Hur ta bort metallplattan på grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Hur ta bort metallplattan på grafikkortet?

Min fläkt på grafikkortet har gått sönder och jag har fått hem min Zalman VF700-Cu LED fläkt. Men har ett litet problem. Måste ju få bort den gamla fläkten innan jag sätter dit den nya och det är där skon skaver. Hur får man bort metallplattan som den gamla fläkten satt på? Har tagit bort alla skruvar men den sitter som berget ändå. Den nya fläkten ska man ju limma fast och funderar på om det är så dom gjort med den gamla, limmat. Hur fan får man loss den då? Ingen hitt att sätta en kniv under och börja försöka bända loss direkt. HJÄLP! Har ett nVIDIA GeForce 4 ti4600 kort.

Permalänk
Medlem

Ehh.. hoppas du inte menar Gpun..?
Skulle inte funka så bra om du tog bort den skulle jag tro!

Visa signatur

Amd athlon 64 X2 4600+ | TwinMOS 2048 ddr | AXLe 8800GTS 640mb |
|MSI K8N NEO4-F | Samsung spinpoint 200gb | XP pro |
| Cooltek 600w | Samsung Syncmaster 940B | Extern HD: WD Dual-option 250gb |

Permalänk
Medlem

Jag tror han menar att han inte kan få bort flänsen fast han har tagit bort skruvarna.

Permalänk
Medlem

Finns dom som lagt grafikkortet i frysen en stund i en plastpåse då för att skydda mot isen men inget som jag själv provat dock. Skulle kanske funka att försiktigt köra med en hårtork för att värma upp kylflänsen och därigenom få bort den men återigen inget som jag provat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Jag tror han menar att han inte kan få bort flänsen fast han har tagit bort skruvarna.

Precis!

Vågade mig på försiktigt med en kökskniv, det gick bra! Tack för svar..