Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
jag skulle inte lägga ut så mycket pengar på ett chassi

http://www.acp.nu/productInfo.aspx?T1=&T2=AC-4

....speciellt när de finns för 495:-
jag gillar det där chassit i övrigt, det är rätt coolt

Snyggt, men man ser ju inte loggan på det chassiet men det är ju troligtvis samma iaf.

Permalänk

hehe va ska man säga det va lite surt pris på ett chassi skulle nog varit billigare om du beställde en hel dator från alienware i tyskland eller england så skulle du slippa dyr frakt från noobs i US

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
jag skulle inte lägga ut så mycket pengar på ett chassi

http://www.acp.nu/productInfo.aspx?T1=&T2=AC-4

....speciellt när de finns för 495:-
jag gillar det där chassit i övrigt, det är rätt coolt

Det där är ett plagiat. Jag är inte ens övertygad om att chassit ser ut som på bilden de visar. Dessutom verkar inte firman seriös, för några stora detaljbilder finns ju inte och de svarar inte på mail när man frågar om det.

Har man otur så får man kanske ett sånt här, vedervärdigt fult plagiat:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305158&cks=PRL

Permalänk
Medlem

Kna lova att det ahde gått att få billigare frakt! 3000:- Dyrare än en flygbiljett ju.

Du kan ju inte känna dig allt för nöjd.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eobet
Dessutom verkar inte firman seriös, för några stora detaljbilder finns ju inte och de svarar inte på mail när man frågar om det.

ACP är allt annat än oseriösa, har handlat av dom ett par gånger o´ch varje gång har de ringt hem samma dag och berättat att dom skickar iväg det samma dag
Sedan så hade de för ett tag sedan ett billigt fulltower som jag ville ha andra bilder på och fick det efter att ha slängt iväg ett mail till dem

Och sen skulle jag aldrig köpa ett sånt plagiat-chassi, aw-chassit hade ju iaf chieftec-grund som är kvalla, vilket det andra aldrig lär ha...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ForseN
För övrigt kan man vara fjortis vid 27 års ålder. Det har inget med åldern att göra. Att vara fjortis är en livsstil. [/B]

Det där känns som något som skrevs i Kisels gästbok.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Mycket bra recention men väldigt dyrt, för 4500 kunde du ha fått 2 grymma lianli :(.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eobet
Det där är ett plagiat. Jag är inte ens övertygad om att chassit ser ut som på bilden de visar. Dessutom verkar inte firman seriös, för några stora detaljbilder finns ju inte och de svarar inte på mail när man frågar om det.

Har man otur så får man kanske ett sånt här, vedervärdigt fult plagiat:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305158&cks=PRL

den där som du länkade till var iaf riktigt FUL, den är inte ens lik....

ingen som har lust att beställa därifrån för att kolla om det är plagiat? (från acp alltså)

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Discokungen

Gillar också de chassina men det är tråkigt att du fick betala 4500kr för det Själv skulle jag skitit i det vid det laget Gj annars!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Förvirrade människa.
Det logiska resonemanget i min mening är kanske inte det bästa heller. Köpa ett trasigt, fult och begagnat chassi från USA för fem gånger priset vad ett nytt Cheiftec dragon kostar i Sverige.

Men recensionen var jättefin

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Att säga att lådan är trasig är fel. Den är begagnad. Och vem vet, dörrarna kanske trilskas lika mycket på alla Alienware PCs?

Permalänk

3000:- i frakt? Låter VÄÄÄLDIGT överdyrt. Intressant, gav 1600:- för ett paket som vägde 21Kg med DHL Worldwide Express. Andra saker jag köpt från andra sidan atlanten och skickat med DHL Worldwide Express (bl.a från USA men även från Hong Kong och Japan) har kostat ca 800:- för 10Kgs paket.

Nåja huvudsaken är att det var dina pengar

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Medlem

Chieftech tillverkar vad jag vet inga chassin själv heller, utan både Chieftek och Alienware tar nog från samma grossist.

Otroligt många chassin är baserade på samma grundstruktur. Kolla bara på Antec's 3X00-serie, Acousticase, många Compucase etc. Eller varför inte Silverstone TJ06 jämfört med en del andra chassin?

Nästan ingen tillverkar gör egna chassin frånsett några speciallösningar. Antec t.ex. har börjat utveckla egna nu istället för att förfina andras.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Mjaha, min bärbara dator har gått sönder, lagom till att Apple släppt sina MacBooks Pro så därför uppdaterar jag tråden med följande meddelande:

Säljer denna låda för 3000kr nu.

Jag prioriterar köpare som bor i närheten av Nybro (dvs. Kalmar/Oskarshamn osv.) och som kan komma och hämta lådan. Har redan haft två oseriösa köpare att göra med, så skall den postas så blir det betalning i förskott.

Nytt är också att enligt specifikationerna på nätagget (480W) så skall det fungera i Svenska uttag.

Återigen: Luckan är trög (eller så gör jag fel), det finns märken på ovansidan och en av fötterna är något intryckt.