Vad gjorde ni i torsdags? (wow)

Permalänk

Vad gjorde ni i torsdags? (wow)

då alla servrar var nere? inte alla men många

Jag var så sugen att jag skapade en Troll schaman på Magtherion, den kunde man komma in på iallfall.

Nåväl, Trollet Concitarosa var inte intresserat av quests i spelet, men däremot fick hon ett alldeles eget quest... det hette

-Get to the dwwarven start area, and get flightpaths on the way.

Spawnade mitt i startområdet, det stog ca 50 lvl 1 chars och duellerade, tog hidden path och hoppade ner, dog en gång, sedan hade jag ratchet. Vidare mot XR och första flyget, man har ju Org gratis. ner till camp turajo, och in i mulgore, sicksackade över vägen så mycket som möjligt för att "discovered xxxx" för att få exp.

Thunderbluff, taget, heartstone till valley of trials, jobbade mig upp till Org, tog byarna på vägen dit för exp. Tog även far watchpost.

Zepp till org (här skulle jag ha tagit den andra zeppen först, en miss som skulle betala sig i slutet, negativt.) sprang förbi brill och UD startområdet, sprang till silverpine, the sepulcher. Sedan hade jag tur, någon hade städat vägen in till southshore, men så fort jag kom dit dog jag, spawnade i Tarren Mill, tog spirithealern... dog två gånger innan spirit healern i Arathi Highlands, upp till byn... vaffan den nu heter, hammerfall tror jag mig minnas, ytterligare en flightpath.

två corpseruns och en guildinvite senare var jag i wetlands, en corpserun där sen spawn i loch modan. Här kommer nästa misstag, jag skulle ha tagit mig ner till kargath.. några ytterligare spawnkills men men. två corpse runs förbi dvärgakterna i vally of kings...

sedan var man inne i startområdet nästan... dog spawnade i ... hmmm va sjutton heter byn.... jaja kan inte kolla detta från jobbet
in och retas med n00b-dvärgarna... all utrustning var röd... väldigt liten chans att få ny eller reparera nu

Jag blev en jävel på "unarmed" hjälpte nån dvärg där... sedan kom det alltid någon och dödade mig höll på en timme där eller nått. Kul var det.

Sedan tebax till valley of kings... trodde jag skulle hamna i kargath om jag dog vid porten längst i söder.... men hamnade i ungoro crater. Inget bra ställe för en modig level 6(på bara discovered samt några mobs med dvärgarna). Nu var min release spirit på 6 minuter. Lite väl länge att vänta för att ta sig 20 meter in-game. spirithealer och heartstone till valley of trials, hidden path och ratchet igen, båten till booty bay, flyg taget oxå där.

Sen försökte jag springa upp till ,,, hmmm byn ditt org-zeppen går, min första miss. kom till strax ovan gurumbashi arena inanna jag kom åt nästa sprit healer, vid nesingway, harvade där tills min heartstone var frisk, totalt omöjligt att ta sig vidare.

Åter till Valley of trials. Quest obj. done. var det värt det? ja... ända tills jag hörde att SH gick upp 01.30 och jag la av vid 05.00

Ursäkta denna onödiga tråd.. men lite att göra på jobbet?

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

HAHHHAHA!, va de en no exp Q?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

nja---- gissar att jag fick 3-4 levels i bara exp för att upptäcka saker

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Hahaha skönt gjort

Fan, något sånt skullle jag ju gjort när jag väntade på Stormscale. Satt mest och gjorde ingenting på kvällen fram till ~01 då SS gick upp... Detta lät kul dock xD

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

jag lirade på mina alts

btw. skulle bli skogstokig på att göra det du gjorde

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Var sur över alla nya chars som skapades iom att många servrar låg nere, detta resulterade i 250 persons långa i köer och lagg.

Permalänk
Medlem

I torsdags så var jag hemma och kollade på TV. Spelar inte WoW >_<

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Blev skitsur över alla som skapade nya chars och förstörde andras servrar. >_<

Permalänk

Jag gjorde en Orc Hunter på ett pvp-realm, vilket fortfarande känns lite läskigt. Valde Orc Hunter spontant utan någon research alls, men den visade sig vara ganska rolig att spela. Har bara spelat priest innan så skillnaden var ganska stor. Och det kryllade med nya chars överallt och laggade som fasen. Jag lirade mer traditionellt jämfört med plastdunk, och höll mig runt Echo island och de andra ställena där Orcs startar. Gjorde lite quests och köpte lite equipment och jobbade mig upp till lvl 9 på någon timme eller två.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Hahaha skönt gjort

Fan, något sånt skullle jag ju gjort när jag väntade på Stormscale. Satt mest och gjorde ingenting på kvällen fram till ~01 då SS gick upp... Detta lät kul dock xD

då kan du göra nästa gång din server är nere.

du har ju fått några tips om misstag som jag gjorde.

1. zepp till alla platser man kan innan man springer vidare.
2. offra lite tid på t ex kargath.

glömde att säga att skapade en ticket till GM's ...mest på skoj att jag behövde eskort till hammerfall och wetlands .... man vet ju aldrig med gm's... tror inte de har så mycket att göra med så många servrar nere..

gl hf

en bonus var guildinviten, mycket trevliga holländare.. tyvärr var jag tvungen att påpeka nångån i guildchatten att jag inte kunde holländska eller vilken rotvältska de nu snackar, så concitarosa är level 9 nu, kommer nog att spela mer med henne...

*edit*
tog bort alla smileys... jag måste sluta missbruka dem .... (:D )

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

spelade bf2 xD och predikade för wownötterna på teamspeak som fortfarande gjorde lowlvl chars att de är wow-beroende :], tror de kom till lvl 20 innan Stormscale kom upp igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gjorde en orc warrior på Quel'Thalas i väntan på att de andra servrarna skulle komma upp - har nog aldrig sett så mycket folk i Valley Of Trials samtidigt nån gång

Permalänk
Medlem

var i bwl och whinade på alla jävlar som gör alts och skapar queues till min server bara för att deras var nere...

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk

jag onanerade 10ggr

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Ja herrejävlar så beroende vissa kan vara...

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jag lirade på som vanligt på Burning Legion.
Inge down time vad jag kunde se på den servern.
Kan lägga till att jag jobbade 8-17 den dagen så allt före 18-tiden vet jag inget om

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Gjorde MC med min druid på The Maelstrom, laggade rätt friskt p.g.a att folk inte kan vara utan WoW en dag

Permalänk

Gjorde en NE warrior på Balnazzar. Sen stack jag över tll Dun Morogh, skrapade ihopp ett raid party på cirka 20st low lvl dwarves/gnomes, tågade iväg till stranglethorn vale och hoppade på en zeppelinare till orgrimmar.

Permalänk
Medlem

Lirade som vanligt med min Shammy på The Maelstrom.

Btw vad betyder "imba"?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Imbalance betyder det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Escudero
Imbalance betyder det

Aha! Tack

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

hade tråkigt vi missade MC ja vad mer kan man säga. Fanns inget att göra

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem

hehe. kom på vad jag gjorde. jag spran till allysidan "där gnomes börjar" och dödade varje ny som gjorde gubbe. eftersom de va många som gjorde "lekchars" på de servrar som var uppe

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

Måste bara tillägga att det inte alls är omöjligt att ta sig från Booty Bay till outposten med där zeppelinarna flyger ifrån, bara man har lite tid. den sista biten är riktigt svår.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.