Permalänk
Inaktiv

x600 i en hp

Jag har ett problem med mitt graffekort i bärbara datorn, det är en ny hp med ati radeon x600.

När jag försöker installera ett program eller drivrutiner till kortet så står det att hårdvaran inte stödjs. På catalyst drivrutiner står det

"INF-fel
Videodrivrutinen kunde inte hittas."

När jag ringer supporten säger dem att man måste ha hp´s egna drivrutiner men jag fattar inte varför... är det en ati krets så borde man väll kunna använda ati´s drivrutiner.

Powerstrip fungerar inte heller som det ska och Rage3d går inte ens att installera.

Permalänk
Medlem

Kör med deras skit-drivare och prova sen trycka i catalyst. Eller installera om Windows.

Permalänk
Medlem

Har du prövat kollat på HPs hemsida efter drivrutiner?

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Provat ati's drivrutiner för grafikkorten som sitter i bärbara?
Det är inte samma som catalyst

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Inaktiv

Jag har provat med hp´s drivrutiner o dem funkar fint iofs men de flesta grafikprogramen vill inte installera.

Det är det största problemet för jag vill köra tv-out med en sån där special sladd jag har som ni kan se nånstans i forumet.

Då måste man ha Powerstrip och Rage3d installerat.

Det står att catalyst ska funka till mobility korten och x600 är väll mobility?

Permalänk
Medlem

Omegas ska funka.

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag kommit lite längre iaf.. har kunnat installera powerstrip o rage3d med vissa moddar i installationsfiler.

Men problemet är nu att jag kan inte trycka på Advanced timing options i powerstrip på min sekundära bildskärm. Knappen är grå och går ej att trycka på.