Permalänk
Medlem

Moddning på G! :D

Nu är det moddning på gång! Jag har funderat på att kapa ut: Johansson på sidan, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga? Något förslag? även förslag till mer moddning!

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

köp en dremel

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

Dremel suger.
Köp dig en sticksåg så ser du att det går snabbare och lättare.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Dremel skulle jag också säga eftersom det nu är lite mer precision än vad det känns som en sticksåg klarar av

Permalänk
Medlem

mitt val (har en liknande modell)

jag förstår inte denna hysteri över dremel - dom är bra till mindre jobb men att såga mycket är dom inte bra på

sticksåg är också bättre - ta det försiktigt och skydda plåten med maskeringstejp

såga lite innanför linjen i motivet och slipa resten med en dremel eller liknande verktyg (nu kan man använda den - ja)

alternativt en nibbler istället för att såga...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Misstänker att dremel eller liknande plagiat är mycket billigare än den där... den där gula saken där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charlemagne
Misstänker att dremel eller liknande plagiat är mycket billigare än den där... den där gula saken där.

Smakar det, så kostar det

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Dremel skulle jag också säga eftersom det nu är lite mer precision än vad det känns som en sticksåg klarar av

hmm.. så om du vill såga ut ett namn i chassit så väljer du dremel före en sticksåg?
Då har du aldrig använt en sticksåg, gör det så kommer du se att det är så mycket bättre.

Det skulle ta 5minuter med sticksåg, 1 timme med dremel.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
hmm.. så om du vill såga ut ett namn i chassit så väljer du dremel före en sticksåg?
Då har du aldrig använt en sticksåg, gör det så kommer du se att det är så mycket bättre.

Det skulle ta 5minuter med sticksåg, 1 timme med dremel.

Sticksågen är det ju inte samma presiosion på även om det nu går fortare med den

Permalänk
Medlem

beror ju på lite hur stort det skall sågas ut men hade du tänkt dig att såga ut över hela sidan så kör med sticksåg förts groft och putsa upp raka kanter etc med dremel

du kan ju även smöra dig in på nån verkstad som har plasmaskärare bjuda dem på fika eller nått mot att de skär ut din text med plasman

men vad du än gör gör inte som jag å såga sticksåg med fel blad och för fort i plast blev inget snyggt och resulterade i att jag fick smälta tillbaka det jag sågat ut med en lödkolv och spakla om skiten och såga om

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Sticksågen är det ju inte samma presiosion på även om det nu går fortare med den

Beror på om du är bra på att använda sticksåg eller ej. Gäller att köra rätt sätt ju. Desutom gör man ju grovt med sticksåg sen filar ner kanterna med fil eller dremel.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Hm.. Känner en som jobbar på Mähler och söner i Dorotea, där har dom någon sorts laser skär maskin.. Kanske ska smöra för han lite.. För övrigt är det ett: http://www.webhallen.com/prod.php?id=12944 Ska väl ha namnet under eller ovanför gallren som skall bytas ut mot nåt annat kul Förslag på mer moddning front mod?

Edit: Med gallren menar jag det där tramset på sidan..

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||