Bästa klient för mkt musik ?

Permalänk
Medlem

Bästa klient för mkt musik ?

Min musiksamling på datorn har växt me tiden, allt eftrsom har winamp blivit mer å mer segt.. å nu är det oacceptabelt slött..
Tröttnat helt å började kolla runt på olika mediaspelare, såg att iTunes va vädligt populärt, så ja tanka hem det från apple, men efter ca 30 min spelande märkte ja att den ligger på ca 50-90% cpu användning å +90 000 kb.. vilket är totalt oacceptebabelt enligt mitt tycke.

Nu till min fråga, finns det ngn mediaspelare som klarar mkt musik utan att slöa ner datorn totalt ? Gratis som betalversion.. skulle vara värt en summa pengar om man fick ett program som fungerade bra för den lite kräsne

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem

Det är ganska många som använder Foobar2000.
http://www.foobar2000.org/

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

WMP är ett mycket gott och fulländat alternativ till WinAMP och Itunes och jag har hittills ytterst inte haft några problem med hög cpu-användning eller liknande med den mediespelaren.

Visa signatur

Din sökning - läsningsvänlig - matchade inte något dokument. Your search - site:sweclockers.com mats-ats - did not match any documents.

Permalänk
Medlem

VLC eller Foobar. VLC för den är liten och vad jag vet inte tar så mycket CPU kraft. Och den är skoj att köra i konsol läge

Permalänk
Medlem

Är övernöjd med Musikcube och lämnat mångårig nyttjande av winamp.
Kör omkring 12000 låtar utan problem.
http://www.musikcube.com/

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Winamp Classic är enligt mig fortfarande bäst

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Winamp Classic är enligt mig fortfarande bäst

i agree

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Musikcube utan någon som helst tvekan...

Permalänk

Efter att ha läst denna tråden valde jag att nu prova Foobar2000. Det tar ju aslång tid att lägga till 24000 låtar i playlisten. Oacceptabelt. Dessutom tar den lika mycket resurser som Winamp. Ska prova vidare och återvända senare.

EDIT: Nu gav jag upp med Foobar och tog istället MusikCube. Det är otroligt bra. Drar inte lika mycket minne och är simpelt. Sorterar musiken bra också. Rekommenderas.

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

Foobar FTW!

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Foobar vann mig över tack vare att den klarar NSF

det upplägg jag har på den just nu är inte långt ifrån musikCube dock.