Permalänk
Medlem

jävla mx1000

jag bestälde för ca 1,5 månader sen en mx1000 ifrån dustin home. batteriet som enligt logitec skulle hålla i 21 dar var helt slut efter 3. så jag kontaktade logitecs support ihop om att jag skulle slippa sitta muslös under bytet (hade hört det på detta forum). men så blev inte fallet utan logitec gav mig ett refernensnummer som jag skickade till dustin och dom bad mig att skicka in musen. sedan drödje det ett par veckor under vilka jag fick använda en skitmus och i går kom musen. men nu sitter jag här och bateriindikatorn har precis gått ner på 1 (av 3). skall jag kontakta logitec och kräva att dom skickar en ny direkt? för jag orkar verkligen inte vänta några veckor till. dessutom känns det som att det finns en risk att alla mx1000 på dustin kanske är trasiga. kan man på något sätt kräva att dom skickar musen dirkekt ?

tacksam för svar

EDIT: föresten kan det vara nåt fel på min dator lr nåt likande? (den står på dygnet runt)

Permalänk

Re: jävla mx1000

Citat:

batteriet som enligt logitec skulle hålla i 21 dar

Du tror inte de menar med en väldigt liten användning?

Citat:

men nu sitter jag här och bateriindikatorn har precis gått ner på 1 (av 3).

Var den fulladdad innan?

Beror ju helt på hur mkt man använder musen, jag kör den rätt så mkt så jag laddar den 2 eller 3 ggr/vecka

Permalänk
Medlem

jo jag misstänkte själv att den inte skulle räcka i 21 dygn men på någon recensionssida så stod det att dom hade uppmätt bateritiden till 9 dygns konstant användning. kanske har oxå du fått ett måndagsex. för när jag ringde till logitechs support och berättade om mitt problem (första gången) så tyckte dom att det lät helt fel. Jag tror jag tar och ringer dom imorgon och kollar om jag kan få någon smidig lösning.

och ja den var fullladdad

Permalänk

varför inte bara stoppa musen på laddaren när du inte sitter vid datorn som alla andra gör? Alltså . . . det där beror ju helt på användande, tror nog ganska bestämmt att logitech mäter dom där 21 dagarna med normal användning(kanske max 8h/dag eller nått sånt)!! Sen är det ju inte säkert att den var helt fulladdad när du fick den, indikatorn kanske stod på det men det betyder ju som sagt inte att den är full. Jag fick min och den visade full....stoppade den på laddaren och nog laddade den ändå . . . ajja, lycka till med att få någon batteritid att stämma . . . kolla bara på mobiltelefoner!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

när jag fick den så hade den en plupp batteri laddat men jag satte den i laddaren och laddade den fullt. om dom menar 8h per dag i 21 dagar så blir det 7 dygn och det håller verkligen ingen av mina möss för. jag har laddat den fullt en gång till och skall ge den en chans till annars ringer jag till logitech i morgon.
Finns det någon här på swec som har en mx1000 som faktiskt håller så längde som den ska hålla ? eller har vi alla blivit lurade ?

Citat:

Ursprungligen skrivet av toms hardvare guide
The battery life is amazing. We've been using the mouse for three weeks and still haven't recharged it. The indicator still shows two bars out of three!

http://www.tomshardware.com/2004/09/24/the_logitech_mouse_goe...

det var sånt här jag läste innan jag köpte den och en av dom stora anledningarna till att jag köpte den. asså den trådlösa skitmusen jag fick med när jag köpte datorn håller längre på en laddning och vid samma användande

Permalänk

jag ska kolla hur länge min håller . . . laddade den igår . . . fortfarande fullt . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

jag laddade min iförrgår över natten, jag har typ suttit vid datorn i ca 11 timmar sen dess, batteriet är fortfarande fullt...

Permalänk
Medlem

Min håller typ 3 dagar, stör inte mig, bara att lägga den på laddning under natten.

Permalänk
Hedersmedlem

LOL 21 dagar? min håller max 2 dagar

Permalänk
Medlem

wtf? 21 dar? min håller fan knappt 2 dagar innnan jag måste ladda om den. jag spelar typ wow för många timmar per dag och surfar och skit. på helgerna kan det bli uppemot 15 timmar medan på vardagar när jag jobbar blire kanske 6 timmar.

Permalänk
Medlem

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/EN,CRID...

gå in där och tryck på demo så får ni se. demot finns inte när sidan är på andra språk än engelska. men jag skall på LAN nu så jag hinner inte krångla med musen men jag tror jag ringer när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Min håller ganska länge :S

efter 3-4 dagar gar min sjunkigt en plopp kanske.

Men nuförtiden brukar jag sätta den i laddaren innan jag går o lägger mig.

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk

3:e dagen jag sitter nu och fortfarande fullt . . .

Visa signatur

Sqwee