Permalänk
Medlem

Tips på enkel handdator (Palm)

Jag funderar på att köpa en billig handdator för att ha som glorifierad kalender och de enda kraven jag har är att den är relativt liten och kan synca med Linux. Har funderat på en begagnad Palm, men har lite dålig koll på vad skillnaderna är modellerna emellan.

De jag funderar på är antingen en (begagnad) Zire 21 eller 31, en Palm Vx eller V, eller någon modell ur Palm III-serien.

Någon som har några tips på speciellt prisvärda modeller, eller modeller man helt ska undvika?

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem

till äldre palm V -> Vx -> finns det massor med program och dom är rätt bra till skillnad mot äldre windows-baserade handdatorer

nackdelar med äldre saker är brist på WLAN och Bluetooth så man blir låst till IR som inte är så kul...men fungerar det med

jag surfade med en PalmV med IR till dator med Internet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

finns det folk som surfar med handdatorn...tycker det bara är jobbigt ja...

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Avstängd

Zire 21 är svart/vit eller gråskala och Zire 31 duger nog till det mesta och finns som erbjudande på siba för 2000kr med gps.. eller fanns.

Dock Zire72 är mer värde pengarna, undvik beg gmate Yopy (linux) och beg Zire 71 (instabilt skit)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Zire 72 eller Tungsten 2 är de du skall kika på. De andra äldre modellerna är hopplöst utdaterade och klarar inte alls av mycket. Med en Zire 31 och uppåt kan du iallafall lyssna på MP3 och titta på DivX film, men den hemskt lågupplösta 160X160 skärmen är verkligen dålig på Zire31.

Du har PM förresten.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Nja, vad jag var ute efter är om någon har erfarenhet av äldre Palm, alltså typ III eller V. Jag är inte intresserad av att titta på film, och jag har redan en mp3-spelare. Det jag behöver är en datoriserad kalender, som jag kan synca med min dator (som jag sedan syncar med min webkalender).

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem

Behöver faktist samma sak.. några förslag?

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk

edit: den dissade ju alla palms. Men jag tycker du ska köpa en pocket pc...

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Inaktiv

såg för ett tag sedan (några månader sedan) att man kunde på en Palm Zire för ungefär 600 kr. För 600 kr tror jag knappast du får något liknande begagnad.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.blocket.se/view/6072965.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&c...

Om inte detta e en scam så kan det vara nått...men passa dig för bra priser på blocket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
http://www.blocket.se/view/6072965.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&c...

Om inte detta e en scam så kan det vara nått...men passa dig för bra priser på blocket.

nästan tok dyrt med tanke på dom inte är värst bra, liksom hur många prog fungerar med PocketPC 2000?

150MHz? och bara 16MB internminne.... äh 500kr dör man inte av

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

jo...men om man pratar om Palm Zire och III så har den ju åtminstone färgskärm och zire har ju bara 2/8mb minne beroende på vilken modell.