ha osv, och sen så läggs allt i en mapp i telefonen och allt är fixat?

Och sen, finns det BTchat på s100? som jag kan skcika enkla meddelanden till vem som helst på BT, dom som man skcikar till ska ej behöva ha nått extra program, endast BT.

Vad har s100 för prosessor? arm? mips? sa? sh3?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
Kan man på nått sätt fixa sina kontakter med bilder osv i ett enkelt och bra program i datorn, och sen skcika till sin s100? alltså lägga till emailadress, bild, ringsignal osv. man för in alla bilder i programet som man vill ha osv, och sen så läggs allt i en mapp i telefonen och allt är fixat?

Och sen, finns det BTchat på s100? som jag kan skcika enkla meddelanden till vem som helst på BT, dom som man skcikar till ska ej behöva ha nått extra program, endast BT.

Vad har s100 för prosessor? arm? mips? sa? sh3?

Outlook klarar av att hantera alla dina kontakter, undtantaget bilder och andra specefika telefonfunktioner. Inget vidare svårt att fixa manuellt i S100:an dock. Det finns dock inte i WM 2003 SE inbyggt så för att se dina bilder använder du "Photo Contacts" som medöljer S100.

Det enda sätt du faktiskt kan göra detta är genom att skicka medelanden som en kontskt. Då tar telefoner, datorer och andra BTenheter emot medelandet.

PXA270 är den processor som används. Program som är skrivna för ARM är det man skall ha.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om ett Today Plugin som heter "Calendar +", som förbättrar funktionen att visa tasks på today-skärmen avsevärt. Den get vad funktionen borde ha varit från början.

Suveränt plugin!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Program som är skrivna för ARM är det man skall ha.

tackar.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Hur får man av ljudet som låter när man öppnar å stänger program, har inte lyckats än ?

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, finns det ett program/skin som gör att man kan få Windows look på det hela, alltså start menyn där nere, klocka där nere, osv. och sen en flik för vare program som är igång, osv.

men inget skrivbord! jag vill ha som vanligt med "owner info" osv.

finns detta? och isf va kostar det?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

rekan, det är bara att dra ner ljudet med knappen som finns på sidan av telefonen. Då blir den helt tyst.

Permalänk
Medlem

Jo det vet jag, men då försvinner ju allt ljud, d duger inte. Vill bara ha bort d störande klickljudet.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Hur får man av ljudet som låter när man öppnar å stänger program, har inte lyckats än ?

Stäng av det i "Sound And Notifications" som återfinns i Kontrollpanelen, torde ligga under Events. Alternativt så tar du bart ljudfilerna, byter tema eller skaffar ett annat program som byter ditt "Shell".

Dessutom undrar jag ifall folk överhuvudtaget testar sina grejer och läser manualen idag, för det verkar som majoriteten ställer sådana frågor som ter sig självklara efter en dags pillande.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Hur skiljer sig operativsystemet på s100 från t.ex. 8010 eller nån annan mobil med Windows Mobile. Vet naturligtvis att det är 2 helt olika operativsystem, men just innehållsmässigt o så. Finns det överhuvudtaget några andra likheter än att båda är från Microsoft?

Permalänk
Medlem

Det är inte två helt olika operativsystem, snarare tvärtom. Namnet avslöjar det också. Phone Edition, som 8010 kör, är bara en anpassning av Windows Mobile. Operativet är i princip detsamma.

Skillnaderna mellan vanliga WM och WM:Phone är att den sistnämnda altså är anpassad för lågupplösta skärmar, inmatning utan touchscreen, samt innehåller en del finesser som just telefonfunktioner.

Många program för Phone Edition går att köra utan problem på vanliga WM. Åt andra håller är det svårare, men enbart p.g.a. inmatningen och upplösningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går det verkligen inte att en MP3 som ringsignal ?

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Det går att ha mp3 som ringsignal.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Går det verkligen inte att en MP3 som ringsignal ?

Det går precis som s.c.s.i säger att ha MP3 som ringsignal. Låt mig gissa, varje gång du försöker välja MP3 som en ringsignal så får du istället ett ploppljud när det ringer? Det hela beror på att du har assoscierat MP3 filer med en annan applikation istället för Media Player. Eftersom alla 3:dje parts applikationer saknar stöd för extern styrning fungerar helt enkelt inte ringsignalerna. För att ändra associationerna så finns det en del program som löser det. Hade för mig att jag har skrivit likadant för ett tag sedan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hur fixar man till d då, går det ha mp3 som sms signal åxå ?

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk

Nu har jag fått min s100 med teliago, men jag får inte GPRS o fungera. Vad jag kan se så är allt förkonfigurerat redan, men den vill inte koppla upp. Vad har ni för Teliainställningar? Har jag glömt nån inställning kanske?

BTW, jag är jävligt nöjd med den annars.

Permalänk
Medlem

Gå in på www.qtek.se å kolla hur inställningarna ska göras. Funkade för mig iaf. Får bara inte till mp3 som ring och sms signal ???

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk

Testat filen på Qteks hemsida men dom inställningarna är dom samma som innan.