Permalänk
Medlem

nya vapen i bf2?

jag har inte lirat detta alls mkt online o ja undrar hur man gör för att låsa upp vapen. Det finns ju massa skojsiga vapen förutom de standardvapnena för varje lag

Visa signatur

:)

Permalänk

skjut folk och hjälp dina lagkamrater så du får mycket poäng och till slut så går du upp i rank och kan låsa upp nya vapen. lätt som en plätt. se till att inte göra slarvsylta av dina lagkamrater för då blir det poängavdrag :p.

Edit. nu vet jag inte vad som har hänt med dom ''nya'' upplåsbara vapnen men jag gick upp i rank här i veckan och hade innan låst upp supportvapnet och jag hade hoppats mycket på att kunna låsa upp det andra vapnet men neeeej det gick inte. måste jag ha special forces för att kunna låsa upp dom vapnena? känns ju ganska taskigt att folk med special forces kan lira på vanliga bf:2 servrar med sina ubervapen och vi som inte har det inte kan låsa upp dom

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

men jag har ju gått upp en rank nu men man kanske inte låser upp ngt vapen första gången man går upp i rank eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
men jag har ju gått upp en rank nu men man kanske inte låser upp ngt vapen första gången man går upp i rank eller?

In i din profil eller vad det nu heter och välj lås upp.
Första menyvalet, längst upp till vänster.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Nej det gör man inte.
+ Att du märker när man kan låsa upp ngt vapen det kommer upp en fet ruta när du loggar in.

Permalänk
Medlem

De nya vapnen är dock inte direkt bättre tycker jag, lite mer variation bara

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
De nya vapnen är dock inte direkt bättre tycker jag, lite mer variation bara

Jag vet inte om de har patchat ner G36C, men när jag spelade för några månader sedan var den fullkomligt gudomlig.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
nu vet jag inte vad som har hänt med dom ''nya'' upplåsbara vapnen men jag gick upp i rank här i veckan och hade innan låst upp supportvapnet och jag hade hoppats mycket på att kunna låsa upp det andra vapnet men neeeej det gick inte. måste jag ha special forces för att kunna låsa upp dom vapnena? känns ju ganska taskigt att folk med special forces kan lira på vanliga bf:2 servrar med sina ubervapen och vi som inte har det inte kan låsa upp dom

Men det säger sig väl självt? Vad ska man isåfall köpa SF för? Bara ett par nya banor lockar inte de flesta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
Men det säger sig väl självt? Vad ska man isåfall köpa SF för? Bara ett par nya banor lockar inte de flesta

Självklart behöver man SF för SF-vapen, men kan Special Forces-spelare spela på vanliga BF2-servrar med sina vapenupplåsningar?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
skjut folk och hjälp dina lagkamrater så du får mycket poäng och till slut så går du upp i rank och kan låsa upp nya vapen. lätt som en plätt. se till att inte göra slarvsylta av dina lagkamrater för då blir det poängavdrag :p.

Edit. nu vet jag inte vad som har hänt med dom ''nya'' upplåsbara vapnen men jag gick upp i rank här i veckan och hade innan låst upp supportvapnet och jag hade hoppats mycket på att kunna låsa upp det andra vapnet men neeeej det gick inte. måste jag ha special forces för att kunna låsa upp dom vapnena? känns ju ganska taskigt att folk med special forces kan lira på vanliga bf:2 servrar med sina ubervapen och vi som inte har det inte kan låsa upp dom

Det är inga "ubervapen". De flesta suger och resten är i samma klass som de upplåsbara vapnen i orginalet. Vapnen är väldigt dåligt gjorda också tycker jag. Dom ser och låter billiga och amatörmässiga ut. Dice Canada borde fan hålla sig inom amatör-gratis-mod branchen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth

Självklart behöver man SF för SF-vapen, men kan Special Forces-spelare spela på vanliga BF2-servrar med sina vapenupplåsningar?

Ja.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

EA vill ju bara mjölka pengar. Därför har de den funktionen så att de som vill ligga högt på Global Score ranken känner sig ''tvingade'' att köpa SF och då få de nya vapnena. Det är dessutom frunktansvärt synd att det finns flashbang granater. Battlefield ala CS.

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Avstängd

Går det att få tag på SF-vapnen när man spelar vanliga BF2, förutsatt att man har SF installerat?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Det borde väl gå att få tag på SF-vapen med vanliga BF2 om man byter kit med en död soldat?

Permalänk

Jadå, om man har vanliga bf2 och spelar på en server som tilllåter sf-spelare (en grön datorskärmsymbol) så kan du plocka upp sf vapnen från döda spelare som har sf! Så enkelt är det.

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag inte ni ska snacka för mycket skit om SF, visst man får låsa upp och använda SF-vapnena i BF2 också men det som är bäst är att många kartor som följer med SF är riktigt roliga.

men folk gillar att klaga

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

ok men kan ni hålla er till tråden o hjälpa mig? när kan man få nya vapen? är det när man går upp i rank eller? jag har gått upp i rank 1 gång igår o lirar för fullt men de hände inget med vapnena.. bara en ny rank.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

ok men kan ni hålla er till tråden o hjälpa mig? när kan man få nya vapen? är det när man går upp i rank eller? jag har gått upp i rank 1 gång igår o lirar för fullt men de hände inget med vapnena.. bara en ny rank.

Nästa gång du loggar in så kommer det att dyka upp en ruta där du får låsa upp vapen.

Permalänk

Jag spelade på SF på ett internet cafe och fick låsa upp 3 vapen ( på 1 h!) och sedan näe jag gick in på BF2 hemma utan SF så hade jag de upplåsta SF vapnena.

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av williamos
Jag spelade på SF på ett internet cafe och fick låsa upp 3 vapen ( på 1 h!) och sedan näe jag gick in på BF2 hemma utan SF så hade jag de upplåsta SF vapnena.

bja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Dice Canada borde fan hålla sig inom amatör-gratis-mod branchen.

LÄTT. SH och framförallt Forgotten Hope teamet är bra mycket bättre än DICE canada.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

men jag har ju gått upp en rank nu men jag har inte låst upp några andra vapen. Jag gick upp i rank i förrgår o har lirat massa sen dess och e snart på väg upp till ny rank. Men kan någon svara på min fråga tack: Låser man upp nya vapen när man går upp i rank eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ryderman

Citat:

men jag har ju gått upp en rank nu men jag har inte låst upp några andra vapen. Jag gick upp i rank i förrgår o har lirat massa sen dess och e snart på väg upp till ny rank. Men kan någon svara på min fråga tack: Låser man upp nya vapen när man går upp i rank eller?

Ja du får låsa upp nya vapen när du går upp i rank dock inte de 2 första, kolla på bf2.se, där står det hur mkt man behöver i points för att gå upp i rank och så

Permalänk
Medlem

Själv har jag låst upp alla vapen (vanliga BF2 och SF) kan hålla med om att f2000 kan låta lite billig å plastig men att de är dåligt gjorda, nej då så illa är det inte. Och för dem som inte vet så är det inget spel som utvecklats under någon månad utan det har tagit ca 1 år att utveckla det. Å sen vad skulle Special Forces vara utan flashbangs å sånt? de skulle vara skit dessutom är effekterna på flashbangs tårgas blan de snyggaste som finns i dagens spel.
Och den som köpre SFför att få nya vapen är riktigt dum i huvet, det är en helt ny spelstil och tactik som erbjuds med de nya banorna och mörkret. Mitt betyg är 4/5 på spelet. Finns vissa saker som kunde varit bättre men de är fan så mycket bättre än The Sims 2 expansioner som man bara kan skratta åt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Själv har jag låst upp alla vapen (vanliga BF2 och SF) kan hålla med om att f2000 kan låta lite billig å plastig men att de är dåligt gjorda, nej då så illa är det inte. Och för dem som inte vet så är det inget spel som utvecklats under någon månad utan det har tagit ca 1 år att utveckla det. Å sen vad skulle Special Forces vara utan flashbangs å sånt? de skulle vara skit dessutom är effekterna på flashbangs tårgas blan de snyggaste som finns i dagens spel.
Och den som köpre SFför att få nya vapen är riktigt dum i huvet, det är en helt ny spelstil och tactik som erbjuds med de nya banorna och mörkret. Mitt betyg är 4/5 på spelet. Finns vissa saker som kunde varit bättre men de är fan så mycket bättre än The Sims 2 expansioner som man bara kan skratta åt

Vad jag hörde det så tog det faktist 3 år. Från själva idén och skrivbordet till att spelet släpptes.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Jag tror han menar SF som är utvecklat av DICE Canada.

Permalänk
Medlem

Man får massa poäng, går till ett nätkafé, låser upp SF vapen, sen går hem, spelar med SF vapen. Olé.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag tror han menar SF som är utvecklat av DICE Canada.

precis, om du den person som sa 3 år hade läst alla inlägg skulle han förstått det tro fan jag vet att ett spel som jag spelat snart 400h på har tagit ca 3 år att utveckla

Permalänk
Medlem

När jag kikar på vapen i SF som går att låsa upp upp så finns det ju bara de vanliga bf2 uppgraderingarna att välja. Måste man låsa upp dessa först för att få låsa upp ett SF-vapen?