Fps sjunker när jag spelar in.

Permalänk
Medlem

Fps sjunker när jag spelar in.

Tjo!!

Jag spelar en del cod. Tänkte försöka mig på en liten film men när jag ska spela in från mina demos så får jag problem.

Om jag har 100 i fps när jag kolla på demot sen när jag börjar spela in tex med fraps eller via cods egan cl_avidemo så sjunker fps till 9 och håller sig konstant där tills man slutar spela in. Resultatet av dtta blir ju att det laggas som f.n.

Nån som vet va det beror på??

Permalänk
Medlem

Fraps finns det en naturlig förklaring till att det börja hacka.
Det är helt enkelt krävande att göra filmsnuttar på det viset.

Testa att lira med lägsta upplösningen i spelet och ställ
in Fraps att halvera upplösningen som du ha i spelet.

Kan inte uttala mig om cods egna inspelningsfunktion.

Permalänk

den sänker ju fps ner till den man har valt o spela in i... därför lös de genom att spela in ett demo o sen använda fraps när du spelar upp demot

EDIT: Oj de kanske du har testat ja=) sry för de

då har du väl helt enkelt valt o spela in i 9fps?

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Nja det blir samma sak när jag spelar in med tex cl_avidemo har försökt alla möjliga inställningar i fraps. Men det är igentligen cl_avidemo jag vill använd då det ger bäst resultat. Men såfort jag skriver i det så går fps:n ner till 9 även där.

Käns som det är något annat problem

Permalänk
Medlem

FRAPS spelar in ljud/video nästan helt okomprimerat för att hinna med att få ner all data i filen. Att bara spara ner ett par minuter video resulterar lätt i en 2gb fil som du senare får komprimera själv. För datorn att skriva data till hårddisken i denna extrema hastighet samtidigt som spelet tar upp väldigt mycket av RAM/CPU/GPU så blir det väldigt krävande av datorn.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

LordXeno har helt rätt.

Ifall det nu finns en inspelningsfunktion, försök att använda dig av den. Som exempel - Jag ville spela in lite grejer i HL2DM. Då jag visste att det skulle bli jobbigt med Fraps lärde jag mig det inbyggda inspelningssystemet och fick tag i några tutorials för att konvertera dessa demon till .avi-filer. Mycket effektivare än fraps.

Permalänk
Avstängd

TV-out och video, sedan TV-in kort och resten vet ni nog.

Klart det blir segt när CPU:n ska bearbeta spelet och filmen samtidigt, RAM går åt, HDD bla bla

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite: Går det att spela in från annat än spel med fraps? Typ spela in en presentation, typ en video där man ser muspekaren peka på olika saker? Alltså spela in från skrivbordet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Lånar tråden lite: Går det att spela in från annat än spel med fraps? Typ spela in en presentation, typ en video där man ser muspekaren peka på olika saker? Alltså spela in från skrivbordet?

Det går, har för mig att sådan funktion finns i Windows med (eller så inbildar jag mig)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Lånar tråden lite: Går det att spela in från annat än spel med fraps? Typ spela in en presentation, typ en video där man ser muspekaren peka på olika saker? Alltså spela in från skrivbordet?

Det går, men det finns inte inbyggt i Windows som Bomber3 nämnde.

Dock finns det en uppsjö av olika program som kan göra detta, bland annat ett som heter "Camstudio", som jag själv provat. Du behöver inte betala för att registrera det, utan bara ange din mejl. En kod skickas sen till den mejlen, varpå du skriver in den då du ska registrera det. Har inte fått några spam-mail-saker från dem, alls, så det är riskfritt.

Hinner inte fixa länk nu, du får googla.

Permalänk
Avstängd

Jag har gort en codfilm med fraps.
skriv /record namn sen spelar du in dig när du spelar, sen när du spelat klart o vill ha en sekvens, ja då spelar du upp demon o börjar recorda med fraps, sen får du kompromera (?) den själv med ett film prog

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Visa signatur

---------------------------