MSI MPG B650I EDGE WIFI med en 9800X3D - Felkoder och ingen boot - Felaktigt USB-minne?

Permalänk
Medlem

MSI MPG B650I EDGE WIFI med en 9800X3D - Felkoder och ingen boot - Felaktigt USB-minne?

Har jag fel på mitt usb-minne eftersom när jag försöker uppdatera bios så blinkar usb-minnet bara på sin höjd 10 sekunder.

Och jag får fortfarande felkoder(orange och röd led lyser) på cpu och ram-minne. Och jag får ingen boot och händer inget mer. Antar att det är bios som måste uppdateras i ordning innan jag får detta att funka med min 9800X3D. Ska pröva ett nytt usb-minne imorgon fredag.

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

använder du rätt USB port?
rätt filformat?
rätt filnamn? MSI.ROM

Vissa USB minnen har en dold recovery partition som kan störa

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

använder du rätt USB port?
rätt filformat?
rätt filnamn? MSI.ROM

Vissa USB minnen har en dold recovery partition som kan störa

Yes på allt, rätt filsystem(FAT32), MBR och även MSI.ROM som filnamn. Ska köpa mig ett nyare usb-minne och testa om det gör skillnad.

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Yes på allt, rätt filsystem(FAT32), MBR och även MSI.ROM som filnamn. Ska köpa mig ett nyare usb-minne och testa om det gör skillnad.

Om något brukar det väl nästan vara tvärtom: äldre och mindre USB pinnar brukar vara mer kompatibla.

Vad har du för hårdvara installerad på moderkortet nu när du försöker flasha? (Om du vill använda BIOS flashback är det kanske bättre att montera bort även CPU:n tex om du inte gjort det redan)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om något brukar det väl nästan vara tvärtom: äldre och mindre USB pinnar brukar vara mer kompatibla.

Vad har du för hårdvara installerad på moderkortet nu när du försöker flasha? (Om du vill använda BIOS flashback är det kanske bättre att montera bort även CPU:n tex om du inte gjort det redan)

Har inte provat ta ur CPU. Har testat ta ur GPU, och har bara en ny oformaterad M2-disk ikopplad.

Visa signatur

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Verkar inte funka att uppdatera bios alls... Eller ja, ledlampan och usbminnet blinkar i cirka 20 sek, men samma problem kvartstår. Även prövat utan cpu. Vilket miniITX kort ska jag köpa för att slippa sån här skit? (Om jag skickar tillbaka det här moderkortet till Amazon) Funkar det direkt med 850/870 kort? Eller har någon tips på moderkort där det FUNKAR att uppdatera bios..

Visa signatur

YOUTUBE | ANDERS BURLIN