Permalänk
Medlem

Död pixel

Tja. jag har bara en fråga, kanske dum men det är värt ett försök.
köpte en L90D+ med en död pixel. kollade runt och såg att många haft samma problem, går döda pixlar att laga? skit hyundai låter en ju inte reklamera skiten, den är grön och sitter precis mitt i så man stör sig rejält då man spelar och bakgrunden e lite ljus eller lite mörk. ¨

Tack för svar.

MVH Jim

Permalänk
Medlem

Om dom inte har någon död pixel garanti så går den nog tyvär inte att reklamera.. Och det är jag ganska säker på att dom inte har på den där skärmen.. Därför det är många som har problem med dom...

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem

det finns väl filmer som kan få liv i döda pixlar... Har ingen koll för jag kör fortfarande med CRT, men nån kanske kan upplysa oss.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

En död pixel är och förblir en död pixel såvitt jag vet. Vissa tillverkare har utbytesgaranti medans andra har en policy om antal tillåtna döda pixlar.

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~

Permalänk
Medlem

Det ska finnas filmer som visar riktigt starka RBG-färger i en oändlig loop, ibland vaknar den döda pixeln till liv, ibland inte. Vet inte själv hur man gör dock.

Visa signatur

_________________________________
AMD64 3500+ 2.2@ 2.6 Ghz, 2048 mb ram TwinMOS PC3200, Gainward 6800GT Golden Sample @ 420 - 1200

Permalänk
Medlem

Jag googlade lite hittade en del.
Kolla detta. http://www.psp-vault.com/Article168.psp
Detta verkar vara en film för PSP, som man kan ladda ner. Det borde finnas någon upp sperlare som klarar av filmen.

Permalänk
Medlem

Jag fick en blå lysande pixel på min Hyundai Q17S igår, fick ordning på den genom att massera den lite försiktigt.

Permalänk
Medlem

min grön/turkos- lysande pixel försvann efter att jag knäppt på den med nageln några gånger. Det fick jag göra några gånger, efter någon dag var skärmen frisk och förblev så.

Permalänk
Medlem

Det är skillnad pâ död pixel och en pixel som har fastnat.

Permalänk
Medlem

Tack hedall för länken, ska testa den när ja kommer hem. Verkar lovande då vissa rapporterar att det även fixat deras LCD monitorer.

Men hur kan man veta skillnaden mellan en död pixel och en pixel som fastnat. Min gröna prick satt där när jag startade igång skärmen.

Permalänk
Medlem

Har en grön pixel som kommer och går i perioder.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Har en röd pixel.... Man blir förbannad varje gång man startar cs:s

Permalänk

ATTENTION BEFORE PURCHASING

All LCD brands have their own “LCD Monitor dead Pixel Policy” Please find out more details from their Web before purchasing

And we will tell customer from our price list if there is Bright Pixel Warranty.

1. Philips – most of models 3 or more bright pixel warranty on first 7 days, and some models comes with 7 days bright pixel warranty.

2. LG – from 21/09/2005, all models comes with 14 days 0 bright pixel warranty.

3. Hyundai – 3 or more bright pixel warranty on all models on first 7 days.

4. Samsung – 17” - 14 days o bright pixel warranty, 19” – 3 year 0 bright pixel warranty.

5. Benq – 7 days 0 bright pixel warranty on all FP models.

6. CMV – 30 days 0 bright pixel warranty on all models.

7. Viewsonic – most of models 3 or more bright pixel warranty on first 7 days, and some models comes with 7 days bright pixel warranty.

8. Magview – 30 days 0 bright pixel warranty on all models.

9. All notebooks – 3 or more dead pixel warranty on first 7 days.

Please ring or email to their service centres to confirm before purchasing if you really care about dead pixel issue.

MSY state, we need to tell customers here before you purchase LCD Monitors & we will follow their dead pixel policy without any exemption.

If customers not happy with their dead pixel policy, we will strong recommend to customers don’t buy the brand or models you like and instead, choose the brands or models with better dead pixel policy. And if customers still insist of the brands or models you want with no dead Pixel policy one, then, the customer needs to take their own responsibility. MSY don’t want to cause any argument after customers purchase.

Så vitt jag vet du måste ha 3 döda pixlar om du skall byta skärmen som jag känner folk som har haft LD90+ annars går det inte, jag har köpt VX924 ViewSonic och har 3mån garanti på döda pixlar o jag fick en röd dödpixel oxå till höger om mitten mycket störande, men som tur kan jag byta så jag väntar nu tills den kommer så lämnar jag den tillbaks

annars här har du en sida ang garanti på döda pixlar du kan läsa mera ang LD90+

http://www.msy.com.au/SERVICES/LCD%20Monitor%20Pixel%20Policy...

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Medlem

Var hittar du att det är 90 dagar död pixel garanti på Vx924?

jag har köpt VX924 ViewSonic och har 3mån garanti på döda pixlar o jag fick en röd dödpixel oxå till höger om mitten mycket störande, men som tur kan jag byta så jag väntar nu tills den kommer så lämnar jag den tillbaks

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Kompisen hade 1 röd prick i mitten av sin Nec lcd skärm, men efter nån månad så var pricken helt borta. Vet inte om röda prickar är döda eller inte, men den slutade iaf lysa helt rött och visar nu mera den färgen det skall vara.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Ok, har en grön stark mitten nere och en röd mörk mitten uppe.....jobbigt som fan på en helt ny skärm oxo....

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Vet inte om röda prickar är döda eller inte, men den slutade iaf lysa helt rött och visar nu mera den färgen det skall vara.

En röd pixel är en röd och en död är svart, dvs är varken vit, röd, grön eller blå.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Pratade precis med viewsonic, inga fel på min skärm, går inte med på att byta eller få ny, blir till at skicka tillbaka på öppet köp.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180