Hörlurar med headset

Permalänk
Medlem

Nee, man kan ju ändra ljudet på tangetbordet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Cosonic billighets lurar.

Har inget direkt att anmarka pa dem, valdigt bra ljud genom micken, stora oron muffar(jatte bra), helt ok ljud i hogtalarna, sjukt skona att ha pa sig och inte att glomma 120kr ish.

Hittade en lank: http://www.webhallen.com/prod.php?id=14792

Men vilken skitkvalitet. Mina gick sönder efter en månad, tappade dem aldrig i golvet eller någonting i den stilen.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Är det ingen av er som prioriterar att det är en volymkontroll med på kabeln?
Typ det viktigaste när man köper lurar.

Man kan ju ändå ändra ljudet i alla spel. Sen brukar alltid volymkontrollerna börja glappa/skrapa efter ett tag så jag klarar mig utan

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Icemat Siberia i dagsläget.

Synd att Sennheiser 900s inte tillverkas längre, dom var bäst någonsin

Visa signatur

eun tae ko `

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Är det ingen av er som prioriterar att det är en volymkontroll med på kabeln?
Typ det viktigaste när man köper lurar.

Ja, det är ett måste, därav Plantronics ;).

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk
Medlem

jeronix eller sennheiser som är bättre

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Ok här kommer det, hör(läs) å häpna, KOSS SB45!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=35248&traff=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307562&cks=SER

dessa är hur sköna som helst. kanon ljud är det också + livstids garanti de ni!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Man kan ju ändå ändra ljudet i alla spel. Sen brukar alltid volymkontrollerna börja glappa/skrapa efter ett tag så jag klarar mig utan

Jasså?
Om dom börjar skrapa då öppnar man kontrollern och sprayar rent inuti med någon typ av sprit...fukar kannon efter det.
Dock så har jag bara fått det på ett av mina ljud anläggningar...i mitt creative 2.1 system...funkar bra nu efter rengörningen.

Jag skulle aldrig köpa ett par lurar utan volym kontroll iaf...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
No Offence, dyra och fula, fast de kan ju ha bättre ljud, men hur mkt bättre ljud jämnfört med icemat jämför man för det 600kr extra man får betala, inte ett skit nog, + finare design på icemat.

Orka diskutera designen på lurarna? Kan säga direkt att Siberia har världens sämsta mic och lurarna har jag tyvärr missat att testa men det är nog inte större sensation, jo sennheiser har årtionden mer erfarnhet än futtiga Icemat ..vad kan det vara? Deras första headset så JA mina lurarar slickar garanterat upp Siberia i brygga, alla avsenden..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jasså?
Om dom börjar skrapa då öppnar man kontrollern och sprayar rent inuti med någon typ av sprit...fukar kannon efter det.
Dock så har jag bara fått det på ett av mina ljud anläggningar...i mitt creative 2.1 system...funkar bra nu efter rengörningen.

Jag skulle aldrig köpa ett par lurar utan volym kontroll iaf...

varför inte ha lurar utan volymkontroll?
jag har volymkontroll på tgtbordet, vilket funkar utmärkt!!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Orka diskutera designen på lurarna? Kan säga direkt att Siberia har världens sämsta mic och lurarna har jag tyvärr missat att testa men det är nog inte större sensation, jo sennheiser har årtionden mer erfarnhet än futtiga Icemat ..vad kan det vara? Deras första headset så JA mina lurarar slickar garanterat upp Siberia i brygga, alla avsenden..

Världens sämsta mic?? Vad e det som e så dåligt med miccen?? Min funkar perfekt... sätter fast miccen på tröjan.... och alla hör mig bra i ventrilo, msn osv...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Finns ett par billiga Headsets på www.maxfps.se

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+, Corsair XMS2-5400 TWIN2X 2048MB , Radeon HD4850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Världens sämsta mic?? Vad e det som e så dåligt med miccen?? Min funkar perfekt... sätter fast miccen på tröjan.... och alla hör mig bra i ventrilo, msn osv...

Jag påstår motsatsen, man hör massa annat som inte skall vara med när man pratar någon med det headsetet. Har pratat med ett flertal över vent..

Permalänk
Medlem

Fel forumsdel? Tror du får bättre svar om du får tråden flyttad till Kringutrustning - Handdatorer - Mobilt
Där vet folk vad dom snackar om också

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Jag har ett par sennheiser-lurar som jag använder dagligen. Sen har jag ett Logitech Headset som jag inte använder så ofta men jag vill även ha det ikopplat. Men så fort jag kopplar in Logitech headsetet (USB) så fungerar inte Sennheiser-lurarna (vanligt hörlursuttag).

Så hur gör jag för att kunna lyssna på både mina Sennheiser- och Logitech-lurar samtidigt?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
varför inte ha lurar utan volymkontroll?
jag har volymkontroll på tgtbordet, vilket funkar utmärkt!!

Jag har inget sådan tbord (Logitech Ultra-X Flat) och sedan så tycker jag det är skönare att ha den på kabeln...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden ;
Lurarna jag har nu klarar inte av min Bas, kommer BT2-lurarna vara bra då eller?

Permalänk
Medlem

enG Jag har också volymkontroll på tangentbordet men jag vill ändå ha på kabeln.

Permalänk
Medlem

Ska det va så ska det va.. Har även blåa leds som blinkar i takt till musiken:D

http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=9... &cart_id=

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Det verkar vara många som tycker om Koss SB45, man kanske skulle slå till på ett par sådana när man har pengar

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Behövde ett par lurar fort en helg och det var enbart teknikmagasinet och expert öppet där jag var så det blev dessa.

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_pro...

De är helt klart över mina förväntningar.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det är volymkontroll på BF2 lurarna?
Om inte måste jag hitta något program som man kan binda några knappar på tbordet till volymen.
Ingen som vet om något program så här på rak hand?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Nån som vet om det är volymkontroll på BF2 lurarna?
Om inte måste jag hitta något program som man kan binda några knappar på tbordet till volymen.
Ingen som vet om något program så här på rak hand?

Om lurarna som kommer med BF2 är lika bra som dom som kom med UT2004 ,samma tillverkare, så ska du inte ha allt för höga förväntingar. Micen är det inget fel på men hörlurarna kan ha lite svårt att vara bekväma och sitta där dom ska. Dom släpper in ganska mycket av det omgivande ljudet eftersom det bara är plattor som "trycker" mot öronen, och dom "trycker" inte specielt mycket.

Och ja, det är volymkontroll på UT lurarna, antar att det då är det på BF-lurarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zymosis
Om lurarna som kommer med BF2 är lika bra som dom som kom med UT2004 ,samma tillverkare, så ska du inte ha allt för höga förväntingar. Micen är det inget fel på men hörlurarna kan ha lite svårt att vara bekväma och sitta där dom ska. Dom släpper in ganska mycket av det omgivande ljudet eftersom det bara är plattor som "trycker" mot öronen, och dom "trycker" inte specielt mycket.

Och ja, det är volymkontroll på UT lurarna, antar att det då är det på BF-lurarna.

Det var inte det på BF2 lurarna =(

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Är det ingen av er som prioriterar att det är en volymkontroll med på kabeln?
Typ det viktigaste när man köper lurar.

Njae, man kan ju satta dit en sadan i efterhand, kostar nog inte mer an 50 kr pa Kjell&Co eller liknande. Jag prioriterar kvaliten pa ljudet och bekvamligheten forst.

(Jag ar for tillfallet utomlands darfor sa saknar jag de tre sista bokstaverna i svenskan)

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123367&cks=PRL

dom har jag och dom ger ett fantastiskt ljud! bra pris också

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PLANGC1 <-- Dom där skulle jag köpa iaf. Dom kostar ca 400kr och sen så har swec gjort en fin recension om dom.

Visa signatur

"Give and you shall recieve"