Radeon 9800 + counterstrike en gång för alla

Permalänk
Medlem

OMG, 2 år gammal tråd....

Jo, det är nödvändigt även om skärmen inte klarar 100Hz. Det står ju ändå uppe i hörnet 100fps och gör det inte det så blir man ¤"#%"¤"!¤&!!!1111!!! för att man vet att ens hårdvara ska klara 100fps. Då måste altså något vara fel.

ok..tror att det är dags att låsa denna nu?

Permalänk
Medlem

Fan vad trött jag är på dom här trådarna.

FPS drop i cs hit och dit.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

jag crusar på ca 30 fps i source och det hackar till lite då och då så ibland ligger jag nog på 15 fps, vet inte felet men det funkar för mig endå, fast jag körde det i förrgår för första gången på ca ett år.
har: x800xt, winnie @ 2.5ghz 1gig gskill...geforce e bättre på cs, på 1.6 droppar jag till runt 10 ibland fast det e på alla HL moddar det e skumt men men.
tror inte ni känner en dropp på 5fps, fladdrar inte fpsen upp o ner hela tiden, beroende på var man är mängd fiender osv?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jo visst fps:en ska fladdra, men inte på spel som cs 1.6 eller Hl1 moddar. Särskilt inte om man har en sån dator som du har The_Barf.

Permalänk
Medlem

Fps spelar inte så stor roll i cs:s som i gamla cs.
Fixa så du inte märker några hack i spelandet så funkar det bra.
gamla cs SUGER ju pga. att det spelar roll om det är 80 eller 100 fps.
Aka_The_Barf: testa att dra ner prioriteten för steam i windows och öka för hl2 så ska du se att dina fps kommer upp.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

ska testa det, för i gammla HL e det för djävligt, när man kollar mot en vägg så går det bra men så fort det kommer stora ytor så sjunker fps en under 20 och e det många monster så ligger den runt 10. fast i open gl läget så går det jätte bra fast då blir det error när jag försöker höjja gamman(det e jätte mörkt i opengl läget)så återgår spelet till software.
sen så e det små hack i alla spel fast det e väll en formatering som börjar närma sig antar jag, om ingen annan har nått tips?har sökt virus och spyware, o det hackar i ALLA spel allt från liero till doom3, dom kommer med korta intervaller: tex 5 sec flyt 0.1 sec hack 2 sec flyt 0.1 sec hack 5 sec flyt osv, blev bättre efter lite borttagning av spyware, men hacken består...det e inte heller tempsen

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ska testa det, för i gammla HL e det för djävligt, när man kollar mot en vägg så går det bra men så fort det kommer stora ytor så sjunker fps en under 20 och e det många monster så ligger den runt 10. fast i open gl läget så går det jätte bra fast då blir det error när jag försöker höjja gamman(det e jätte mörkt i opengl läget)så återgår spelet till software.
sen så e det små hack i alla spel fast det e väll en formatering som börjar närma sig antar jag, om ingen annan har nått tips?har sökt virus och spyware, o det hackar i ALLA spel allt från liero till doom3, dom kommer med korta intervaller: tex 5 sec flyt 0.1 sec hack 2 sec flyt 0.1 sec hack 5 sec flyt osv, blev bättre efter lite borttagning av spyware, men hacken består...det e inte heller tempsen

var liknande med mitt cs/hl förut, hjälpte med en uppd. av drivisarna!
testa kan man ju göra iaf

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Förstår att folk tycker det är tjatigt med snubbar som vill ha hjälp med att skaffa 100fps i cs och att det är kasst att inte kolla runt i forumet efter befintliga lösningar på problemet.
MEN jag tycker inte man ska snacka om att man inte märker skillnad.
Jag har lirat qw sen jag var 12 bast och spelar det fortfarande.
Då maxfpsen på servers är 77 är det naturligtvis det man strävar efter och
om jag får 76 fps i 2sekunder märker jag det direkt, utan att titta på fpsmätaren.

Permalänk
Medlem

Jo men det beror inte på fps:en utan snarare är det ett symtom av något annat som gör att det laggar, t.ex. Cpu:n hinner inte med eller internet.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r1cke
Det e skillnad på folk som t.ex. skulle tycka att det vore ve o fasa att se på VHS istället för DVD o likadant med CS. Jag har spelat i 3 år nu, spelat på HÖG nivå och känner av om fps:n går ner till 95 kan jag säga dig.
Sen så hoppades jag på svar från folk som verkligen ville hjälpa till.

Mjo, bullshit. Du skulle inte end märka skillnad om du fick ett drop till 60 fps.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Re: Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Mjo, bullshit. Du skulle inte end märka skillnad om du fick ett drop till 60 fps.

Ögat märker lätt skillnad upp till 80.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Ögat märker lätt skillnad upp till 80.

Ögat märker bara upp till 30 bilder per sec. Över 30 bilder märker man inte.

Fast du har rätt. Jag märker också skillnad på 100 och 80 fps på cs. Fattar inte?

Permalänk
Medlem

Re: Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Mjo, bullshit. Du skulle inte end märka skillnad om du fick ett drop till 60 fps.

60 fps i CS är som att spela WoW i 5fps. Vilken skillnad märker man inte?
Och varför är just denna tråden uppe igen? Jag tror killen har fixat sitt FPS problem i CS för 2 år sedan eller lagt av CS.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Ögat märker bara upp till 30 bilder per sec. Över 30 bilder märker man inte.

Fast du har rätt. Jag märker också skillnad på 100 och 80 fps på cs. Fattar inte?

sigh.. man ser ju lätt skillnad mellan 50-100.. säkert mellan 100-200 oxo.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Fan vad trött jag är på dom här trådarna.

FPS drop i cs hit och dit.

Det kanske vore bättre om du höll det där för dig själv istället

Det känns som det bidrar till sämre stämning på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Det kanske vore bättre om du höll det där för dig själv istället

Det känns som det bidrar till sämre stämning på forumet.

Hållt det för mig själv rätt så länge. var tvungen att få ett utlopp.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

orka kolla på fps mätaren medans man lirar...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Ögat märker bara upp till 30 bilder per sec. Över 30 bilder märker man inte.

Fast du har rätt. Jag märker också skillnad på 100 och 80 fps på cs. Fattar inte?

Nej.

http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html

Permalänk
Medlem

Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r1cke
Det e skillnad på folk som t.ex. skulle tycka att det vore ve o fasa att se på VHS istället för DVD o likadant med CS. Jag har spelat i 3 år nu, spelat på HÖG nivå och känner av om fps:n går ner till 95 kan jag säga dig.
Sen så hoppades jag på svar från folk som verkligen ville hjälpa till.

Vettetusan om man kan "känna" när man förlorar 5 bilder. Hur länge du har spelat cs kvittar, dina ögon blir knappast bättre utav det.
Över 30 bilder per sekund kan inte Du se någon skillnad
Över 60 bilder per sekund kan inte ditt undermedvetna se någon skillnad.
Jag sätter dit ett stort frågetecken på hur du kan se skillnad på 100 bilder per sekund och 95 bilder per sekund. Du kanske har någon logiskt förklaring?

Permalänk
Medlem

Re: Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Vettetusan om man kan "känna" när man förlorar 5 bilder. Hur länge du har spelat cs kvittar, dina ögon blir knappast bättre utav det.
Över 30 bilder per sekund kan inte Du se någon skillnad
Över 60 bilder per sekund kan inte ditt undermedvetna se någon skillnad.
Jag sätter dit ett stort frågetecken på hur du kan se skillnad på 100 bilder per sekund och 95 bilder per sekund. Du kanske har någon logiskt förklaring?

Läste du inlägget ovanför ditt?

Permalänk
Medlem

Sidor med popups brukar jag inte se som serriösa, men det är en annan femma

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Nej.

http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html

Ok det är så det är...nu vet jag varför jag märker skillnad.

Nästa dator jag skaffar måste ge 200fps minst annars kan inte jag lira hehe.....

Permalänk
Medlem

jag kör q3 i låg upplösning o ligger o slår i mitt fps tak som är 533 så fort den droppar 1 fps under så dör jag direkt!:)
ne skämt åsido så ska jag testa lite hl1 förbättrar tips nu

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Denna jävla hysteri om FPS och spelet Counter Strike! Fan tröttnar ni aldrig?

Det bör vara ganska uppenbart för de flesta som hängt här på forumet ett tag att folk som spelar CS märker skillnad på 80 och 100FPS. Sen allt tjat om att ögat inte uppfattar mer än ett viss antal fps och att fpsen ska vara syncad med skärmens uppdateringsfrekvens osv är bara skitsnack. Visst även om påståenda stämmer så betyder ju inte det att det inte är skillnad på 80 och 100 fps i CS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ayze
om du är desperat.. prova:
text

(haha ran.. märks att han inte är bra på cs)

Vad har conspeed och overbright att göra med maxfps ?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Vad har conspeed och overbright att göra med maxfps ?

conspeed användes i 1.5an kom jag ihåg, overbright vet jag inte om det fungerar längre :p, fast de har då inget att göra med maxFPSen

Permalänk
Medlem

stäng av fps visaren så slipper du oroa dig

Visa signatur

E8400 3.0GHz, Asus Maximus Formula iX38 , 4gb ram. Asus x1950pro. Antec P180 . 950gb space.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
känns som HL borde släppa en patch till spelet så det kanske lämpar sig en aning till nyare grafikkort... eller så det inte blir lika känsligt för FPS.
Eller! Så slutar man spela spelet!

Sista alternativet låter bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jo men det beror inte på fps:en utan snarare är det ett symtom av något annat som gör att det laggar, t.ex. Cpu:n hinner inte med eller internet.

med 2400mhz och 10mbit fiberoptik full duplex?

Permalänk
Medlem

Det här är nog iallafall 20 gången jag länkar till dom här sidorna, men vad gör man inte för att få ha rätt och övertyga andra

Läs igenom det som står på dessa två sidor, och gör det INNAN, ni skriver något som ni "tror" om fps och ögat osv. Så slipper ni alla elaka och dumma mothugg ni kanske får om ni råkar skriva nåt galet.

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html

Jag vet att någon länkade till dessa innan, men det verkade ju inte hjälpa så jag gör det igen.