Permalänk

Hur ska man bygga? (Server chassi)

Har planerat att bygga någonting stort och rymligt server chassi med brorsan, vet inte riktigt hur vi ska gå tillväga. Den ska enbart användas till diskar, för... semesterbilder. Vi införskaffade oss två chassin och hade tänkt att bygga ihop dem som en kub eller något liknande. Här kommer lite bilder, någon kanske har någon idé om hur man kan göra

Här ser man båda nästan.

Baksidan och innuti den stora.

Den lilla innuti.

Moderkortsplattan och hela baksidan. Tänkte om någon undrade vart den tagit vägen

Nu till problemet, hur ska man så smidigt som möjligt trycka ihop dom. Vi har dålig tillgång till verktyg pga flytt nyligen, allt ligger i lådor huller om buller.
Vid närmare koll på de fläktplatser(?) som finns, så ser de inte så effektiva ut

Och jaa! Jag vet att det är dammigt, men det är ingen idé att städa förräns man kommit igång

UPDATE:

Vi kom fram till att det bästa sättet att få ihop datorerna var att skruva ihop dem undertill i två plankor. Då vi väl fått tag i en metallsåg så ska vi såga till sidoplåtarna på datorn samt slipa och måla brädorna undertill. Hoppas inte ni ser wellpappbiten som håller natägget på plats

Snålar lite med bilder, batteriet i kameran tog slut när jag tog sista bilden.

Hur tycker ni vi ska göra med fronterna? Det ser väldigt fult ut som det är nu...

Permalänk

sätt typ den lilla uppe på den stora å sen ha moderkort/nätagg/cd osv i den lilla och sen i den stora gör du typ så många hdd rack du får plats med och trycker in typ 2 nätagg eller typ ett ozc 600w så har du nog plats till en del hdd.

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

????????????????????

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
sätt typ den lilla uppe på den stora å sen ha moderkort/nätagg/cd osv i den lilla och sen i den stora gör du typ så många hdd rack du får plats med och trycker in typ 2 nätagg eller typ ett ozc 600w så har du nog plats till en del hdd.

Det låter ju bra, men hur gör man med kylningen? En massa 4in3 devices?

Permalänk

ja det skulle ju va en möjlighet

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk

Alright, jag kör på det. Beställer delar nu i veckan och påbörjar bygget. Kommer förhoppningsvis upp med lite bilder sen då det är klart

Permalänk
Medlem

du behöver ju bara använda metalband med hål i , vet inte riktigt vad såna heter men ser många här på swec som kör med sådana som Hdd rack !

typ sånthär:
http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/311715_X_2004...

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk

Kallas spikband på clas ohlsson. En rulle kostar cirkus 80 krono.

Permalänk

Mjo, men om jag staplar alla 4in3 devices på varandra så slipper jag tänka på att montera fast fläktar

Permalänk

enligt sin sign ser du itne ut att ha penga brist:D så kör på 4in3 devices och sätt fast dom på nåt smidigt sätt:D

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk

UPDATE:

Vi kom fram till att det bästa sättet att få ihop datorerna var att skruva ihop dem undertill i två plankor. Då vi väl fått tag i en metallsåg så ska vi såga till sidoplåtarna på datorn samt slipa och måla brädorna undertill. Hoppas inte ni ser wellpappbiten som håller natägget på plats

Snålar lite med bilder, batteriet i kameran tog slut när jag tog sista bilden.

Hur tycker ni vi ska göra med fronterna? Det ser väldigt fult ut som det är nu...

Permalänk

Haha Getto! Men verkar effektivt.

Fö. Hur är dom där 4in3 fläktarna man får med? låter dom mycket?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Dom är faktiskt ganska tysta, men det märker tyvärr inte jag av, bordsfläkten överröstar dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Haha Getto! Men verkar effektivt.

Fö. Hur är dom där 4in3 fläktarna man får med? låter dom mycket?

Den är knäpptyst. Har själv en sån.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber