Permalänk
Medlem

Lian-li pc6070B SE reviews [pics]

Börjar direkt med att visa en bild på hur det såg ut när jag väl kommit hem från posten med det

och en utan pappen och plasten etc.

dåså då har vi det grafiska bakom oss och kan börja skriva lite.

här ser vi då baksidan med nätaggs plåten som sitter fast med 4 tum skruvar och som kommer ha en liten glipa nertill som ni kanske ser. Samt en av 2 120mm adda fläktar :D.

Här ser vi då fronten med lucka, lampor och 2 usb extension portar i botten.

Här är då luckan öppnad som vi ser och den vita ramen runt luckan är gummi lister för att undvika vibbrationer, kan även nämnas att du inte ser något fläkt hål här trotts att det sitter en 120mm insugs fläkt längst ner bakom plåten så att säga.

Här ser vi ena insidan utplockad och fottad. Som vi ser är det ljud dämpningsmattor som pryder denna sidan och som förövrigt sitter på andra sidan oxå så klart.

här har vi då det som följde med minus moderkorts distanserna som jag missa plocka ut .. aja massa skruvar en plåt för att få diskarna i det nedre hdd racket att ligga istället för att stå upp samt skruvmejsel för distanserna, en kabel för att kunna koppla båda 120mm fläktarna till en molex.

note: nu kommer en serie lite små skumma bilder dom e lite mörka men men knapp nå ljus på rummet och miss av mig att inte kompensera för det i kameran får stå till svars för det, men turligt nog ser man iaf vad den ska visa, sen får väll jag fylla i lite

Här har vi då insidan, där vi kan notera att det inte finns några vassa kanter, samt att alla kablar är uppbundna nertill utom usb extension kabeln till framsidan.

här ser vi hdd racket samt insugsfläkten som sitter bakom framsidan, hdd racket sitter bara fast med 2 tum skruvar vilket var rätt skönt. Som jag sa innan kan man ha sina hdds stående om man vill men jag valde att sätta in plåten så man får den liggandes har ju trottsallt bara en disk som ska sitta där. för den som nu är intreserad får det plats 5 hdds stående och 3 liggandes.

Här ser vi då att jag plockat bort hdd racket för att visa hur det ser ut under det är även runt denna ram jag sedan lindade usb extension kabeln och det är där den kommer att sitta då jag inte använder dom. vi ser även speakern som sitter under racket.

här har vi då en samman fattnings bild med ett kort på allt som ska in. för den som nu vill veta är det (uppe ifrån vänster, ner och sen ny rad): seagate 36GB 10k rpm insluten i en nexus "drive away" eller vad den heter, min 200GB samsung sp sata, northq silent nätagg, x-fi elite pro, heatpipen till schonner passiv kylaren till mitt graffe kort, geforce 6600 med schonner, mobo, pioneer dvd 106d.

Här har vi då sista bilden där allt är monterat, kanske inte den finaste av kabel dragningar men bra bättre än det såg ut i förra chassit.

Slutsats
Ett genomgående bra chassi där alla skruvar utom dom som fäster alla enheter är tum skruvar så inte en skruv lös design men en väldigt bra design enligt mig. Det som var lite trisst var moderkorts plåten men men med skruvmejseln man fick med så gick det rätt smidigt att få dit distanserna iaf. Kan väll sägas att 120mm fläktarna är väldigt tysta samt att alla ljudisolering fått min dator att bli tystare än den var innan. Luft genom strömmningen är hygglig det är svalare i chassit än innan, 35 grader idle mot 38 innan, trotts att jag kyler det mesta passivt.

fördelar:
+ tumskruvar
+ extra som kom med
+ tysta adda fläktar direkt
+ tystat chassi, tillsammans med dom gummi fötterna
+ väger i princip ingenting (8.4kg enligt posten)

nackdelar:
- lite små dyrt kanske
- moderkorts plåten går inte ta ut men men
- det lilla hålet under där nättagget sitter, varför?

notes: Den fortfarande undrar varifrån isuget tar sin luft så kan jag medela att den får det under ifrån sitter ett filter under chassit så att säga där den suger in luften. lite synd att jag missa fotta det men men kan inte tänka på allting eller hur?

Permalänk
Medlem

Kan du ta ett kort på dom speciela fötterna?

Permalänk
Medlem

mmjo självklart, dock har ju gtek redan en difus bild på dom men men

Permalänk
Hedersmedlem

alltid lika roligt att se folk som använder riktiga lådor till sina kära maskiner

trevlig recension

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

smart att lägga alla komponenter på mattan = en aning statiskt...

Snyggt chassi iaf

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Det är så trevligt med amatör recensioner.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

mmjo min matta får leva med att den e statisk och funderade på att riva ut en massa anti-stat påsar men vafan dom har överlevt på min gammla karl-alfred matta innan så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryguy
...men vafan dom har överlevt på min gammla karl-alfred matta innan så

Du vet väl att statisk elektrocitet brukar göra så att komponenterna pajjar först nåt halvår senare, så därför kan du inte säga att det inte tar nån skada..

EDIT: sorry för offtopic

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

öhm notera att många av mina komponenter är nått år gammla.. well vi får väll se men det e inte sånt vi ska diskutera här direkt.

Permalänk
Medlem

riktigt nice ! Tack

Permalänk

Vackert! Synd att du inte hadde ~7 diskar eller något så man kan se hur chassit klarar av att kyla och dämpa så många diskar.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

skicka hit 6 diskar till så maxxar jag alla 3.5" platser så kan jag testa åt dig

Permalänk
Medlem

funkar fötterna som dom ska? alltså blir det mindre vibrationer?

Permalänk
Medlem

går på känn och känner definift inga vibrationer runt datorn alls :).. glömde kanske nämna det i recensationen men ljudet från min dator har gått ner en hel del oxå

Permalänk

skicka ett pm till snowball också så du får med recensionen i den här tråden:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42148...

Och nej, jag tänker inte skicka några hårddiskar till dig

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Har gnuggat mitt gamla epox moderkort mot vardagsrumms mattan ett X antal gånger, även har det hamnat järnflisor på den när den legat i garaget, fungerar perfa! :D, dock inget jag rekomenderar då jag antar att jag haft väldigt tur

Permalänk

Sjukt nice chassi:D ska byta ut Adda fläktarna mot nexus real silent för det är bara de och hårddiskarna som låter just nu i chassit.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Såg bilden i början...står en äldra burk där.....annvänder du den? De inget man kan få till moddning va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det e mitt "nattugsbord" dvs det står en klocka på den och ligger en fjärr etc :p.. men vet inte om jag vill ge bort nånting

Permalänk
Medlem

Funderar också på ovanstående chassi. Och på Antec P180. Kan inte bestämma mig...

Var köpte du den någonstans?

Permalänk

Nice, sen så är det lilla hålet till för de som har nätagg där fläktgallret bygger på lite utanför.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

2M: gtek av den anledningen att dom hade det hemma hade köpt från kylning.com om det var så att dom hade haft det inne.

Permalänk

Det som fortfarande förvånar är platsen för en diskettenhet, mitt chassi har ett HD-rack där, men följde med ett tillebhör och vips har jag plats för några diskar istället. Finns det folk som fortfarande använder såna?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför de inte lagt in hårddiskracket som finns i PV-73SL i detta chassit..
Detta chassit hade varit det absolut bästa miditowerchassi som någonsingjorts om det bara hade haft det racket.

Det är ganska meingslöst imho att sätta på ljudisolerande fötter om man inte isolerar ljudet hårddiskarna tillför genom plåten..

Jag är lyckligt lottad med ett PC-73SLB chassi.. och det är det bästa chassit som gjorts..
Det finns inget chassi som kan mäta sig med det..
Jag har 3st 300Gb Maxtor diskar, 1st 74Gb Raptor disk och en 36Gb 15000rpm SCSI disk och kylskåpet som står i köket överröstar datorn..

Jag har 5st ADDA 80mm fläktar och en Zalman 7700-CU till processorn och en 120mm fläkt i mitt Tagan 430W nätagg..

Så visst kan man få en tyst dator med luftkylning och mycket disk.
Hade min digitalkamera inte varit sönder hade jag gärna fotat och visat hur jag har det i min dator.

Men för alla som tvekar.. ni behöver inte fundera längre.. Lian Li gör världens bästa chassin..
Och PC-6070(B) SE eller PC-73SL(B) kommer göra er glada och nöjda i många år..

Mvh //Magnus

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mot den gamla PC-6070, förutom 120mm bak, en 92(?) i fronten och nya tassar?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Ingenting..

Jo.. på det gamla gick det att dra ut moderkortsplåten..

Mvh //Magnus

Permalänk
Medlem

*borta*

errr var lite nyvaken

Permalänk
Medlem
Citat:

mmjo min matta får leva med att den e statisk och funderade på att riva ut en massa anti-stat påsar men vafan dom har överlevt på min gammla karl-alfred matta innan så

ja men om en daotor läggs på tex en matta som är mycket lite statiskt uppladdad så kan du få problen..antingen händer det direct eller så häder det senare man vet aldrig om sånt. men antagligen så klarar d sig med tanke på vad folk bygger in sina saker i ;P

Visa signatur

|| AMD 5700X3D || ASUS ROG Formula VIII || RX 9070 XT || 32GB G-Skill || Skärm : LG42" C4 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

mmjo som jag sa dom har överlevt innan och well so far so good säger man jue >.<

Permalänk

Re: Lian-li pc6070B SE reviews [pics]

Citat:

.....

Jag går i tankar att köpa detta chassi anledningen till detta chassi är för att det är ljuddämpat. En fråga bara, märkte du någon markant ljudskillnad när du byte chassi?

tack o adjö