Permalänk
Medlem

D-Link DI-604 utan ström?

Har haft en router av märket D-Link DI-604 i 2-3 år nu. Har funkat felfritt hittills, men igår upptäckte jag att den verkar ha gått sönder. Den hade nämligen plötsligt ingen ström (inga dioder lyste).

Det jag undrar är om någon stött på detta problem tidigare? För jag skulle vilja veta om det är själva routern eller om det bara är strömsladden det kan vara fel på? För om det bara är strömsladden är det ju lite onödigt att köpa en helt ny router. Går det att köpa enbart en strömsladd och testa någonstans?

Hjälp?

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.

Permalänk
Medlem

Ta med din router till närmaste datorhandlare och be snällt om de kan prova med en kabel de har.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Re: D-Link DI-604 utan ström?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goblim
Har haft en router av märket D-Link DI-604 i 2-3 år nu. Har funkat felfritt hittills, men igår upptäckte jag att den verkar ha gått sönder. Den hade nämligen plötsligt ingen ström (inga dioder lyste).

Det jag undrar är om någon stött på detta problem tidigare? För jag skulle vilja veta om det är själva routern eller om det bara är strömsladden det kan vara fel på? För om det bara är strömsladden är det ju lite onödigt att köpa en helt ny router. Går det att köpa enbart en strömsladd och testa någonstans?

Hjälp?

Deras gamla nätadaptrar slutar fungera efter ett tag ring deras suport är säg att den inte lyser så tar dem din adress och skickar en ny

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

ingen av de nätadaptrar från Dlink jag har varit i kontakt med har gått sönder

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Re: Re: D-Link DI-604 utan ström?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
Deras gamla nätadaptrar slutar fungera efter ett tag ring deras suport är säg att den inte lyser så tar dem din adress och skickar en ny

Verkligen? Säker på detta? Låter ju skitbra isåfall. Någon annan som också gjort detta?

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: D-Link DI-604 utan ström?

Min D-link 604 dog också plötsligt efter 3år. testade byta adapter men inte det som var felet.
Fick köpa ny,

Permalänk
Medlem

Min nätadapter gick också sönder, har fortfarande inte orkat ringa och be om en ny.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.